Gå til innhold

Lyst til å prøve ut final fantasty-serien


robiwan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke VI den første av spillene til PSX, og er serien slik at historien baserer seg på de tidligere spillene?

7618583[/snapback]

 

VI var opprinnelig til SNES, men det stemmer at det i ettertid har blitt utgitt på PSX også. Men opprinnelig så var jo VII det første til den konsollen, så det er et fint sted å begynne. :)

Spillene har ikke sammenhengende historie, med unntak av FF X og X-2. :)

Men gled deg, du har uendelig mange timer med moro foran deg.

Lenke til kommentar

Du bør begynne med Final Fantasy VI, beste tittelen i serien. Så er VII og VIII verdt en titt.

 

De nyere vet jeg ikke om er verdt det. Final Fantasy i dag er altfor mye CG sekvenser, og Square er på bærtur for tiden med character-designen. Ta persongalleriet i FFX for eksempel, hele hurven ser ut som japanske glamrockere og jpop sangere. :(

Lenke til kommentar
Hva med SNES og NES spillene da, er de noe bra?

7619005[/snapback]

 

FFVI er gudommelig, for min del klart den beste tittelen i serien.

 

FFV er rimelig bra historiemessig, men ikke helt på nivå med VI.

 

Skal du spille de som kom før det, må du nærme deg spillene med det i bakhodet at de var blant de første spillene i sjangeren, og at historie/gameplay i f.eks orginale FF vil virke ganske primitivt sammenliknet med de senere titlene.

 

(Sorry for dobbelpost.)

Lenke til kommentar
Du bør begynne med Final Fantasy VI, beste tittelen i serien. Så er VII og VIII verdt en titt.

 

De nyere vet jeg ikke om er verdt det. Final Fantasy i dag er altfor mye CG sekvenser, og Square er på bærtur for tiden med character-designen. Ta persongalleriet i FFX for eksempel, hele hurven ser ut som japanske glamrockere og jpop sangere. :(

7619022[/snapback]

I lol'd! :!:

 

Selv så hadde jeg startet med VI, og bare fulgt rekka oppover.

Eneste jeg sterkt anbefaler å hoppe over er X-2.

Lenke til kommentar

også har hatt litt lyst til å prøve FF serien, jeg er helt ukjent med serien, men kommer nok til å kjøpe crisis core til PSP. Jeg prøvde for litt siden VII på PSX og jeg er ikke den typen som følger med så mye når jeg spiller, bare hopper over dialogen. Kanskje litt dumt fordi FF hadler mye om historie og sånt. jaja, kanskje jeg burde holde meg til skytespill. :blush:

Lenke til kommentar

XII syns jeg er veldig flott..

 

men hvert sitt spill har sin egen stil og sin egen sjarm. F.eks så likte ikke jeg måten man fikk abilities til folka på X, men musikken der var genial, og jeg likte historien, særlig mot slutten!

 

Det har igrunn ikke noe å si hvilket av spillene du starter på. du kommer mest sannsynlig til å like det uansett.

Må bare nevne at humoren i IX er fantastisk.

Lenke til kommentar
Håper ikke du avskriver FF X bare fordi noen her mener det var en nedtur.

Slenger meg på den.

Selfølgelig er det noen mangler der (world map feks), men dette spillet er noe av det jeg har kost meg mest med noen gang.

 

Tror litt av grunnen til at folk ble skuffet, var at de håpa på en like sensasjonell opplevelse som VII hadde på PSX, siden det var det første FF spillet til PS2.

 

Edit: XII er også en slager, men start med VI og følg linja.

Mitt råd. :)

Endret av Tiidus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...