MrJavalava Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Greit nok, kanskje jeg burde ha skrevet tråden i programmering forumet, men jeg syntes det er like greit å spørre på forumet for programvare.. Jeg skal kjøpe Vista etterhvert, men jeg fikk hakeslepp når jeg så spesifikasjonen til de ulike versjonene. For en student som programmerer, i tillegg til å bruke maskinen til alt annet også, er det nå vanskelig å se hva som er lurt å ha. Jeg kan med en gang luke vekk, Business, Premium og Home Premium. Dermed står bare (bare ) Ultimate og Enterprise igjen. Det virker som om jeg får en masse funksjoner i BEGGE, som jeg ikke trenger. Jeg som mange andre, trenger ikke foretnings delen etc.. Jeg trenger ett miljø der jeg kan programmere, slippe å reformatere hvert (halv)år og er like eller bedre sikret som Linux i Windows. Meh, hvorfor forandre modellen fra bare å ha Home og Pro, til disse jalla titlene? Det er sikkert noen Linux freaker som sier "Hvorfor ikke holde deg konsekvent til Linux?". Endel arbeidsgivere bruker Microsofts programmeringsmiljø og det er litt kjedelig å ikke ha endel kunnskap om Visual Studio . (No offence, men Visual studio er noe jalla når man ser på hvor ressurskrevende det er, verktøy o.l. til tross.) edit: Også litt usikker på om jeg burde gå for en 32 eller 64 bits utgave...... Har en AMD X2 +3800 som sikkert kunne ha nytte av det... Windows Vista BusinessUavhengig av størrelsen på organisasjonen din vil Vista Business bidra til å redusere PC-administrasjonskostnadene, forbedre sikkerheten, øke produktiviteten og gi bedre tilkoblingsmuligheter. Windows Vista Enterprise Windows Vista Enterprise er utformet for å dekke behovene til store globale organisasjoner med svært kompliserte IT-infrastrukturer. Windows Vista Enterprise kan hjelpe organisasjonen med å redusere IT-kostnadene samtidig som den får flere lag med beskyttelse av sensitive opplysninger. Windows Vista Home Premium Uansett om du velger å bruke PCen til å skrive e-post og surfe på Internett, til hjemmeunderholdning eller til å holde oversikt over husholdningsutgiftene, vil Windows Vista Home Premium gi deg en mer komplett og givende dataopplevelse. Windows Vista Ultimate Hvis du vil nyte godt av alle de beste forretningsfunksjonene, mobilitetsfunksjonene og hjemmeunderholdningsfunksjonene som Windows Vista har å tilby, er Windows Vista Ultimate løsningen for deg. Med Windows Vista Ultimate behøver du ikke å gi avkall på noe. Windows Vista Home Basic Windows Vista Home Basic er utformet for å gi økt pålitelighet, sikkerhet og brukervennlighet for hjemmebrukere som bare vil bruke PCen til enkle oppgaver. Endret 1. januar 2007 av MrJavalava Lenke til kommentar
roac Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Valget er vel da enkelt, siden det kun er Ultimate som blir i salg til privatpersoner. Enterprise skal visstnok kun selges til til bedriftskunder (kun volumlisens?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå