Gå til innhold

South Park - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Scott Tenorman Must Die er et mesterverk av de sjeldne. Den rager helt ubestridt på toppen som beste episode av South Park.

Så langt synes jeg denne sesongen har vært god, men ikke så god som sesong 11, og ikke i nærheten av sesong 10 som var utrolig sterk med en hel rekke klassiske episoder. Selv når South Park ikke er på sitt beste er det fortsatt bedre enn nesten alt annet som er å oppdrive av morsomme tv-programmer. For meg er de beste episodene i Family Guy, American Dad og Futurama omtrent på samme nivå som en middels South Park episode. Jeg håper de fortsetter i denne stilen i maaange flere sesonger.

Dette med "fancy" effekter og bedre animasjoner ser jeg ikke problemet med. Selv om animasjonene ser bedre ut nå enn de gjorde før, har aldri South Park vært, og kommer neppe noengang til å bli et show med masse poengløs spesialeffektrunking. Animasjonene brukes kun som et verktøy til å formidle serien og de er aldri overdrevent estiske bare for å være det, det er et poeng bak hvordan ting ser ut. Egentlig synes jeg denne kritikken faller på sin egen urimelighet, da det blir det samme som å si at South Park hadde vært bedre dersom det var dårligere.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, de som lager south park kan ikke prøve for hardt å lage en god episode... det er jo ulogisk.

men vi kan se på den første episoden, den var jo helt absurd og de dro den langt. slik er også de nye. samme med scott tenorman episoden, den viser bare hvor syk i huet cartman er, samme gjør den episoden med wendy.

men de tar e tstørre skritt ut i verden. episodene tar ikke lenger sted så mye i selve south park som det gjorde før, men alikvel er en del der.

men man må også ha i tankene at de har vokst, og er ikke de samme som før.

Lenke til kommentar

De fleste episodene er nå tåpelige og kjedelige filmparodier. Når de prøver å lage episoder som ligner de klassiske syns jeg de prøver for hardt. Cartman kabler på pulten til Mr. Garrison. Jeg syns ikke det var noe særlig morsomt. Virker mer som et desperat forsøk på å få frem latter. Jeg savner den onde humoren og den "fine" moralen (I learned something today) bak de gamle episodene. De gamle episodene hadde sjarm, og de var særegne. Nå minner South Park mer og mer om Family Guy.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Hvordan serien utspiller seg har endret seg, og det medfører også at karakterene endrer seg. De har kanskje ikke endret seg merkbart de siste sesongene, men ser man tilbake på sesong 1-4 er det klare forskjeller. Det irriterer meg også at Butters blir mer og mer sentral. Likte svært godt den karakteren før, men det var da han hadde rollen som en mindre sentral outsider.

Cartman skyr helt klart ingen midler, men det kom bedre frem før. Hovedproblemene med de nye episodene er for min del ikke karakterenes utvikling, men den retningen selve serien tar. Som jeg skrev tidligere syns jeg serien minner mer og mer om Family Guy, og ingen av vitsene treffer på samme måte som før.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
De fleste episodene er nå tåpelige og kjedelige filmparodier. Når de prøver å lage episoder som ligner de klassiske syns jeg de prøver for hardt. Cartman kabler på pulten til Mr. Garrison. Jeg syns ikke det var noe særlig morsomt. Virker mer som et desperat forsøk på å frem latter. Jeg savner den onde humoren og den "fine" moralen (I learned something today) bak de gamle episodene. De gamle episodene hadde sjarm, og de var særegne. Nå minner South Park mer og mer om Family Guy.

Cartman som kabler på pulten til Mr. Garrison er jo et stort høydepunkt! Syns den episoden er noe av det bedre fra South Park de siste sesongene.

Lenke til kommentar

jeg syns ikke de ligner mer og mer på faimly guy, family guy har en veldig simpel humor. south park er ikke det samme, den gangen south park bruker "remember that time" og "what if" situasjoner, blir jeg lei meg. south park tar en simpel ting, og drar den så hardt utover, noe som får oss til å tenke. sånn som overlogging. bare viser hvor avhengig mennesker er av internet, selv om south park drar den langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...