Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med sjalusi

Gjest Gjest_Frustrert_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en utrolig lik historie, den handler om en god kompis av meg og dama hans.

Kompisen min (La oss kalle han Lars) var en god kompis av meg, og har nå vært sammen med dama si (La oss kalle Lise) i ett år og 3 måneder, noe som jeg synes er sinnsykt lenge med tanke på at de går i samme klasse, ikke bor særlig langt unna og spiller i samme band :dontgetit:

Jeg og Lars var som sagt gode venner, og jeg merket fort at hans forhold til Lise var rart. De var hele tiden jævlig med hverandre, og han var alltid sånn: "Javel, bare pul han du!" Så måtte Lise begynne å si at hun ikke skulle det osv. Lise tok seg alltid så nær av alt! "Takk da!" Åsså måtte Lars si unnskyld osv. Etter jeg hadde kjent Lars ikke så lenge tok de en pause, den andre i løpet av det lange forholdet. I løpet av denne pausen snakket jeg veldig mye med begge parter, jeg ville få dem sammen igjen siden jeg var en venn av Lars. I ettertid fikk jeg høre at Lise hadde følt noe for meg i den perioden, noe som jeg ikke merket.

Som tiden gikk fikk jeg litt dårligere kontakt med Lars, og bedre kontakt med Lise før det toppet seg skikkelig. Lise hadde alltid sagt "Kjempeglad i deg kjære:)<3" til meg på msn og slikt, men jeg regnet med at det bare var vennlig siden jeg vet at hun elsker Lars og er veldig ordentlig av seg, gjorde aldri noe som kan likne på utroskap. Men på nyttårsaften var hun ganske full, og fortalte da at hun hadde sterke følelser for meg, jeg hadde ofte tenkt "Liker hun meg?" men skøv fra meg tanken, siden jeg visste hvor lei seg og forbanna Lars ble. Men hun fortalte både meg og Lars at hun ikke visste hvem hun skulle velge, og siden jeg egentlig hadde fått følelser for henne kunne jeg bare ikke si nei heller. Så hun kom til meg et par ganger uka etter det, og jeg kan stolt si at det ikke skjedde noe siden både jeg og hun visste at vi ikke kunne. For 3-4 uker siden nå fikk jeg en sms av Lars "Hold deg unna Lise din jævla klåfingra faen!" (Jeg hadde ikke klådd på henne). Han visste tydeligvis at Lise likte meg, enten som venn eller noe mer, dette var før det ble "offisielt" at hun ikke visstet hvem hun skulle velge.

I den perioden Lise ikke visste hvem hun skulle velge hadde Lars gjort situasjonen til et rent helvete for henne, hun ringte meg faktisk og gråt i telefonen for hu var så lei seg på grunn av at Lars hadde kjefta på henne eller noe liknende. Det var tredje gangen hun hadde prøvd å dumpe han, det gikk aldri for han ble så lei seg. Jeg fikk inntrykk av at hun ikke klarte å gå gjennom hele greia for at han gjorde det så jævlig for henne.

Hvis man virkelig er glad i dama vil man jo hennes beste, men Lars va så avhengig av henne at han klarte bare å tenke på seg selv.

Jeg håper ikke trådstarter blir så tragisk....

Dette er kanskje ikke til så mye hjelp, men jeg følte at jeg måtte dele historien min med noen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du blir sjalu, jeg er litt av den samme typen tror jeg, ikked like ille som Lars men. Jeg kjenner den ekle følelsen, men tenk på at hun er glad i deg og hvordan dere har det sammen. Hev deg over slike småting!

Etter dramaet med lars og Lise har jeg ikke hatt noen kjæreste, og jeg kommer alltid til å tenke på de to når jeg blir sjalu/sur/lei meg over sånne småting, jeg tviler på at jeg kommer til å bli sånn med min neste kjæreste for å si det sånn! :D

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...