NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Alle var under 18 år og det var ikke voksne til stede bortsett fra politiet. Så den bazookaen ble plutselig hovedtema igjen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Alle var under 18 år og det var ikke voksne til stede bortsett fra politiet. Så den bazookaen ble plutselig hovedtema igjen. 7622050[/snapback] Jeg ville bare ha glemt episoden da ja. Ingen av dere har værken lov til å kjøpe fyrverkeri eller bruke det uten tilsyn! Måtte dere gi fra dere navn? viss ikke så glem det hele... Dere hadde flaks viss det ikke blir noe etterpå reaksjoner Aldersgrennse for salg og bruk for fyrverkeri er dette: 16år : kjøp og bruk av stjerneskudd (under denne alderen skal det være tilsyn av voksne) 18år : kjøp og salg av bakkefyrverkeri, hylere +++++++ Kan brukes i mindre grad ved voksne tilstede Det er forbudt og bruke fyrverkeri i beruset tilstand (gjør du deg noe og de finner ut at du har vært beruset kan det ende med null kroner i forsikring, og dette svir viss du blir uføre) Så ta heller og feir til neste år dere Lenke til kommentar
kimmen12 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg tror egnetlig politiet tok bazookaen for de var usikker. edit: Måtte gi fra navn og fødselsnr Endret 1. januar 2007 av kimmen12 Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) De tok Navn, fødeselvdato, og adresse men bare på meg da altså de tok bare adresse fra meg. De skulle se på bazookaen kimmen12 fordi de var usikker om den var brukbar eller ikke. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg tror egnetlig politiet tok bazookaen for de var usikker. edit: Måtte gi fra navn og fødselsnr 7622105[/snapback] Dere får vente og se Viss lovens arm mener dette er straffbart så vill dere bli anmeldt, viss ikke så kan dere gå og hente bazookaen deres vill jeg tro... Men til neste år bruker dere hjemmelaget rakket rampe Endret 1. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Dette er den latterligste tråden jeg har lest. Jeg skjønner utmerket godt at politiet konfiskerte den brukte M-72'en din. Det ser ut som et våpen, det ligger skjult i en haug med fyrverkeri, det var sikkert mørkt. SELVSAGT TAR DE DEN! Scenario: Trådstarter eller en av kompisene hans har "bazookaen" fremme, og putter fyrverkeri i den. En nabo ser en "våpenliknende gjenstand", og ringer politiet. Politiet ber om våpentillatelse, og kjører til stedet. Trådstarter og kompisene leker videre uvitende om det som foregår. En politibil nærmer seg dere, og når den stopper, skrur den på blålysene. En av guttene skvetter og får panikk, og snur seg rundt med "bazookaen" slik at den peker mot politiet. To snaue sekunder senere er han død. Politiet har lov til å konfiskere våpenliknende gjenstander, spesielt når det er vanskelig å se nøyaktig hva det er på åstedet. Når det gjelder fyrverkeriet så har dere 100% klinkende klart brutt loven, hvis samtlige var 16 år. Ingen ting å diskutere. Det er mulig dere kan få igjen den brukte M-72'en, men ta da med onkelen deres til politikammeret og forklar situasjonen. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Dette er den latterligste tråden jeg har lest. Jeg skjønner utmerket godt at politiet konfiskerte den brukte M-72'en din. Det ser ut som et våpen, det ligger skjult i en haug med fyrverkeri, det var sikkert mørkt. SELVSAGT TAR DE DEN! Scenario: Trådstarter eller en av kompisene hans har "bazookaen" fremme, og putter fyrverkeri i den. En nabo ser en "våpenliknende gjenstand", og ringer politiet. Politiet ber om våpentillatelse, og kjører til stedet. Trådstarter og kompisene leker videre uvitende om det som foregår. En politibil nærmer seg dere, og når den stopper, skrur den på blålysene. En av guttene skvetter og får panikk, og snur seg rundt med "bazookaen" slik at den peker mot politiet. To snaue sekunder senere er han død. Politiet har lov til å konfiskere våpenliknende gjenstander, spesielt når det er vanskelig å se nøyaktig hva det er på åstedet. Når det gjelder fyrverkeriet så har dere 100% klinkende klart brutt loven, hvis samtlige var 16 år. Ingen ting å diskutere. Det er mulig dere kan få igjen den brukte M-72'en, men ta da med onkelen deres til politikammeret og forklar situasjonen. 7622198[/snapback] Bra fortalt Gleder meg til filmen kommer Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Bra fortalt men det var vi fullstendig klar over! Men igjen vær obs på at jeg gikk med den skjult under jakken og stod helt stille når de kom. Ingen naboer eller noe som helst så oss, og politiet var på patrulje. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bra fortalt men det var vi fullstendig klar over! Men igjen vær obs på at jeg gikk med den skjult under jakken og stod helt stille når de kom. Ingen naboer eller noe som helst så oss, de var på patrulje. 7622271[/snapback] Hadde det vært en softgun kunne de ha tatt den også, viss de er i tvil... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bra fortalt men det var vi fullstendig klar over! Men igjen vær obs på at jeg gikk med den skjult under jakken og stod helt stille når de kom. Ingen naboer eller noe som helst så oss, de var på patrulje. 7622271[/snapback] Jeg vet at du gikk med den skjult, og at politiet var på patrulje. Jeg ønsker bare at du og dine kompiser skal forstå hvor alvorlig det kunne endt, og hvorfor politiet tok den. De gjorde det ikke for å være kjipe mot dere, for å si det sånn. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bra fortalt men det var vi fullstendig klar over! Men igjen vær obs på at jeg gikk med den skjult under jakken og stod helt stille når de kom. Ingen naboer eller noe som helst så oss, de var på patrulje. 7622271[/snapback] Jeg vet at du gikk med den skjult, og at politiet var på patrulje. Jeg ønsker bare at du og dine kompiser skal forstå hvor alvorlig det kunne endt, og hvorfor politiet tok den. De gjorde det ikke for å være kjipe mot dere, for å si det sånn. 7622293[/snapback] Kan jo også spørre hva du hadde gjort som politimann viss noen hadde stått med en bazooka? Som du ikke viste var brukbar eller ikke. Kansje var den til og med ladd og skulle skyte ned noe... Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Bra fortalt men det var vi fullstendig klar over! Men igjen vær obs på at jeg gikk med den skjult under jakken og stod helt stille når de kom. Ingen naboer eller noe som helst så oss, de var på patrulje. 7622271[/snapback] Jeg vet at du gikk med den skjult, og at politiet var på patrulje. Jeg ønsker bare at du og dine kompiser skal forstå hvor alvorlig det kunne endt, og hvorfor politiet tok den. De gjorde det ikke for å være kjipe mot dere, for å si det sånn. 7622293[/snapback] Kan jo også spørre hva du hadde gjort som politimann viss noen hadde stått med en bazooka? Som du ikke viste var brukbar eller ikke. Kansje var den til og med ladd og skulle skyte ned noe... 7622329[/snapback] Var spørsmålet til meg? I så tilfelle, helt umulig å svare på. Men i truede situasjoner kan man gjøre mye rart. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Dette er den latterligste tråden jeg har lest. Jeg skjønner utmerket godt at politiet konfiskerte den brukte M-72'en din. Det ser ut som et våpen, det ligger skjult i en haug med fyrverkeri, det var sikkert mørkt. SELVSAGT TAR DE DEN! Det var faktisk lys i taket så de så nok akkurat hva de holdt i hendene sine. De skal bare sjekke at den ikke er brukbar lenger? Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Dette er den latterligste tråden jeg har lest. Jeg skjønner utmerket godt at politiet konfiskerte den brukte M-72'en din. Det ser ut som et våpen, det ligger skjult i en haug med fyrverkeri, det var sikkert mørkt. SELVSAGT TAR DE DEN! Det var faktisk lys i taket så de så nok akkurat hva de holdt i hendene sine. De skal bare sjekke at den ikke er brukbar lenger? 7622452[/snapback] Jeg gjetter på at dem tok plastikkrøret fra deg fordi det så skummelt ut. Spesielt i kombinasjon med fyrverkeri. Men jeg tror ikke denslags er mer forbudt enn en vanlig tomhylse. Tomhylser (som til og med selges med blyspiss til pynt) er mye farligere, fordi dem lett kan fylles med krutt fra rødfis etc.. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Ja hva tror dere skjer da? Får jeg straff? Bot? Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ja hva tror dere skjer da? Får jeg straff? Bot? 7622528[/snapback] Kanskje en symbolsk bot for fyrverkeriet.. En kamerat som fikk beslaglagt sitt M72-rør på skolen en gang i tida, men den ble bare inndratt av rektor uten at noe mer skjedde. Engelsklærerinnen vår fikk litt panic -- bortsett fra det var det ingen som laget noe stort nummer utav det. Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Vi var jo en god del og noen som ikke hadde noe fyverkeri da så blir litt rart hvis det var noen som ikke har fyverkeri får bot. Blir spennende å se hva som skjer. -Sjekke posten framover værtfall- Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Softgun er forøvrig regnet som luftvåpen og har følgelig også 16-års aldersgrense.Edit: Dessuten er ingen våpen, skjult eller ikke skjult, lov å gå med offentlig med mindre en har særskilt våpentillatelse. Dette gjelder selv det mest banale, fra luftgevær til lommekniver. 7621410[/snapback] Nei, er sant det Hadde vi bare vært i USA der kan enhver person som ikke er straffet tidligere og er over 18 år skaffe seg et håndvåpen. Tviler på det hadde vært samme konsekvens av denne situasjonen da. Problemet i USA er jo at hvis noen hadde ringt til onkel P og sagt at noen hadde en bazooka på gaten hadde awat kommet, og laget en del oppstyr EDIT: Det som er litt morsomt er at denne tråden har på bare tre dager fått over 70 innlegg! og den handler om at politiet tok noe ulovlige greier fra noen personer altså noe som skjer flere titalss ganger på hver eneste nyttårsaften. Mon tro det har noe med at topicen er "Politiet tok bazookaen min!" Det tiltrekker en del folk tenker jeg Endret 2. januar 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Du kan nok vente deg et brev fra polisen ja. Er du uheldig må du forklare deg i avhør, og bot er vel ganske sannsynlig. *svartmale* Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Nei, er sant det Hadde vi bare vært i USA der kan enhver person som ikke er straffet tidligere og er over 18 år skaffe seg et håndvåpen. Tviler på det hadde vært samme konsekvens av denne situasjonen da. Problemet i USA er jo at hvis noen hadde ringt til onkel P og sagt at noen hadde en bazooka på gaten hadde awat kommet, og laget en del oppstyr hadde man bud i usa og fyrte opp rakketer med bazooka tror jeg de hadde blitt skutt . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå