Gå til innhold

Hvor mange DVD'er har dere i utgangen av 2007?

Deathie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå som 1/4 av dette året er over så kan det jo være moro og se hvordan vi ligger ann så langt...

Hadde vel rundt 1780-1790 med inngangen til året er nå oppe i 1805 :whistle: , så jeg ligger meget godt ann i forhold til målet på ikke og overstige 2100. 

Jeg har faktisk over halvert film kjøpingen fra i fjor, ganske stolt over det :)

8318851[/snapback]

:realmad: Pøh!!

Opprinnelige planer om ikke å overstige 2100 alt for mye ser ut til å gå i vasken (i følge Profiler e jeg oppe i 2044, og en god slump på vei i posten, + flere forhåndsbestilt), men den reviderte planen om ikke særlig mer enn 150 - 200 nye kan holde (tror vel mer på ikke særlig mer enn 200 enn ikke særlig mer enn 150 :whistle: ).

Heldigvis ser målet om andel HD DVD'er ut til å ikke være uoppnåelig (selv om det medfører en del dubletter i forhold til ting jeg har på DVD (og i noen tilfeller på laserdisc :!: )).

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg tar meg den frihet å bumpe Deathies tråd nå på årsdagen.

Så hvordan gikk det med samlingene deres i forhold til spådommene som ble gjort for ett år siden?

Jeg kan jo begynne, og quoter med det meg selv.

Jeg har i gjennomsnitt kjøpt 27,5 DVD-er pr. måned de siste 5 månedene. Jeg har ingen grunn til å tro at dette gjennomsnittet kommer til å øke da jeg har flere større ikke-DVD-relaterte utgifter foran meg i året som kommer, enn det jeg hadde i året som gikk. Lærlinglønna kommer til å øke men ikke tilstrekkelig til å veie opp for de nevnte utgiftene.

Hvis man antar at dette årets økonomi tvinger innkjøpet ned mot 20 DVD-er pr. mnd. ender antallet DVD-er ved utgangen av 2007 på opp imot 700.

Men det er så utrolig mye uforutsette hendelser som kan dukke opp i løpet av året, som kan gruse så vell som booste økonomien (jeg er trofast Lotto-spiller), så det er egentlig umulig å si.

For det første, jeg vant ingen større lotto-gevinster i fjor, litt leit, men det viktigste er jo ikke å vinne menn å delta, sant? Jeg gir meg ikke så lett, og har klokketro på at dette året blir året jeg får telefon fra Hamar.

DVD-hylla, som jeg var nødt å snekre meg i året som gikk, bærer i dag 758 enheter, altså ca 300 fler enn jeg hadde på denne dato i fjor. Jeg bommet altså med omtrent 25% på min spådom. Noe av grunnen til dette er at jeg jobbet mye overtid i fjor, og tjente derfor også en del mer enn det jeg hadde ventet meg ved årets begynnelse.

Hva dette året vil bringe har jeg ikke begynt å fable om ennå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...