Zumcern Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hva er gjenomsnittslig leve tid på prosessorer som brukes til spillig? (stasjonær pc) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ca 10 ganger lengre enn du noensinne kommer til å få behov for. De slites ikke ut i den forstand.. hvis du tenker ytelsesmessig varierer dette selvsagt på hvilken CPU du kjøper, når og hvilke spill du spiller og hva dine krav til ytelse er... Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Okei... Har en intel celeron på min gammle stasjonære pc, tror den "her sett sine beste dager" Ytelsen her gått ned veldig i det siste Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Vis ytelsen har sunket veldig mye hjelper det ofte med en formatering og reinstalasjon av Windows Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 cpu'en må også har god kjøling for og leve lenge! Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg har mine tvil med tanke på at en prosessor blir svakere over tid. Dersom du ikke ødelegger den fysisk eller bruker for dårlig kjøler (f.eks feil ved kjøp av vifte, eller for ekstrem overklokking). Det som kan hende er at PC-en din virkelig trenger en opprydding, formater og legg inn operativtsystem på nytt. Prosessoren kan jo også rett og slett være for gammel for dagens spill osv, men den har neppe mistet så mye krefter dersom den har stått med god kjøling og ikke blitt utsatt for "vold" Lenke til kommentar
Zumcern Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har mine tvil med tanke på at en prosessor blir svakere over tid. Dersom du ikke ødelegger den fysisk eller bruker for dårlig kjøler (f.eks feil ved kjøp av vifte, eller for ekstrem overklokking). Det som kan hende er at PC-en din virkelig trenger en opprydding, formater og legg inn operativtsystem på nytt. Prosessoren kan jo også rett og slett være for gammel for dagens spill osv, men den har neppe mistet så mye krefter dersom den har stått med god kjøling og ikke blitt utsatt for "vold" 7618532[/snapback] Godt mulig det ja Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Okei... Har en intel celeron på min gammle stasjonære pc, tror den "her sett sine beste dager" Ytelsen her gått ned veldig i det siste 7618387[/snapback] Formatering hjelper alltid Sjekk temperaturen, det er mulig den throttler. Eller er det av den veldig gamle typen som ikke kan klokke seg ned hvis det blir for varmt kanskje? Endret 2. januar 2007 av sablabra Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 At prosessoren blir tregere med alderen er jo en rimelig ødelagt ide, det er jo ingen bevegelige deler. Kanskje den ville blitt tregere hvis den var full av rust, eller irr eller noe, men tror nok jeg hadde kjøpt ny maskin en god stund før det skjedde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå