NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 På gata så har du ikke lov å gå med en pistol i hånda selv om den er helt ufarlig og ikke kan skytes med. Det gjelder på alle offentlige steder og jeg regner med at dere var ute på gata eller liknende siden politiet var der. 7621379[/snapback] Det stemmer, men du kan gå med softgunen din i sekken din! Akkurat det gjorde vi, bare at jeg gikk med den under jakken(bazookaen). Men jeg fortalte ikke politiet om jeg hadde gått med den under jakken. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Softgun er forøvrig regnet som luftvåpen og har følgelig også 16-års aldersgrense. Edit: Dessuten er ingen våpen, skjult eller ikke skjult, lov å gå med offentlig med mindre en har særskilt våpentillatelse. Dette gjelder selv det mest banale, fra luftgevær til lommekniver. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 tu30r6: Det er jeg enig i... Men når politiet finner en bazooka blant 16 år gamle gutter med fyrverkeri attpåtil er det ikke rart at de tar den inn. Hvis de hadde blitt observert med den på gata som oppskytingsrampe så kan man vel heller ikke si at de hadde den skjult. 7621324[/snapback] jeg ser ingen grunn til at de skulle ha tatt bazookaen så lenge de ikke viftet løst med den... fyrverkeriet er et annet kapittel... Men hva skal være grensen for at den skal kunne bli konfiskert? at du tar den opp av sekk/lomme/pose elns og ser på den et lite øyeblikk? bruker den som oppskytningsrampe? osv... Og selvsagt, hvis det ringer folk inn til politiet og sier det er noen som løper rundt med en bazooka her osv, burde de få ta den... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 På gata så har du ikke lov å gå med en pistol i hånda selv om den er helt ufarlig og ikke kan skytes med. Det gjelder på alle offentlige steder og jeg regner med at dere var ute på gata eller liknende siden politiet var der. 7621379[/snapback] Det stemmer, men du kan gå med softgunen din i sekken din! Akkurat det gjorde vi, bare at jeg gikk med den under jakken(bazookaen). Men jeg fortalte ikke politiet om jeg hadde gått med den under jakken. 7621395[/snapback] Og jeg regner også med at den var under jakken din når den ble brukt som oppskytingsrampe og/eller dere var på er usjenert, privat sted? Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 oysfaerg: Nå må vi huske at det ikke var ett våpen han holdt skjult, men noe som lignet på ett våpen. Når ett våpen er uskaddeligjort, så kalles/regnes det ikke som våpen lenger, se lovsitatene på forrige/første side. Hvis jeg maler ett stort rør(slikt som brukes til vannrør og strømkabler) med camopaint, får det til å ligne ett våpen, er dette ett våpen da? Nei, så sant du ikke ser på det som ett slagvåpne, men ett skytevåpen er det ikke. Bazookaen var ikke annet enn ett rør som ikke kunne brukes som våpen. Datating: Han har ikke viftet rundt med ett våpen, les det andre og han skriver før du kommenterer! Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Takk patrick. Men politiet vet ikke at jeg gikk med den under jakken min skjult. Men altså det kan jo umulig på HVILKEN som helst måte ha noen konsekvens. Fordi det er ikke et våpen det kunne like så godt vært en 1.5L tomflaske som var der som vi brukte til oppskytningsrampe.... Eneste er at det ikke er så smart å gå med den offentlig noe som jeg heller ikke gjorde politiet var på patrulje det er jo 100% sikker på. Hvis jeg hadde gått med den åpent ville det vært det samme som å gå inn i en bank en varm sommerdag med en finlandshette. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja Patrick jeg leser før jeg kommenterer! Så du mener at med en pistol i metall (100% lik originalen) bare den spruter vann kan man fint gå med offentlig? Hvis jeg ikke tar helt feil så kan man nok ikke det... Uansett NeXtoN: Så når dere brukte bazookaen til oppskyting og når den lå med raketter oppå seg så var den enten tildekket hele tiden så ingen kunne se den eller på privat eiendom og usjenert? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvis trådstarter har vondt for å forstå dette, foreslår jeg at han tar seg en tur til junaiten og gjør følgende: Gå inn i en offentlig gate, ta opp bazookaen din og rop ettellerannet på norsk og stuttre frem ettellerannet på engelsk, eks. 'it's just a toy!!' og se hva politiet gjør med deg der... Er du riktig heldig, ser du ikke dagens lys anymore... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Datating: Missforstå meg rett: Jeg har aldri sagt det var greit, men han har gått med den skjult, for å ikke skremme mennesker. Og hvis du mener at personer går bak hus, inn på eiendommer og leter konsekvent etter våpen fordi de vil skremmes, vel....tro om igjen. Jeg har aldri sagt det var greit å gå rundt å vifte med det, men jeg ser ikke noe galt i å frakte noe fra punkt a til punkt b så lenge det ikke er synelig, og ikke skremmer mennesker. Oysfaerg: Tåpeligere sammenligning skal jeg lete lenge etter, han hadde aldri gjort dette, og han har ikke vært i nærheten av det engang... Ærligtalt, den der var tåpelig oysfaerg. Endret 1. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Oysfaerg:JA det har jeg skjønt jeg har ikke sagt at jeg ikke skjønte det? Hvis jeg har gjort det må jeg bare beklage. Uansett NeXtoN: Så når dere brukte bazookaen til oppskyting og når den lå med raketter oppå seg så var den enten tildekket hele tiden så ingen kunne se den eller på privat eiendom og usjenert? Han måtte grave litt i rakettene før han fant bazookaen. Vi var i et ganske avlukket område ingen hus som kunne se ned på oss bare en barnehage. Vi var i en garasje hvor det stod to biler(tomme, de står der alltid), vi ventet til regnet ga seg. Men så kom de.. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Patrick: Fint, men da spørs det jo om "punkt b" var offentlig eller ei da... ble det brukt på gata eller ei? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Var ikke noen privat eiendom men jeg kan si at det var en slags samle plass for dataskjermer(ødelagte) bazookaen og alt lå gjemt inni en kasse faktisk ehm sånn de bruker i butikkene når du handler. Bare en ødelagt sånn en litt vanskelig å forstå kanskje men ikke synlig for politiet, altså bazookaen var ikke synlig for noen. Egentlig så er det et parkeringshus under tak, dvs ingen hus kan se oss. Bortsett fra en TOM barnehage. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 La oss ha en ting klart her. Hvis jeg kjøper meg et plombert våpen i byen (da jeg feks kan være en profesjonel tegner som trenger dette som modell) og tar det under jakka og går hjem så gjør jeg ikke noe ulovelig og det er ikke til skade for noen. Skjønner ikke hvorfor politiet tok bazookaen i dette tilfellet hvis den var sjult. Og hvis jeg bruker et metallrør som enten er en gammel bazooka eller ser ut som en bazooka (noe som er mye mer stødig en de plastrøra man får med i fyrverkeripakker) som utskytningrampe for fyrverkeri så har heller ingen noe de skulle ha sagt om dette. Ja jeg hadde i hvertfall gått ned på politistasjonen og hentet bazookaen min uten å engang overveie saken. (vil ikke ha noe sånn du er bare 16år og har ikke nok erfaring i livet og sånn shit komentarer her nå (noe de brukerne som er dårlig på argumentere på dette forumet ofte bruker) Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 MAthias666: Det er flott at flere ser at det ikke er noe galt i å bruke ett metallrør til oppskytning. Det er trossalt ikke noe annet, selv om det er malt med camopaint. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hvis trådstarter har vondt for å forstå dette, foreslår jeg at han tar seg en tur til junaiten og gjør følgende: Gå inn i en offentlig gate, ta opp bazookaen din og rop ettellerannet på norsk og stuttre frem ettellerannet på engelsk, eks. 'it's just a toy!!' og se hva politiet gjør med deg der... Er du riktig heldig, ser du ikke dagens lys anymore... 7621528[/snapback] Selv om jeg liker pcen din ganske godt, må jeg si at slike innlegg kan du spare oss for. Du er tross alt moderator. Vi mente aldri at noen i det hele tatt skulle se den, og saken her var ikke at vi gikk rundt og viftet med den på åpen gate på en normal solskinnsdag. Dette var en mørk kveld, på nyttårsaften, hvir vi holdt den skjult nesten hele tiden, med unntak av da vi fyrte opp noen happy Spring fra den. Hvis det var noe du skulle klagd på, så var det nok det at det kanskje ikke var så ansvarsfullt å fyre av Happy Spring ut fra en bazooka i 45 graders vinkel. Kanskje jeg kommer til å få en advarsel for dette innlegget, men det blir bare for dumt, for det er ikke vits i å komme med slike dumme eksempler. Det er absolutt ikke det samme, det som skjedde med oss, og det hypotetiske tilfellet du tenkte på. Endret 1. januar 2007 av christopher909 Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Problemet er at politiet vet ikke noe om at vi gikk med den skjult eller ei. Vi sa at vi brukte den som oppskytningsrampe. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Problemet er at politiet vet ikke noe om at vi gikk med den skjult eller ei. Vi sa at vi brukte den som oppskytningsrampe. 7621858[/snapback] men etter det jeg har skjønt, så måtte de lete litt or å finne den, sammen med fyrverkeriet. Da kan ikke de si at den ikke var skjult... Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) først så gjorde de det vanlige, ta alt fyverkeri og midt i det hele fant de bazookaen. Alle vi så det(10 stk++) ? Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Først så gjorde de det vanlige, ta alt fyverkeri midt i det hele fant de bazookaen. Alle vi så det(10 stk++) ? 7621922[/snapback] Jeg syns dere var heldige at dere kunn mista bazookaen... kunne gått værre dette, kan jo tenkes at de faktisk går videre med saken... Som sagt viss de tok fyrverkeriet uten at dere var beruset og at dere var over 18år eller under 18år med tilsyn til voksne kan dere kreve erstatning for fyrverkeriet som ble tatt. Men bazookaen ville jeg heller bare glemt... *p.s* Fordi om bazookaen var beskyttet slik at den ikke kunne skytes rakketer med og dette hadde vært lov, så kunne alle godt å vifta med en plombert pistol men det er heller ikke lov Endret 1. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Gud, spar meg! Er det virkelig ingen som forstår at de _IKKE_ viftet rundt med ett våpen? Les det vi har skrevet før dere kommenterer. Endret 1. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå