Gå til innhold

Samletråd for anbefalinger og søking etter musikk

Sewero

Anbefalte innlegg

Ikke lov å spamme eller prate OT dette vil føre til advarsel.

Du skal bare prate om musikk anbefallinger her og søking etter musikk.

Jeg leiter selv etter musikk innen Techno,trance,dance og lignende musikk så bare kom med dine anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Denne tråden har potensiale til å bli en, som trådtittelen tilsier, samletråd for alle de som ønsker å utvide sin musikkhorisont, få anbefaling av artister innenfor en viss sjanger, høre liknende musikk som et band de liker, få tips til episk musikk osv. Hvis trådstarter lager en mer gjennomført førstepost, hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar

Da regner jeg med at tjenester som pandora.com og music-map.com er obligatoriske?

Radio.msn.com er Microsoft til dels egne versjon av Pandora laget i samarbeid med nettopp Pandora, selv om det visstnok skal være visse forskjeller ville jeg tippe det stort sett er vanskelig å finne forskjeller i annet enn reklamen på siden.

Det er også mulig å søke etter en artist, et band eller hva det måtte være som spiller musikken på vh1.com, for å så se hvilke andre artister som spiller i den omtrentlige samme sjangeren. Det skal sies at dette i mine øyne funker mye dårligere enn f.eks. music-map, til dels fordi jeg har et intrykk av at musikkdatabasen til music-map er en god del større enn den til vh1, og til dels fordi det i motsettning til music-map hvor det foreslås en hel haug med band og artister som kan passe til artisten du skrev inn, får du to-tre forslag til band og artister på vh1.

Kjenner du musikk som du kunne tenke deg noe mer á la, kan man også søke på wikipedia.com for å finne inspirasjonskildene til bandet, og andre band som ligger i den noenlunde samme gaten, men dette er selvfølgelig avhengig av at en ihugget fan har tatt seg tid til å skrive det, og sannsynligheten for at noen faktisk har gjort dette blir større jo mer bandet er kjent -- jeg forventer f.eks. ikke å finne et par sider om innspirasjonskildene til Amenia.

Vi har også nrks Urørt, her kan man finne mange norske amatørgodbiter som du helt og holdent har lov til å laste ned. Du kan søke i sjangere, på artist- og bandnavn, hva som ble kåret til "ukas urørt i hitten og pisten os.v.

Og skulle du sette deg friskt til mot er det lite i veien for at slike sider som blir foreslått her kan være nyttige for å utvide ens horisont innenfor musikkverdenen.

For øvrig heter det samletråd og ikke "samle tråd", da det siste betyr at man skal samle tråd til et eller annet -- muligens et strikkeprosjekt -- og jeg tar det som en selvfølge at det ikke var det du her mente.

:)

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Hvis trådstarter redigerer inn slike linker og føringer for hvordan man kan gå fram ved å spørre etter anbefalinger osv i førsteposten, blir dette en veldig bra tråd.

EDIT: Tråden stenges for å opprette en ny hovedsamlingstråd som kan oppdateres jevnlig hvis nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...