Gå til innhold

Årets norske film 2006


Dotten

Hvilken film var årets beste i 2006  

133 stemmer

  1. 1. Hvilken film var årets beste i 2006

    • Den Brysomme Mannen
      20
    • Emesis
      12
    • Fritt Vilt
      44
    • Oljeberget
      2
    • Reprise
      8
    • Sønner
      1
    • Slipp Jimmy Fri
      29
    • Uro
      17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt folk som bare har sett én av filmene, og derfor stemmer på den. Det blir jo helt feil.

7626452[/snapback]

Pøh, dette er en uhøytidelig forumavstemning. Hva med medlemmene av the academy som ikke så Brokeback Mountain før de skulle kåre Oscars? DET er for tåpelig, hvis jobben din er å se film så er det et minstekrav at man faktisk ser dem.

Lenke til kommentar
Blir nesten for dumt om Fritt Vilt skal vinne denne. Alt for mange som stemmer uten å ha sett mer enn den ene filmen, vil jeg tro.

7626241[/snapback]

 

Så da skulle det heller bare vært de som har sett samtlige kandidater, som skulle fått stemme? Da tror jeg det ville kommet inn ganske få stemmer, og hva er da vitsen?

Alle stemmer bare på den filmen de liker best, og dermed kåres en film til den norske filmen som er best likt blant flest brukere på forumet her. Ikke nødvendigvis at denne filmen er den beste, og kanskje ville resultatet blitt annerledes dersom alle som stemte hadde sett alle filmene på forhånd. Men sånn vil det aldri bli.

 

Og jeg syns verken det er dumt eller spesielt rart hvis Fritt Vilt vinner til slutt her. Er det en ting folkene bak den filmen skal ha skryt for, så er det promoteringa. Ingen av de andre filmene i avstemningen har vært i nærheten av å få så mye reklame som det Fritt Vilt har hatt i hele år.

Mange av de andre kandidatene har jeg knapt hørt om engang. Mens Fritt Vilt finnes det vel nesten ingen i hele Norge som ikke har hørt om nå. De har til og med fått opp en stor interesse for den i utlandet.

Lenke til kommentar

Så Uro og Fritt Vilt på kino. Ingen av dem holdt til mer enn svake 3'ere, så jeg gir ingen stemme her. :)

 

Mulig jeg ser Slipp Jimmy Fri når den kommer på dvd, men da er vel denne avstemningen ferri for lengst. :p

 

Redigert:

 

Fritt Vilt var ikke en svak treer. Den var mao bedre enn Uro.

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

Christopher Nielsen, regissøren av Slipp Jimmy Fri ringte meg i går og spurte om jeg ikke kunne stemme på filmen hans i avstemningen av Årets norske film 2006 på diskusjon.no. Kanskje du også blir kontaktet Manx da det virket som om det var veldig viktig for han å vinne denne avstemningen. :whistle::wee:

Lenke til kommentar

Uten tvil Fritt Vilt!

 

Kjempebra film, anbefales! Beste norske film jeg har sett noen gang...

 

Apropos, da jeg satt i kinosalen med jenta i armene, kom det en scene hvor det var helt stille, og alle visste at det øyeblikk kom et bristepunkt... Jeg tok meg selvfølgelig friheten til å sette i et skikkelig brøl av skrekk, og alle hoppa og et par centimeter. Jeg satt og skrattlo mens de fleste var fly forbanna, blant annet de utadvendte bergenserene bak meg.... Ah, gode minner! :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...