perpyro Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg holder på å leke meg litt med det første Worms spillet og ser at det relativt enkelt kan lages custom maps til det også. Problemet er at bildene må være i 8bit fargesammensetning. Hvordan får man et 24 bit bilde til å bli 8 bit og hvilket program vil være dugelig til det? Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Du kan fint tegne i photoshop med med 8 bit.... Trur paint og er 8 bit Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Det er ferdige bilder jeg allerede har som jeg håpet på kunne konverteres på enkelt vis. Forresten formatet på bildene må være PCX, noe ACDsee6.0 takler. Endret 1. januar 2007 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Fant en workaround. Konverterte et custommap til BMP. Åpna så det konverterte bildet i pain for deretter å importere det nye bildet over det gamle. Ved lagring ble det nye bildet 8 bit som originalen var. Så var det bare og konvertere tilbake til PCX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå