Republic3D Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Ser ut som du har gjort en bra jobb der. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Veldig pent det med støydempinga. Ble det noen forskjell? Hvor lang tid brukte du? Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Hvor har du fått tak i stoffet som du har brukt ytterst til å dempe vei støyen med? er det dyrt? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Takk for tilbakemeldinger Jeg er kjempefornøyd med forskjellen! Tok en og en dør og kjørte bilen i mellomtiden, så i begynnelsen var jeg ikke så fornøyd, merket liksom ikke så stor forskjell. Men så kjørte jeg en standard C-klasse, og da hørte jeg det umiddelbart... Den eneste støyen som er nå kommer fra egne hjul, og er den verste å få bort. Skal ta gulvet og indre hjulbuer etterhvert, håper det gjør susen. Tidsforbruk er jeg jammen ikke sikker på, da det var litt til og fra. Det tar jo selvsagt lengre tid når man skal tette hele døra enn å bare dempe ytterblekket for veistøy. Kommer langt på ei helg vil jeg tro... Alle mattene har jeg handlet hos Anders Fleischer. Han har fått seg nettbutikk å, så da er det meget enkelt. Alle priser står der. Butikk: http://www.installbay.no Dempematter: http://installbay.no/index.php?cPath=67_73 Anders`hjemmeside: http://www.autod.no Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 vet du sånn sikrus hvor mye som gikk av dempe matter til dørene framme? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Det er jeg ikke sikker på. Pakken min var en av de første som kom, så der var mattene færre og større. Hvis du skal ha til din egen bil så er det bare å ta mål utvendig av døra og regne ut hvor mange m2 du trenger. Evt kan du ringe installbay gutta før du bestiller å høre hvor mye de anbefaler for akkurat din bil.. Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 Høres bra ut, takker for svaret Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Nye bilder, flere fra fordørene. Her var jeg veldig heldig, fikk med ombygde dørtrekk fra forrige eier, slapp å bygge selv, kun mindre justeringer... Nedre del av dørtrekk er demontert, høytalergitter fjernet og klart til ombygging Disse ringene ble så støpt fast til det originale Sparkling og pussing Gjennomgangsbolter i døra. Sikrer en stabil montering og fast midbass Tettet godt med dempematte her, slik at ingen lyd får lekke ut. Alt går i døra.. Kabling til mellomtone/midbass Ferdig montert i døra. Gitter er senere montert Glemte noen bilder sist, kabling til diskant Beklager noe dårlige bilder... Spm? Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 ja, er det vanskelig med kabeloverføring, tilkobling på bassern din bak osv, og dørhøytalerene? Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 ja, er det vanskelig med kabeloverføring, tilkobling på bassern din bak osv, og dørhøytalerene? 7819598[/snapback] Nei, ikke akkurat vanskelig. Noe spes du tenkte på? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Pent arbeid. Mere update Lenke til kommentar
chase Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Veldig pent, følger med på denne.. Hvis du kan, hadde du giddet å gi en liten pekepinn på hvordan man legger glassfiber med slik polyesterduk? (hvis jeg ikke tar helt feil) Skal du innom midtkonsollen? Petter Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Denne støpingen var det han som hadde bilen før meg som utførte. Vet ca hvordan det støpes i teorien, men ha ingen personlig erfaring enda, så jeg skal ikke ut på tynn is over brådypt vann.... Her kan du lese litt om emnet: http://www.350z-tech.com/zwiki/Fiberglassi...sics_(Tutorial) "Innom midtkonsollen"?? Lenke til kommentar
chase Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Ok, takk for den linken.. Med "innom midtkonsollen", mente jeg om du skal bygge noe om på midtkonsollen også... skal du? Petter Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 1. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2007 (endret) Aha... Har ingen planer om å bygge om konsollen nei, men hvem vet... Har ikke så mange flere byggebilder, men hvis det er noe spes folket vil se bilde av kan det jo alltids taes nye...? Endret 1. februar 2007 av Chasin Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 En utrolig fin og bra dokumentert tråd. Er ikke noe Stjernefan jeg heller, men liker å se arbeidet du utfører, du har på en måte tatt steget litt lenger enn hva jeg gjorde den gangen jeg holdt på. Fortsett godjobben med workloggen din! Lenke til kommentar
maZe- Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 jeg må bare si at jeg synes du gjør en jekla god,pen og grundig jobb. kunne tenkt meg at du gjorde dette med golfen min også ^^ har tenkt å prøve å dempe veistøyet gjennom dørene. der er ikke noe særlig til demping akkurat nå. Der er ikke noen matter eller noe. Der er heller ikke noen høytalere ennå. noen tips om matter jeg kan bruke? tenkte på 10mm eller større jeg. har ikke noe erfaring innen dette ennå, men håper på å få det ja Lenke til kommentar
Chasin Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 10mm matter? Håper du tenker på biltemas "vannsugematter"? Hvis det er asfaltmtter holder det med 2-3mm matter, evt to lag hvis du er skikkelig ivrig. Jeg har kjøp alle mine matter hos Installbay, meget god kvalitet og service. Den enkleste matta å legge er Vibroplast. Meget myk å jobbe med. Hvis du kjøper pakka til 2000 kr har du nok til alle dine dører, hjulhus og gulv med ett lag... Lenke til kommentar
galedali Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 WOW du gjør en sinnsykt bra jobb der. Skulle du komme til å få for mye fridtid så ville jeg likt om du tok deg av bygging av stereo i min E280 4-matic... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Er målløs her nå, fantastisk arbeid på en fatastisk bil. Liker ekstremt godt den rene stylinga på utsiden som gir bilen et mer voksent preg på en måte. Liker ikke at folk slenger på alt mulig plastikk over alt fordi de tror det er tøft, noe det definitivt ikke er. Stereoen din er et kapittel for seg selv. Mer grundig og pent arbeid skal du lete lenge etter. Skal selv kjøpe min første bil senere i år og har planer om stereo jeg også. Så her fikk jeg noen nye tips om hvordan jeg skal bygge den. Er selv opptatt av god lyd og at det ser ryddig ut. Så jeg må prøve å få det til pent jeg også, men like pent som ditt blir det neppe. Men hvordan er det med subkassa uten avstivninger inni der? Er veggene såpass stive at det ikke trengs avstivninger? Hvordan låter det hele? Er det 2stk 12" du har montert? Har du noen videre planer om bilen da? Motortrimming neste nå da? Lykket il videre med evt nye prosjekter på bilen, du gjør iallefall en knakende god jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå