danielsn Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg har klart å klusse til systemet mitt littegran, men hvordan skal jeg ta backup av alle databaser ol. i mysql. Hvordan skal jeg få ut alt i databaser etc så jeg kan lagre det på en annen data mens jeg formaterer? Om det har noe å si, så bruker jeg debian. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 mysqldump -uroot -ppassord --all-databases Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 mysqldump -uroot -ppassord --all-databases 7617949[/snapback] Men hvor kommer backup-filene da? *føle dette er et dumt spørsmål* Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Har du fysisk tilgang til MySQL serveren er det bare å kopiere MySQL databasemappene manuelt, når du legger de tilbake må du reparere tabellene men ellers går det helt fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) mysqldump -uroot -ppassord --all-databases 7617949[/snapback] Men hvor kommer backup-filene da? *føle dette er et dumt spørsmål* 7618615[/snapback] Lander i /home/user/backup.sql: (Linux) mysqldump -u root -ppassord --all-databases > /home/user/backup.sql havner i C:\backup_mysql.sql: (Windows) mysqldump -u root -ppassord --all-databases > C:\backup_mysql.sql ?? Endret 2. januar 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå