Manx Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har i følge DVD Profiler 1960-1970 DVD'er og rundt 15-20 HD DVD'er i dag. Har i likhet med Manx planer om å ikke komme alt for mye over 2100 DVD'er i løpet av året, og å i størst mulig grad kjøpe HD DVD'er der de er annonsert (men har i motsetning til ham ingen umiddelbare planer om blu-ray, hverken hardware eller software). 7618438[/snapback] Blir nok bare HD DVD i hvert fall det første året sånn at jeg ser hvordan det ender opp etter hvert... Er det lov å revurdere tallet som jeg ikke skulle overstige , året startet litt dårlig med 10 filmer i dag, seks DVDer og mine fire første HD DVDer... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg tipper at Manx ender opp med 100-200 DVD'er fler enn han har antatt. Du er svak Manx, innse det. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Har i følge DVD Profiler 1960-1970 DVD'er og rundt 15-20 HD DVD'er i dag. Har i likhet med Manx planer om å ikke komme alt for mye over 2100 DVD'er i løpet av året, og å i størst mulig grad kjøpe HD DVD'er der de er annonsert (men har i motsetning til ham ingen umiddelbare planer om blu-ray, hverken hardware eller software). 7618438[/snapback] Blir nok bare HD DVD i hvert fall det første året sånn at jeg ser hvordan det ender opp etter hvert... Er det lov å revurdere tallet som jeg ikke skulle overstige , året startet litt dårlig med 10 filmer i dag, seks DVDer og mine fire første HD DVDer... 7626307[/snapback] Jeg tror at jeg revurderer min påstand til ikke særlig mer enn 150-200 nye DVD'er (hvorav forhåpentlig minst en tredel som HD DVD) innen årets utgang, og hevder at titler bestilt (men ikke mottatt) i fjor ikke teller (og selvfølgelig motsatt i 2007s slutt; Titler ikke mottatt før 2008 teller heller ikke ). Min egen vurdering av HD DVD vs Blu-ray (OBS!! Ikke av teknologi, det kan tas andre steder, men av oppfattet politikk etter å ha fulgt med i tråder på en del internasjonale forum): Insidere (folk høyt på strå i både Toshiba og Microsoft, dvs de to som har produsert sluttbrukerhardware så langt) har gått klart og relativt offentlig ut og sagt at de tidlige spillerne som selges som sonefrie vil få lov til å forbli sonefrie (og få lov til å spille av også sonelåste HD DVD'er, om de kommer), som insentiv/belønning til "early adapters", mao ingen tvungen firmware-oppdatering til sonelåsthet på spillere som i utgangspunktet er sonefrie. Jeg velger å tro dem, fordi det (om HD DVD vinner/overlever formatkrigen som noenlunde vellykket format) vil være snakk om et relativt begrenset antall sonefrie spillere ute i markedet, og i forhold til hvor lite det etter hvert vil koste å kjøpe en billigspiller fra hver region vil det neppe være verd bryet for selskapene å tvinge noe slikt gjennom. I tillegg er det så vidt jeg vet opp til den enkelte disk-produsent om de legger inn regionssperre på diskene (det er så vidt jeg vet heller ikke helt sikkert at regioner i det hele tatt innføres; Selv om beslutningsgruppa for HD DVD er i ferd med å bli enige om detaljene mht regioner er det nærliggende å tro at de (evt de enkelte filmselskapene) vil vurdere hvordan det har fungert å ha sonefrihet i etter hvert over et år (i tillegg kommer at bl.a. Australia mener deres lover forbyr den slags handelshindere for forbrukere). Når det gjelder Blu-ray vil jeg se hvordan deres regioner fungerer i praksis før jeg i det hele tatt vurderer formatet (i tillegg til at prisene må ned. Mye ned). Så vidt jeg har forstått er det i stor grad opp til det enkelte filmselskap hvordan de bruker regioner, men Sony selv har som uttalt politikk å i utgangspunktet la "katalogtitler" (definisjonen på en katalogtittel er litt diffus, men skal i hvert fall være ferdig med kinovisning verden over) være regionsfrie, mens nye(ere) titler vil være sonelåst. Dette er også linja de visstnok anbefaler andre selskaper å følge (og som i mine øyne er en grei/forsvarbar grunn til sonelåsthet, vel og merke i begrenset tid. Jeg har ingen problemer med at importdisker i minst mulig grad potensielt "stjeler" seere mens film fremdeles har førstevisninger rundt i verden, så sant premierer/distribusjon på kino skjer innen rimelig tid). Dog, hvis man ser på denne lista over Blu-ray og regioner må man vel si at det ikke har fungert helt slik så langt; En salig blanding av regionsfrie nye filmer og regionslåste eldre. Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Da jeg har 360 dvd'er tenker jeg at jeg ender året rundt 400. Blir ikke så veldig mange kjøp som tidligere år. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har selv ikke skrevet hvor mange jeg tror jeg selv har i slutten av '07. Jeg tør tipper jeg har ca. 367 filmer. Noe i det området bør være fullt mulig i alle fall. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har selv akkurat rundt 50 og regner med jeg har en 80-90 i slutten av 2007. Har ingen umiddelbar plan om å få flest mulig, men heller kjøpe kvalitetsfilmer jeg har sett før og gjerne vil ha i samlingen. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Har omtrent 104 nå, regner med 30-40 stk flere i utgangen av 2007. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 jeg har vært kjempe flink og ikke kjøpt en eneste film i HELE 07, men fordi jeg ikke har penger. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Går for å bikke hundre dvd'er. Nå har jeg 20. Lever på lånekassa, så det er begrenset hva jeg har råd til. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 ...har jeg over 500 er jeg skuffet over meg selv. Går inn i det nye året med noe rundt 400, litt under. Målet er å bare få med seg det aller, aller beste. I fjor snakket vi et kjøp på noe rundt 300 filmer. Det kan ikke gjenta seg med tanke på at jeg forsvinner ut i den store verden, helt alene neste år. Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 har vel ca 350 nå. Skal prøve å ikke kjøpe mer en de jeg "må" ha. Og heller sette av mere penger til ny HD-TV og HD DVD/HD DVD Blue-ray kombi spiller. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 ...har jeg over 500 er jeg skuffet over meg selv. Går inn i det nye året med noe rundt 400, litt under. Målet er å bare få med seg det aller, aller beste. I fjor snakket vi et kjøp på noe rundt 300 filmer. Det kan ikke gjenta seg med tanke på at jeg forsvinner ut i den store verden, helt alene neste år. 7682177[/snapback] Se slik på det: Man overlever ikke lenge ute i den store verden uten å bli underholdt. DVD'er er en livsviktig ingrediens i dagliglivet. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Se slik på det: Man overlever ikke lenge ute i den store verden uten å bli underholdt. DVD'er er en livsviktig ingrediens i dagliglivet. 7683238[/snapback] Hahahaha, men så er det faktisk sånn at man ikke overlever lenge i den store verden uten tak over hodet, mat og klær også da. Som gjerne ofte kan stilles vertfall på samme linje som dvd'er Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg telte 276 under sengen, med noe mellom 5 og 15 til utlåns som jeg neppe får igjen (deriblant tinversjon av Der Untergang). Vi runder 500 i 2007. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Tråden sprø om hvor mange filmer du har i slutten av 2007, altså ikke 2006. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 96 iflg DVD Profiler. 7705642[/snapback] Tråden heter: Hvor mange DVD'er har dere i utgangen av 2007 Hvor mange du har nå er en helt annen tråd: Denne Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Ooops. Damn. Tenkte ikke helt over det... Hmm. Jeg regner med aa ha ihvertfall 120 i utgangen av 2007. Vi faar se hvor langt studielaanet strekker. Endret 12. januar 2007 av Jonnar Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Nå som 1/4 av dette året er over så kan det jo være moro og se hvordan vi ligger ann så langt... Hadde vel rundt 1780-1790 med inngangen til året er nå oppe i 1805 , så jeg ligger meget godt ann i forhold til målet på ikke og overstige 2100. Jeg har faktisk over halvert film kjøpingen fra i fjor, ganske stolt over det Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 har vel sånn ca. 120 filmer nå, kanskje det blir 150-160 tilsammen i løpet av året Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå