Gå til innhold

LINUX snart på Xbox 360?

kewell79

Anbefalte innlegg

An anonymous person at the German 23C3 Hacker Congress showed what could be an Xbox360 hack/exploit during one of the 'Lightning Talks'. Lightning Talks is a daily event at Chaos Communication Congress (C3/CCC). It consists in one hour of several short (limited to 5mins) talks.

In a very short presentation the 'hacker' was masked and showed an Xbox 360 booting up King Kong (the game, by ubisoft). After loading the game the screen shows an Xbox 360 logo, a Mac logo and Tux (the Linux Penguin) and the words "coming soon...". I also noticed a PCB is hanging out of his Xbox360.

Those who followed hacking discussions might remember hackers did some research around the vector shaders in the King Kong demo on the Xbox 360 Kiosk Disc (that ran from recordable media). The demo (and final game too) allow to modify the shaders (they are not checked/signed). However no exploit to take control of the machine was found back then ... so either this hacker found something here, or he's just showing us his custom modified shader ;)

That's all the details we got for now.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spennende, men for min del bare hvis de klarer å bytte ut den originale disken med en av større format, og at man kan kjøre back-ups fra den. Det er det jeg håper/venter på skal skje med PS3.

Har ingen tro på at dette skjer med 360...

7617286[/snapback]

Ja det er særdeles deilig. Men denne gangen tror jeg faktisk det skal være mulig å streame backups fra pcen. Dette gikk jo aldri med xbox 1. men har en bitte liten mistanke om at dette går med 360. :)

Lenke til kommentar

Backups er allerede mulig å spille av i dag, hvis en vil. Åpner dette derimot for usignert kode, er det forhåpentligvis ikke lenge til vi ser XBMC360. Da kan jeg vurdere å arkivere xbox1, bare synd Rallisport Championship 2 og PGR2 ikke er bakoverkompatible på X360.

Med den kraftige hardwaren i 360 kan endelig det som mangler i XBMC i dag bli mulig, spesielt avspilling av HD materiale. I tillegg er det kanskje håp for avspilling av DMR i XBMC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+981234789

dette postet jeg for en god stund siden, med film og bilder. ikke så veldig mye hopping i taket da... men vi burde ha hørt noe mer nå, men ikke et ord så dette er nok BS!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...