Gå til innhold

Lyst til å prøve ut final fantasty-serien

robiwan

Anbefalte innlegg

Final Fantasy 7 Er garantert den beste i serien. Hold meg opp langt på natt mange en gang i 1998 Spennende og gripende historie, kanskje ikke så bra grafikk som i dag, men var jo spill til Playstation 1 også da. Fant det i en billig bøtte på platon i 2004 måtte bare kjøpe det og spille det en gang til på ps2`en min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering, jeg har nå prøvd FF 7 på psp med PSX emulator, og til dere anti-pirater som har lyst til å stenge tråden nå, så er dette gjort lovlig. Jeg låner spillet av en kamerat og lagt det inni i PSP'en.

Tilbake til spillet, må først nevne at jeg IKKE er en grafikkfreak. Og jeg må si at jeg har ingen problemer med å legge fra meg spillet. Har spilt akkurat så langt at jeg har kommet til Worldmappen, og kan ikke si at jeg er fristet så veldig mye til å spille mer. Hvorfor? Vanskelig å si, kanskje spillet ikke egner seg på PSP, kanskje jeg er ikke er så glad i rollespill, kanskje jeg skjønner at det er LENGE igjen til jeg har runda det, kanskje jeg er lei dataspill, kanskje jeg er blitt gamle. Hvem vet, men jeg har ikke ikke blitt frelst og syntes ikke det er verdt tiden min.

Det var hvertfall min lille oppdatering etter kanskje 15 timer spille tid. Tilbake til Metal Gear Solid 2 til Xbox og hvis dette gir mer smak, blir det 3'ern på PS2...

7689535[/snapback]

Ikke slutt å spille nå. Nå kan du bevege deg mer fritt og spillet åpner seg mer. Det er først etter at du er ute av Midgar at spillet virkelig tar seg opp.

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering, jeg har nå prøvd FF 7 på psp med PSX emulator, og til dere anti-pirater som har lyst til å stenge tråden nå, så er dette gjort lovlig. Jeg låner spillet av en kamerat og lagt det inni i PSP'en.

Tilbake til spillet, må først nevne at jeg IKKE er en grafikkfreak. Og jeg må si at jeg har ingen problemer med å legge fra meg spillet. Har spilt akkurat så langt at jeg har kommet til Worldmappen, og kan ikke si at jeg er fristet så veldig mye til å spille mer. Hvorfor? Vanskelig å si, kanskje spillet ikke egner seg på PSP, kanskje jeg er ikke er så glad i rollespill, kanskje jeg skjønner at det er LENGE igjen til jeg har runda det, kanskje jeg er lei dataspill, kanskje jeg er blitt gamle. Hvem vet, men jeg har ikke ikke blitt frelst og syntes ikke det er verdt tiden min.

Det var hvertfall min lille oppdatering etter kanskje 15 timer spille tid. Tilbake til Metal Gear Solid 2 til Xbox og hvis dette gir mer smak, blir det 3'ern på PS2...

7689535[/snapback]

Jeg kan ihvertfall si hvorfor jeg ikke liker FF-serien, det er fordi slåssingen er kjedlig og ensforming, og du har veldig liten frihet i spillene (å trøkkes inn i en main story-line men med noen sideoppdrag som er frivillige er ikke mye frihet i mine øyne). Personlig liker jeg RPG, og kan anbefale deg fallout/fallout2.

AtW

Lenke til kommentar

ATWinsor: hvis du liker sidequests og ting utenfor main story-line kan du ta en titt på XII

Jeg kan skjønne deg veldig godt at du syns slossinga blir litt ensformig. Enten så liker man sånn "atb-mode" eller så liker man det ikke. Selv syns jeg det eier, og det er noe av stilen til FF..

Men prøv XII, mere frihet når det gjelder sidequests og når det kommer til slossing. litt mere XI-stil

Lenke til kommentar
ATWinsor: hvis du liker sidequests og ting utenfor main story-line kan du ta en titt på XII

Jeg kan skjønne deg veldig godt at du syns slossinga blir litt ensformig. Enten så liker man sånn "atb-mode" eller så liker man det ikke. Selv syns jeg det eier, og det er noe av stilen til FF..

Men prøv XII, mere frihet når det gjelder sidequests og når det kommer til slossing. litt mere XI-stil

7703426[/snapback]

Det er ikke det at jeg liker sidequests så fantastisk godt (dvs det er jo underholdene det også), det er det at du trøkkes inn i en main storyline. I fallout kan du faktisk genuint være ond og klare deg. Du kan gifte deg, du kan gå direkte til der spillet slutter helt i starten, hva du kan gjøre bestemmes av hvilke attributter du har, det er et utall måter å angripe spillet på, ved slåssing, ved å sleske deg igjennom med en veloljet tunge,ved å ha sex med gud og hvermann osv.

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Skulle skjønt det var på grunn av sexen ;) Men i Final Fantasy Vii så kan du fantasere om Ariel og Tifa når du har lagt deg etter 10 timers spilling! ;)  :dribble:

7703692[/snapback]

Aeris er taken :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
haha! syntest tifa var best når jeg spilt final fantasy vii uansett ;) Var henne jeg dro på date med på det tivoliet ;) Å for noen flotte minner ;) Final Fantasy Vii har bare en utrolig god historie..

7704221[/snapback]

jeg tok med barret!

:D

nei, ble nok aeris på meg i den tivoligreia.

har alltid likt frøknene i final fantasy-spill (på en ikke-grisete måte), bortsett fra X-2 der det ble alt for mye powerpuff.

Lenke til kommentar
haha! syntest tifa var best når jeg spilt final fantasy vii uansett ;) Var henne jeg dro på date med på det tivoliet ;) Å for noen flotte minner ;) Final Fantasy Vii har bare en utrolig god historie..

7704221[/snapback]

jeg tok med barret!

:D

nei, ble nok aeris på meg i den tivoligreia.

har alltid likt frøknene i final fantasy-spill (på en ikke-grisete måte), bortsett fra X-2 der det ble alt for mye powerpuff.

7704246[/snapback]

Øyh, fikk du ikke med deg Lady Luck-dresspheren?

Lenke til kommentar

Du kan teste ut Dragon Quest VIII, laget av Square Enix og Level-5, som også lagde Dark Cloud og Dark Chronicle, sistnevnte ble forøvrig sett på som en Zelda-killer av mange. Sinnsykt artig spill med fantastiske characters, utrolig bra stemmer, kul grafikk, utrolig bra historie, fin musikk. Det har nesten likt kampsystem som Final Fantasy-serien, men spillet er på platinum og koster bare 2-300,- Hvis du liker mer actionfyllte RPG-spill kan jeg på det sterkeste anbefale Dark Chronicle, som bruker real-time battle system. Eneste haken er at dette spillet er nesten umulig å få kjøpt i Norge, og i vanlige nettbutikker generellt.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

7704367[/snapback]

Er det noe med den jeg bør vite? Har alle dresspheres i spillet såvidt jeg vet! Den derre ultimate dress-greia til Yuna er forøvrig ganske... avkledd :D

Jeg likte systemet i X-2 fordi det minna mye om FF5 (jobs), så det er ganske trist at jeg ble flau av å se cutscenes og småkvalm av å høre jentene snakke :cry:

Lenke til kommentar

7689535[/snapback]

Det er jo akkurat her spillet begynner - spiller du litt til så får du vite veldig mye om historien :). Poenget med historien er jo ikke å runde det - men å bli kjent med den på veien - samme som med en bok, poenget er jo ikke å bli ferdig.

Om du har bikka 15 timer spillt, så er du vel ca på ferdigrunnet ved 50-60 timer tenker jeg :). Og cd som er lengst ferdig ved kanskje 40. Men igjen, det er jo ikke poenget og haste mot slutten, fordi historien inneholder så utrolig mye bra.

Lenke til kommentar

7689535[/snapback]

Det er jo akkurat her spillet begynner - spiller du litt til så får du vite veldig mye om historien :). Poenget med historien er jo ikke å runde det - men å bli kjent med den på veien - samme som med en bok, poenget er jo ikke å bli ferdig.

Om du har bikka 15 timer spillt, så er du vel ca på ferdigrunnet ved 50-60 timer tenker jeg :). Og cd som er lengst ferdig ved kanskje 40. Men igjen, det er jo ikke poenget og haste mot slutten, fordi historien inneholder så utrolig mye bra.

7711618[/snapback]

Jeg er ikke enig, det er ikke akkurat som historien i FF-spillene er så fantastisk bra, og det hjelper lite om man ikke synes noe om gamplayen. Klarer man seg på en god (eller i mine øyne middelmådig at best) historie alene, så går man for en bok eller film.

AtW

Lenke til kommentar

For meg så er historien det viktigste, så gameplay :). Historien i FFVII og VIII er for meg ren magi. Gameplayet til VII er også bra, men ikke like bra i VIII (for enkelt).

Et spill med en god historie er BEDRE enn den beste film - og varer 20 ganger lengre :).

Lenke til kommentar

Liker du drama? Liker du sterkt følelsesmessig engasjerende underholdning, med fenomenal musikk, historie og et spennende RPG-system? Da er Final Fantasy spillene noe for deg.

Desverre er ikke alle mennesker utstyrt med samme antenner og egenskaper. Vi opplever ting forskjellig. Ikke alle mennesker kan føle et fint stykke musikk, rett og slett fordi de ikke har antenner til å forstå og føle det. Tro det eller ei, det fins personer som bare syntes "beatmusikk" som techno og R&B er noe å høre på. Hvorvidt man opplever noe som bra, har også ofte med humør, sinnstemning, hormonbalanse, fokus osv, ikke nødvendigvis mangel på antenner. Men man kan ikke se vekk ifra at noen mennesker er fattigere enn andre. Folk har ulike former for intelligens. Så skal vi egentlig si "smak og behag"? Bare noen tanker.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar
Liker du drama? Liker du sterkt følelsesmessig engasjerende underholdning, med fenomenal musikk, historie og et spennende RPG-system? Da er Final Fantasy spillene noe for deg.

Desverre er ikke alle mennesker utstyrt med samme antenner og egenskaper. Vi opplever ting forskjellig. Ikke alle mennesker kan føle et fint stykke musikk, rett og slett fordi de ikke har antenner til å forstå og føle det. Tro det eller ei, det fins personer som bare syntes "beatmusikk" som techno og R&B er noe å høre på. Hvorvidt man opplever noe som bra, har også ofte med humør, sinnstemning, hormonbalanse, fokus osv, ikke nødvendigvis mangel på antenner. Men man kan ikke se vekk ifra at noen mennesker er fattigere enn andre. Folk har ulike former for intelligens. Så skal vi egentlig si "smak og behag"? Bare noen tanker.

7723557[/snapback]

Hehe, jeg tror man skal være forsiktig med å klassifisere FF-serien som noe spesielt høyverdig underholdning. Man kan like gjerne argumentere for at man ikke har så raffinert smak når man lar seg imponere av standard "score-aktig"-musikk og en sammensauset fantasi-historie med liten grad av debatt og tankegods i bunnen. (om man skal se på historie alene, så synes jeg fantasy og sci-fi, som bare er fantasy og sci-fi fordi det er i framtiden eller en annen setting er ganske kjedelig, hele poenget med generen, spesielt sci-fi, er å ta for seg moralske og etiske problemstillinger, fordi konsekvensene av de lettere kan framstilles i en oppdiktet verden, og kanskje delvis fordi det alltid skaper bråk å "angripe" konkrete ting i dagens samfunn, nå kan det jo diskuteres hvorvid FF-serien oppnåer noe slikt, jeg synes ikke det).

AtW

Lenke til kommentar

7704367[/snapback]

Er det noe med den jeg bør vite? Har alle dresspheres i spillet såvidt jeg vet! Den derre ultimate dress-greia til Yuna er forøvrig ganske... avkledd :D

Du får denne ved å vinne sphere break tournament i Luca enten i chapter 3 eller fem. Du må slå Shinra. Antrekket er en rosa kjole. Samme antrekket som Leblanc har. Abilities er bla, dobbelt exp, gil og items. Ganske nyttig med andre ord. Og hot.

Må du spille gjennom X-2 en gang til nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Du får denne ved å vinne sphere break tournament i Luca enten i chapter 3 eller fem. Du må slå Shinra. Antrekket er en rosa kjole. Samme antrekket som Leblanc har. Abilities er bla, dobbelt exp, gil og items. Ganske nyttig med andre ord. Og hot.

Må du spille gjennom X-2 en gang til nå?

7724834[/snapback]

Næh, jeg har den Lady Luck-spheren, jeg syns bare ikke den er like fin som du gjør :D

Smak og behag antar jeg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...