Gå til innhold

South Park - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bullshit. Synes egentlig dette høres mer ut som Matt og Trey sin feil.

7941660[/snapback]

Hva er Bullshit, og hvorfor så overbevist om at det er Matt og Trey sin feil? Har jo vært oppslag om dette i media også. Det jeg husker av saken var at Chef sluttet på grunn av at hans religion ble disset i en episode. Og jeg synes det er dobbeltmoralsk av han å pluttselig stikke når det er hans religion som blir disset, men det har vært ok når andre religioner får gjennomgå. Han sa selv at det var denne episoden som fikk begeret til å renne over og at han hadde irritert seg over at de hadde disset andre religioner tidligere også, men jeg tviler på at han hadde gått i protest om det f.eks. hadde vært kristendommen det hadde vært snakk om.

Kommer til å savne hans funky måte å si "Hello children!" på dog.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet kan verken Matt eller Trey vite hva som er rett angående hvordan jorda/menneskene ble skapt og whatever. De kan disse hvem de vil dersom de synes det høres teit ut, men de burde ikke gjøre det mot Isaac som både var en viktig karakter i serien og en venn som hadde jobbet med dem i en god stund nå. For at vi vet kan scientology være det rette. Jeg er foresten lei av de gjør narr av ting som religion o.l. Serien er morsom også uten alt dette.

Så vidt jeg tror både Trey og Matt på Gud slik som de fleste amerikanere. Han var deres venn. De burde respektere han.

Lenke til kommentar

Du vet ikke om de er religiøse eller ikke. Dessuten peker de på ting som helt opplagt er merkelig med religionen. Som f.eks. alle pengene de tar bare for at man skal få lov til å være medlem etc.

Selvsagt vet de ikke svarene på alle universets mysterier, og de er på ingen måte noen overhoder når det gjelder etiske eller religiøse spørsmål. Men hvis de ønsker å bruke ytringsfriheten sin til å komme med satiriske sleivspark rettet mot andres religioner, så synes jeg de skal få lov til det. Det er mye bedre enn å skygge unna alle mulige temaer bare fordi de kan være kontroversielle, eller stride mot enkelte folks religiøse overbevisning.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
eh. de fleste folk som har hatt skolegang vet hvordan jorda ble skapt, det er ingen stor hemlighet

7944315[/snapback]

eh jeg tror du vet at det ikke var det jeg mente... breaking my balls man.. breaking my balls

513KennyDies_thumbnail.jpg

Dog var det riktignok en klumsete måte å si det jeg ønsket på :p

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
eh. de fleste folk som har hatt skolegang vet hvordan jorda ble skapt, det er ingen stor hemlighet

7944315[/snapback]

Man vet ikke nøyaktig hvordan Jorda ble skapt siden man ikke vet hvor steinene og alt som samlet seg til en jordklode kom fra. Man vet heller ikke hvor alt kommer fra og hvordan universet ble skapt...whatever...

Nok OT crap.

Matt er jo jøde og tror ikkke på samme gud som Trey... Anyway de kødder med alt og alle. Ingen slipper unna.

Jødene tror vel på samme gud som vanlige kristne gjør? Eller var det moses..? Ja whatever.

Angående mormonene - på SP Bigger, better and uncut filmen så er det jo mormonene som kommer til himmelen siden det var de som hadde "rett" :p

Lenke til kommentar

Ja du har rett i at scientolgi kirken virkelig fikk seg en på trynet. Det var nok litt verre mot de enn andre religioner. Men uansett mener nå jeg at all religion er tull. Og scientologi kirken er det det mest tullete jeg har hørt om inne sjangeren. Håper de aldri får respekt for noe som helst. South park skal vere respektløst.

Lenke til kommentar
Ja du har rett i at scientolgi kirken virkelig fikk seg en på trynet. Det var nok litt verre mot de enn andre religioner. Men uansett mener nå jeg at all religion er tull. Og scientologi kirken er det det mest tullete jeg har hørt om inne sjangeren. Håper de aldri får respekt for noe som helst. South park skal vere respektløst.

7953767[/snapback]

Det er utrolig hvor mye oppmerksomhet Tom Cruise/Scientologi-episoden skulle få. Syns det er blant de kjedeligste episodene som er laget noensinne. Dessuten gjør de ikke SÅ mye narr av scientologi-kirken i den episoden som folk prøver å gi inntrykk av. Den meste av komikken er det scientologikirken selv som står for.

Lenke til kommentar
Det er utrolig hvor mye oppmerksomhet Tom Cruise/Scientologi-episoden skulle få. Syns det er blant de kjedeligste episodene som er laget noensinne. Dessuten gjør de ikke SÅ mye narr av scientologi-kirken i den episoden som folk prøver å gi inntrykk av. Den meste av komikken er det scientologikirken selv som står for.

Grunnen til at denne episoden får så mye oppmerksomhet er fordi den er grunnen til at Issac Hayes slutta å dubbe stemmen til Chef.

Lenke til kommentar

7953767[/snapback]

Feil, SP er absolutt ikke respektløst. De får frem ting på en utrolig bra måte UTEN å være respektløse. Det er cluet. Hvis du synes alt virker respektløst så tror ikke jeg du har fått med deg så mye. Selvsagt går de til angrep på enkelte ting, men de fremstiler det også som at enkelte ting kan gjøres for å forbedre hele greia.

Ja, du mener at religion er tull, men en verden full av ateister blir ikke bedre. Det kan du selv se på "Go God Go" og "Go God Go XII".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...