Riona Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Leiter etter et anlegg til et rom i en bar/pub som er ca 50 m2, og ca 3,5 m under taket. Anlegget skal for det meste brukes til musikk (dans) men det blir vel også endel film og tv-titting. Mulighet til å koble til prosjektor. Pris: usikker på hvor mye man må gi for et bra anlegg. men det burde ikke være for dyrt. Hvor bra anlegg trenger man til dette formålet? Har dere eksakte tips? Tusen takk for evt. hjelp. Endret 6. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 trenger noen spm før jeg kan svare. snakker du 1000 10k eller 100k? hvordan lyd er du ute etteR? kjempe høy med masse bass osv, eller mere normalt og rolig bruk? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg ville kjørt på med stereo /m en sub. Men hvis du gir oss ca pris blir det lettere Lenke til kommentar
Riona Skrevet 6. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) har nå fått litt bedre klarhet i hva vi er ute etter. - cd eller dvd-spiller med forsterker og høytalere - ikke mer enn 7000 kr Jeg trur ikke det blir brukt så mye til film-seing, kanskje kun til å vise fotballkamper, musikkvidoer og power point presentasjoner på prosjektor. -Og da trenger man vel ikke suround?? hva mener dere? Endret 6. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Nei da er det ikke vits med surround, en film er også veldig morro å se/høre med god stereo. Men det er litt lite penger for å fylle ett lokale på den størrelsen. hvertfall hvis det blir litt folk osv... Lenke til kommentar
Riona Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Rommet skal ikke bli brukt som et diskotek med lyseffekter o.l. men et rom hvor det til vanlig er matservering og rolig bakrunnsmusikk og til dans utpå kvelden. hmm.. jeg skulle kanskje forklart alt dette i det første innlegget. Endret 11. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 PSB B15 og NAD C325BEE evt finne noe brukt Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Bør ha minimum 4stk høyttalere. Heller flere små plassert rundt i lokalet enn 2 store. Da slipper volumet være så ekstremt høyt for at alle skal høre. Lydkvalitet teller lite til et slikt formål.. hificenter har en høyttaler, JBL Control1, følger med veggfeste og koster 1500,- paret. Det er ikke en hjemme hifi høyttaler, men en høyttaler beregnet til slikt bruk. 4stk slike, 1 rimelig forsterker og en billig dvd spiller + den kjipeste elkjøp kabelen du finner så kommer du sikkert under 7000,- Lenke til kommentar
Riona Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 ja det høres egentlig bra ut med 4 litt mindre enn 2 store. De der JBL Control1 høytalerne fant jeg ikke. Forresten, trenger jeg sub?? Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 ligger ikke på nettsiden, men sjekk jbl sine sider så finner du nok. vet at de selger de i butikken, så send en mail eller stikk innom butikken hvis du har noen i nærheten. Trenger ikke sub, men det hever jo lydbildet. Mer trøkk og fylde. Men i det budsjettet der så tror jeg nok det kan bli vrient desverre.. Lenke til kommentar
Riona Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) ok, men har du andre tips? Egentlig skulle høytalerene vært grå eller hvit. sort passer ikke inn i det rommet. Endret 10. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 til GnoMiz, til et slikt formål må man ikke ha fra hifi kjeden. det du kan gjøre Riona er for eksempel å ta kontakt med ljudia (www.ljudia.no) og sagt hvor mye du har, hva du skal bruke det til og slik å be de komme med tilbud. jeg er veldig fornøyd med servissen derfra. det er ikke så bra lydkvalitet på alt men etter min mening er det bra nok og spessielt til slik bruk du skal;) ljudia kan nåes på 22805300. så jeg ville ringt te å hørt hadde jeg stårr i dine sko nå Lenke til kommentar
Riona Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 (endret) Hei. jeg sendte mail til ijudia og fikk dette svaret. Hva tror dere om disse produktene? Jeg vet jo ikke engang hva sluttrinn er for noe. Har vi bruk for det? og hva er Trådløst True-Diversity-system med beltpack. -Må jeg kjøpe dvd-spille i tillegg? www.ljudia.no "2par P.audio Compact a´1395:-/st art nr: 703386 1st Samson SX-1200 a´4295:-/st art nr: 931864 1st Sony DVP-NS36/B a´ 945:-/st art nr: 932521 2st Zachry Högtalarfäste a' 199:-/st art nr: 585014 1st Stageline ULM-164 a'1595:-/st art nr: 933100 Ovanför har ni ett riktigt bra system som ni senare kan bygga ut medflera högtalare tack vare den extra effekt som finns i slutsteget.Tyvärr så överskrider anläggningen eran budget något men här får ni ettsystem som låter bra och håller. Man kan göra ett billigare alternativoch byta ut Samson SX-1200 mot Zachry xp-250 men då har ni mycket lägreeffekt plus att det steget ej är anpassat för den ström som finns iNorge. Med Zachry Xp250 skulle systemet kosta 7223:- fast med det mycketkraftigare samt mer anpassade systemet så skulle paketpriset bli: 9824:-NOK. I systemet ovan så har ni allt med utan kablar. DVD, Slutsteg,Högtalare och fästen. Vad tycker ni?? Kolla på våran hemsida och sök art nr och kolla produkterna." Endret 19. januar 2007 av Riona Lenke til kommentar
Riona Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Huff, nå er det like før jeg bare går på el-kjøp og kjøper et simpelt hjemmekinoanlegg. Er litt fortvila for jeg ikke har peiling. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Bør ha minimum 4stk høyttalere. Heller flere små plassert rundt i lokalet enn 2 store. Da slipper volumet være så ekstremt høyt for at alle skal høre. Lydkvalitet teller lite til et slikt formål.. hificenter har en høyttaler, JBL Control1, følger med veggfeste og koster 1500,- paret. Det er ikke en hjemme hifi høyttaler, men en høyttaler beregnet til slikt bruk. 4stk slike, 1 rimelig forsterker og en billig dvd spiller + den kjipeste elkjøp kabelen du finner så kommer du sikkert under 7000,- 7666875[/snapback] Jeg ville fulgt det rådet der Lenke til kommentar
Riona Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 er det disse? http://europe.jbl.com/home/products/produc...cat=COS&ser=COS Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 De egener seg sikkert bra. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 er det disse? http://europe.jbl.com/home/products/produc...cat=COS&ser=COS 7756530[/snapback] det er de ja, fåes også i sort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå