Chasin Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Lite oppdateringer her men.... Uansett, jeg har tenkt meg på Trondheim Motor Show i morgen, så bilen kan sees og høres for den som ønsker det Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Lite oppdateringer her men.... Uansett, jeg har tenkt meg på Trondheim Motor Show i morgen, så bilen kan sees og høres for den som ønsker det 8820983[/snapback] betaler du reisen min? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Står denne bilen på Jakobsli? Har nemlig sett en helt lik bil her, så da må det vel være den. Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 Står denne bilen på Jakobsli? Har nemlig sett en helt lik bil her, så da må det vel være den. 8861194[/snapback] Er vel visse muligheter for det ja, enn så lenge... Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 11. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2007 Lege siden update nå 9047380[/snapback] Ja, desverre så er det lenge siden. Flere årsaker: Har flyttet, så jeg er uten nett. Dessuten har jeg gjort lite på bilen, kun nye dekk og litt forefallende arbeid slik som polering etc. Dette er kjedelig og ikke noe å legge ut bilder av. Det jobbes med en ny bakfanger, men tør ikke love noe... Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 11. juli 2007 Del Skrevet 11. juli 2007 Skal du lage bakfangeren selv? forresten er det stor motor forskjell og utstyrs forskjell på C180 og C180sport? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Skal lage den selv ja, men ikke fra bunn. Mekker sammen en original øvre del med en Rieger nedre del. Ska vel egentlig bare være å montere, men Riegers ingeniører tror jeg sov i timen når passform var faget... Motormessig/drivverk er det ingen forskjell på C180/C180 Sport. Sport er en utstyrspakke på en måte. Dette er innholdet: - Hvite instrumenter med annen belysning - Mer sportslige stoler med eget mønster - Karbon lookalike på innvendige lister i stedet for tre - Sportratt i skinn - Alle lister utvendig i bilenbs farge, ikke noe krom - Karbonfilm på B-stolpe utvendig - Stabilisatorstag bak (Standard på biler med større mortorer) - Andre fjærer/dempere - 16" aluhjul, 15" er standard Det er det jeg kommer på i farten hvertfall... I tillegg har min følgende utstyr fra fabrikk ut over standard: - Kjørelys - Sideairbag foran - 5-trinns automat - Antispinn - Lakkonservering (Er vel lakkert/polert over for lenge siden) - Høyttalere foran og bak (Ting har vel forandret seg her også) - Innbrudds og -tyverialam - Armlene/oppbevaringsboks midtkonsoll - Klimaanlegg/temperaturautomatikk - Lyktevaskere (er fjernet) - Batteri med større kapasitet (er byttet ut likevel) - Setevarme - Dynamo med større kapasitet Hva jeg ellers har gjort står vel stort sett i tråden Endret 12. juli 2007 av Chasin Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 aha, sitter å ser etter nyere bil og da virker MB C-klasse som et godt valg med tanke på at det ikke er en typisk ungdomsbil. men tror jeg vil gå opp til 2l motor Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) aha, sitter å ser etter nyere bil og da virker MB C-klasse som et godt valg med tanke på at det ikke er en typisk ungdomsbil.men tror jeg vil gå opp til 2l motor 9064317[/snapback] Bare få sjekket rust evt hva som er på vei/pyntet på for C klassen har store problemer på dette feltet... Man finner enkelte fine eksempler men det er flere av den andre sorten så skulle jeg kjøpt C klassen så hadde jeg tatt en grundig NAF test uansett hva selger sier om bilen. PS-Ellers er det fine biler og spesielt denne Endret 13. juli 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 3. august 2007 Forfatter Del Skrevet 3. august 2007 Etter x-antall timer på lydjustering, er nå bilen klar til konkurranse i morgen. Det eneste som gjenstår er litt shining i løpet av dagen Konkurransen arrangeres av MaxPower/EMMA under Nordmøre Gatebilklubbs Gatebilfestival i Surnadal i morgen... Håper på en kurant plassering... Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvordan gikk det i med plasseringa? Blir det nå modding av bakfangern? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Stilfull bilstereo du har rigga opp her ja. Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 28. september 2007 Forfatter Del Skrevet 28. september 2007 Beklager meget trege tilbakemeldinger, men er fremdeles uten nett... NextGenTel go screw yourself.... Har vært på to konkurranser. Ble henholdsvis nr 2 og 1 Har også gjort en del med bilen, skal prøve å få opp noen bilder i løpet av helga... Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 30. september 2007 Forfatter Del Skrevet 30. september 2007 (endret) Oppdatering!! Tro det eller ei, jeg har faktisk klart å knipse noen bilder av det som har heftet meg i det siste... Det er bare mobilbilder, men det får gå for denne gang... Da det blir EMMA finale neste helg, måtte jeg nesten ta en service i fronten på bilen. En del steinsprut med etterfølgende korrosjon er ikke særlig vakkert... Demontert grill, spyledyser, fanger etc. Slipet ned alle steinsprut til stålet: I lakkboksen: Ferdig grunnet: Pga at dette ble gjort midt i uka ble bilen stående ute til neste kveld. Tanken om todelt lakk kom sigende, men jeg slo det fra meg... Sliping av grunning: Hadde ikke med tlf da jeg hentet bilen, så har ingen bilder av ferdig lakkert... Tectylering og voksing før montering: Vasket innerskjermer. En ny del pga sprekk: Nye klips må til: Lakkerte også speilhus og lister under hovedlykter: Alt ferdig montert: Polerte opp grillen og stjerna i samme slengen, ble litt bedre shine ja Det er ikke fargeforskjell mellom skjerm og panser, ser bare slik ut pga lyset.. Hvis noen lurer på noe, er det bare å spørre.... Endret 30. september 2007 av Chasin Lenke til kommentar
nephew Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 syk bil, you are my hero.. familien har selv en merce som skal selges. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=11...5edcpaj75963183 det er synd, elsker merce. Hva med nyere blinkersspeil? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Jeg skal være helt ærlig med deg her, Chasin, og om du ikke tør se det, så ikke les det. Jeg legger det i skjul: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilen din er fantastisk. Det var faktisk denne tråden som fikk meg til å seriøst vurdere å selge både Saab og Ford. og i stedet skaffe meg en C-klasse. All respekt! Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Jeg skal være helt ærlig med deg her, Chasin, og om du ikke tør se det, så ikke les det. Jeg legger det i skjul: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bilen din er fantastisk. Det var faktisk denne tråden som fikk meg til å seriøst vurdere å selge både Saab og Ford. og i stedet skaffe meg en C-klasse. All respekt! 9615676[/snapback] Skulle ikke du ha deg en 300CE også da :!: Flott jobb og du er vel så nøye som meg og det fortjener en MB Endret 2. oktober 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Skulle ha og skulle ha. Kan ikke huske å ha nevnt at jeg spesifikt leita rundt etter et eksemplar av 300CE. Dette er jo rett og slett fordi en 300CE ligger nok litt høyere i pris enn det jeg kan klare nå, men en C-klasse av denne generasjonen er faktisk oppnåelig (65000 og nedover ...). Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 Var da voldsomt til skryt... Trenger ikke gjøre så mye med en bil, må bare gjøre de rette tingene Har vurdert blinklys i speil ja. Speilhus fra nyere C-klasse passer ikke, så det må evt bli fra W210 facelift. De har dioder i blinklyset, så det blir litt mikkmakk. Tror nok det koster mer enn det smaker, må dessuten sveise igjen de nylakkerte framskjermene mine da... Time will show Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå