Gå til innhold

Hovedkort som støtter nye samt gamle deler

taKenzZz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er vel både Socket 939 og AGP døende så du bør ha veldig gode grunner for å satse på en kombinasjon av disse. Det bør i hvertfall ikke være på grunn av skjermkortet du har fra før ene og alene. Det er rett nok fortsatt et brukbart utvalg av AGP skjermkort, men jeg vil tro at dette vil gradvis forsvinne innen relativt kort tid.

Lenke til kommentar

Jeg har max 3000kr for alt dette utstyret, og jeg tenker å skaffe meg et nytt kabinett til rundt 500kr. Er det mulig å behold minnebrikkene mine? De er på standard DDR som jeg kjører på et msi kt600 hovedkort. Om jeg skal satse på nytt skjermkort, hva bør jeg legge vekt på?

Laland, hovedkortet du viste frem, støtter det IDE harddisker?

Endret av taKenzZz
Lenke til kommentar

Asrock-kortet som er nevnt er beregnet for DDR-400 (PC-3200) minne og har ito ATA kontrollere (dvs. støtter opptil 4 ATA-disker). Så det burde være mulig å bruke både gammel RAM og gamle disker. Ser at det er mulig med en adapter fra S939 til AM2 også, så visst er det mulig. Jeg er dog litt skeptisk til slike konverteringer med hensyn til ytelse. Før eller senere må du likevel bite i det sure eplet og bytte ut de gamle komponentene dine, så hvis du ikke må bytte ville jeg heller spart litt og kjøpt nye komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...