Gå til innhold

Lyst til å prøve ut final fantasty-serien


robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn ca. hvor lang tid tar det å spille gjennom CD1?

7623644[/snapback]

 

VII tenker du på? tja, det kan man vel ta på rundt 30timer tenker jeg? anyone?

7624103[/snapback]

Jupp, tror jeg spilte igjennom på 35 timer første gangen elns. Dette var med et par middagspauser og litt sånt mens tiden gikk :)

Lenke til kommentar
Jeg mener å huske at FF III til SNES var jævli bra.. Nesten på høyde med Chrono Trigger.

 

Kanskje det er morsomt å starte med det?

7624189[/snapback]

 

Verdt å nevne at det du omtaler som FF III, egentlig er Final Fantasy VII (hvis det er SNES-versjonen du prater om). Noe som har skapt MYE forvirring. :p

Lenke til kommentar
Hmmm... FF7 høres da ut som et furnøftig start, men av ren nysgjerrighet, hvilke andre spill liker dere FF-fans?

7619480[/snapback]

 

Utenom FFVII, VIII, IX og X vil jeg også på det sterkeste anbefale Chrono Trigger, Breath of Fire III, og Xenogears (Har ikke spilt Xenosaga selv).

Kingdom Hearts kan også være verdt å kikke på :)

Lenke til kommentar
Du bør begynne med Final Fantasy VI, beste tittelen i serien. Så er VII og VIII verdt en titt.

 

De nyere vet jeg ikke om er verdt det. Final Fantasy i dag er altfor mye CG sekvenser, og Square er på bærtur for tiden med character-designen. Ta persongalleriet i FFX for eksempel, hele hurven ser ut som japanske glamrockere og jpop sangere. :(

7619022[/snapback]

 

Tror vel gjerne Square Enix driter i deg, de selger i bøtter å spann.

Lenke til kommentar
Hmmm... FF7 høres da ut som et furnøftig start, men av ren nysgjerrighet, hvilke andre spill liker dere FF-fans?

7619480[/snapback]

 

Utenom FFVII, VIII, IX og X vil jeg også på det sterkeste anbefale Chrono Trigger, Breath of Fire III, og Xenogears (Har ikke spilt Xenosaga selv).

Kingdom Hearts kan også være verdt å kikke på :)

7625220[/snapback]

 

 

Bør vel kanskje nevnes at kingdom hearts ikke er i nærheten av samme spill som ff serien. Den inneholder vel bare noen karakterer. :)

 

Tenkte jeg bare skulle være litt pirkete på den.. :tease:

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

 

Hvis du bryr deg mye om grafikk, så begynn med FF X (eller FF XII som snart kommer ut).

 

Hvis grafikken ikke teller, så er FF VII tidenes spill, iallefall etter min mening.

 

Og når du har begynt så kan du begynne å følge med i Final Fantasy-religionens tråd ;)

____

EDIT:

 

Priser på FF VII

 

Priser på FF X

Endret av Dunedain
Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å begynne med FF IX. Synes det er greit lagt opp for nybegynnere i FF serien. Jeg begynte først med VII, men stoppet mens jeg var på første disk. Tok det opp igjen etter at jeg hadde rundet IX og må vel si meg enig at det er det FF spillet jeg liker best i serien. Har ikke testet VI enda.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Med tanke på hvilken grafikkalder vi er i, så er det eeeegentlig best å anbefale FFX etter min mening, istedenfor sjueren. Lett å forkaste alt sammen og komme med "ah, det der var noe drit".

7627086[/snapback]

på sin tid var sjueren også en grafisk godbit. Grafikk teller alltid til en viss grad. Problemet er at dersom man starter på FFX og går til FF7 vil man mene at FF7 er meget underlegen fordi man har spilt en god oppfølger, og dermed blitt vant til både en grafisk- og en gameplay-standard som de gamle spillene mangler av naturlige årsaker.

Lenke til kommentar

Min favoritt er FF VI, siden det var det første jeg spilte. Men jeg vil anbefaløe å begynne med FF VII, det er den store favoritten for de fleste. Her kan du laste ned en demo (for pc):

 

http://downloads.gamezone.com/demos/d1706.htm

 

Har ikke prøvd denne selv, riktignok. Men hvis du ikke har spilt noen særlig rpg før, så bør du være litt tålmodig. Det kan ta en del timer med spilling før ting tar skikkelig av.

 

Hvis du har problemer mer turbasert slåssing, så kan jeg anbefale å vente til februar og FF XII.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering, jeg har nå prøvd FF 7 på psp med PSX emulator, og til dere anti-pirater som har lyst til å stenge tråden nå, så er dette gjort lovlig. Jeg låner spillet av en kamerat og lagt det inni i PSP'en.

 

Tilbake til spillet, må først nevne at jeg IKKE er en grafikkfreak. Og jeg må si at jeg har ingen problemer med å legge fra meg spillet. Har spilt akkurat så langt at jeg har kommet til Worldmappen, og kan ikke si at jeg er fristet så veldig mye til å spille mer. Hvorfor? Vanskelig å si, kanskje spillet ikke egner seg på PSP, kanskje jeg er ikke er så glad i rollespill, kanskje jeg skjønner at det er LENGE igjen til jeg har runda det, kanskje jeg er lei dataspill, kanskje jeg er blitt gamle. Hvem vet, men jeg har ikke ikke blitt frelst og syntes ikke det er verdt tiden min.

 

Det var hvertfall min lille oppdatering etter kanskje 15 timer spille tid. Tilbake til Metal Gear Solid 2 til Xbox og hvis dette gir mer smak, blir det 3'ern på PS2...

Lenke til kommentar
IKKE spill FFX eller FFX-2. Forferdelige i forhold til de andre. SÆRLIG FFX-2

7618698[/snapback]

 

De er for all del ikke forferdelige, men du har selvfølgelig lov til å mene det. Grunnen til at det er så mange som rakker ned på FFX er at det skiller seg kanskje for mye ut i forhold til de foregående spillene i serien. Hvis man ikke har spillt FFVII, VIII, eller XI, er FFX et utrolig godt spill.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
Hmmm... FF7 høres da ut som et furnøftig start, men av ren nysgjerrighet, hvilke andre spill liker dere FF-fans?

7619480[/snapback]

 

Utenom FFVII, VIII, IX og X vil jeg også på det sterkeste anbefale Chrono Trigger, Breath of Fire III, og Xenogears (Har ikke spilt Xenosaga selv).

Kingdom Hearts kan også være verdt å kikke på :)

7625220[/snapback]

 

Tror nok Chrono Cross ville være mer aktuellt ettersom Chrono Trigger kun er til SNES. Jeg har forøvrig utrolig lyst til å teste Chrono Cross, men spillet nådde merkelig nok aldri Europa, så får nok chippe ps2'en om jeg skal få spillt det.

Lenke til kommentar
Hmmm... FF7 høres da ut som et furnøftig start, men av ren nysgjerrighet, hvilke andre spill liker dere FF-fans?

7619480[/snapback]

 

Utenom FFVII, VIII, IX og X vil jeg også på det sterkeste anbefale Chrono Trigger, Breath of Fire III, og Xenogears (Har ikke spilt Xenosaga selv).

Kingdom Hearts kan også være verdt å kikke på :)

7625220[/snapback]

 

Tror nok Chrono Cross ville være mer aktuellt ettersom Chrono Trigger kun er til SNES. Jeg har forøvrig utrolig lyst til å teste Chrono Cross, men spillet nådde merkelig nok aldri Europa, så får nok chippe ps2'en om jeg skal få spillt det.

7689682[/snapback]

 

Chrono Trigger går fint an å spille på pc via emulator ^^

 

Chrono Chross hadde jeg til PS1, men kom meg aldri helt inn i spillet. Virket ikke like interessant egentlig..

Lenke til kommentar
*snip*

7689535[/snapback]

 

 

Hehe. Da har du hvertfall prøvd det! Nei ff er ikke for alle, og det er nok et spill som du må like, ettersom det krever en del av deg. Jeg har veldig lyst til å spille de som kom etter FFX, (eller egentlig spille ferdig VII,IX og X) men tiden hvor jeg spilte hver dag etter skolen og brukte mange timer på det er desverre over, og for meg er ikke FF den typen spill som passer til å bli plukka opp litt innimellom, ettersom det er sinnsyk bra story i det..

Lenke til kommentar

Jeg spillte et FF spill på PC for noen år siden. Tror det var FF VII. Desverre ble dette en altfor bisarr opplevelse for meg. Det er ikke i alle spill at man blir angrepet av eneboliger.

 

Men kunne kanskje tenkt meg å prøve noen av de nyere utgivelsene, de ser utrolige ut grafikkmessig i hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...