NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Ja nettopp i følge loven regnes det ikke som våpen. Politiet kan vell ikke bevise at jeg har gått rundt med den åpent på gaten? Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Du hadde da med deg den ut da du fyrte av rakettene? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja nettopp i følge loven regnes det ikke som våpen. Politiet kan vell ikke bevise at jeg har gått rundt med den åpent på gaten? 7620909[/snapback] Du hadde da med deg den ut da du fyrte av rakettene? men gikk ikke rundt og viftet med den ettersom jeg har skjønt, har den ligget i en pose elns med raketter... Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nei, men om jeg hadde gått rundt på gata med en pistol i en plastpose, og blitt stoppet av onkel blå, så hadde jeg vel blitt tatt for det? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) De så ikke når vi skjøt opp da. Men er krutt oppi den fremdeles da hvis det er nok bevis på at vi som fyrte opp. Vi gjorde det samme i fjor og skulle liksom gjenta moroen. Til politiet kom da. Nei, men om jeg hadde gått rundt på gata med en pistol i en plastpose, og blitt stoppet av onkel blå, så hadde jeg vel blitt tatt for det? Tror egentlig ikke du hadde blitt tatt hvis det var en softgun, samme greiene.. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nei, men om jeg hadde gått rundt på gata med en pistol i en plastpose, og blitt stoppet av onkel blå, så hadde jeg vel blitt tatt for det? 7621027[/snapback] hvis den er uplombert må du vel sikkert ha en spess våpentillatelse elns.. Men hvis den hadde vert plombert, eller det hadde vert et leketøy du hadde hatt i posen ser ikke jeg noen grunn til at politiet skal konfiskere våpenet med mindre du vifter rundt med det, og skaper frykt... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg har sett mange slik engangrakettkastere eller bazooka om du vil, og jeg snakket med en som det ikke er altformange årene siden tjenestegjorde i militæret(dreier seg om fire år), og han hadde fått lov å ta med suviniren hjem. (Ja, en suvinir. Det er verken ett skytevåpen, eller skadelig.. så sant du ikke bestemmer deg for å slå til noen med suviniren.) Jeg vil tro han har rett til å få den tilbake, eller ihvertfall onkelen. ( trådstarters emne på tråden fikk meg til å humre. ) Endret 1. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg forklarte han at det var en engangsbazooka han nektet på det. Jeg sa til han "bevis det da" han bare mumlet seg vekk at det kom mye mer smell en fyverkeri med en sånn som dette her fordi han hadde vist skutt med en sånn når han var i militæret. Men han har ikke peiling. Men det er lovlig å ha det hjemme som en suviner har faktisk en til slik en liggende hjemme, og flere raketter som innmaten er tatt utav. De så ikke at vi gikk rundt og lekte med den. De fikk bare litt hakeslepp når de så at det var en "bazooka". Det er en suvinir ikke et våpen. Vi brukte den som en oppskytningsrampe ikke som trussel mot noen. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ja det fortalte politimannen meg. At at de hadde ikke nølt med å sette to skudd i brystet på meg og et i hodet. Men tingen er jo at vi gikk jo ikke med den i det frie. 7617853[/snapback] Nå må vel norske politimenn be om tilatelse og mye annet kødd for å få bruke våpen selv om de er i tjenste... eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Nå må vel norske politimenn be om tilatelse og mye annet kødd for å få bruke våpen selv om de er i tjenste... Tror han mente s.w.a.t eller lignende. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nå må vel norske politimenn be om tilatelse og mye annet kødd for å få bruke våpen selv om de er i tjenste... Tror han mente s.w.a.t eller lignende. 7621145[/snapback] Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Politiet bærer ikke våpen, de har en 9mm i bilen som ligger forsvarlig låst. Og det at de ikke har viftet rundt med suviniren viser at de vet hva som skjer om de hadde gjort det, de kan bli sett på som en trussel og skremme folk. Ærligtalt, de brukte det som oppskytningsrampe hvor folk ikke kunne se dem, dette er ikke noe de skal straffes for. Og til den som tidligere sa at "jeg syns det er rart onkelen din lar deg vifte rundt med noe sånt". Han viftet ikke rundt med suviniren, og det er helt greit å ha noe sånt i hus. Blir som om jeg skal si: "Jeg syns det er merkelig at foreldrene dine lar deg ha en lommekniv på rommet, tenk hva som kan skje! Uansvarlig!". ..... :!: På den over her, "S.W.A.T" som du velger å kalle dem trådstarter, kommer ikke til før det er avgjort at våpen er avfyrt og at det kan være en fare mot mennesker, tviler på at han politioffiseren egentlig hadde greie på noe som helst. Jeg er ikke sikker på at spesialstyrker hadde kommet eller ei, men ikke så fort ihvertfall. De patrulerer jo ikke rundt disse styrkene, og de kommer _IKKE_ før skudd er avfyrt. Jeg har vært i en situasjon som er lik, skudd ble avfyrt i leilighet og politiet rappoterte om det, så fikk de bekreftet det og at en mann hadde tatt gissler. Gjett hvem jeg ble kastet i bakken av og bedt om å dra meg til helvete vekk, jo.. spesialstyrkene. De kommer ikke før noe er definitivt. (Beklager avsporingen og erfaring-historiene mine. ) Endret 1. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Er rimelig sikker på at han mente en spesialstyrke fordi han virket veldig sur. Mest fordi han trodde den var forsatt brukbar. Han preiket om at "vet du hvor farlig dette egentlig er?" jeg syns det var litt merkelig reaksjon for en engangsbazooka. Men men han sa værtfall at jeg kom til å bli skutt hvis jeg hadde blitt sett offentlig med den. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg hadde sett frem til greiere greiere politi, de er jo så sure. Ja, de prøver å passe på oss som bor i dette landet, men de kunne vært greiere mot en gjeng ungdommer istedenfor å buse inn som om de eier stedet. Du får gi oss tilbakemelding når du har snakket med dem da. Endret 1. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hva er vitsen med å dra ut en bazooka uansett? Ikke rart at politiet reagerer slikt når de finner en blant 16 år gamle gutter med fyrverkeri. Er du ute på gata har du vel ikke lov å gå rundt eller la slike ting ligge rundt uavhengig om det er skadelig eller ei. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hva er vitsen med å dra ut en bazooka uansett?Ikke rart at politiet reagerer slikt når de finner en blant 16 år gamle gutter med fyrverkeri. Er du ute på gata har du vel ikke lov å gå rundt eller la slike ting ligge rundt uavhengig om det er skadelig eller ei. 7621242[/snapback] så du mener jeg ikke har lov til å gå rundt med et plombert våpen i lomma? eller et leketøysvåpen? En ting er å vifte rundt med det, men å ha det i en lomme/sekk/pose elns skal da ingen reagere på... Løper du rundt med en plombert gønner eller leketøyspistol og leker jihad, er det klart at det burde få konsekvenser, men når du bærer det skjult ser jeg ingen grunn til straff... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 tu30r6: Det er jeg enig i... Men når politiet finner en bazooka blant 16 år gamle gutter med fyrverkeri attpåtil er det ikke rart at de tar den inn. Hvis de hadde blitt observert med den på gata som oppskytingsrampe så kan man vel heller ikke si at de hadde den skjult. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hva er vitsen med å dra ut en bazooka uansett?Ikke rart at politiet reagerer slikt når de finner en blant 16 år gamle gutter med fyrverkeri. Er du ute på gata har du vel ikke lov å gå rundt eller la slike ting ligge rundt uavhengig om det er skadelig eller ei. 7621242[/snapback] De fraktet den til stedet skjult, de brukte den skjult fra andre mennesker, helt tilfeldig ble den funnet, tror du en vanlig person hadde kommet bort og snoket i sakene til en 16åring? Jeg tviler, de var rett og slett uheldige, men allikevell har de ikke gjort noe galt. Onkel politi later som de eier stedet, det gjør de ALLTID. De ble ikke observert med den, de ble bare ofre for ett par politifolk som skulle sjekke at alt gikk glatt på nyttårsaften, men så fant de en gjeng ungdommer med raketter. "Ok" tenker de, "Nå tar vi alle rakettene"... unde rakettene/ved rakettene finner de en bazooka.. Trådstarter har ikke gjort noe galt. Endret 1. januar 2007 av PatrickM Lenke til kommentar
NextoN Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hva er vitsen med å dra ut en bazooka uansett? Vitsen er at det er sikkert fordi det er glassfiber inni bazookaen noe som gjør det mer sikkert enn eksempel en vanlig 1.5L tomflaske. Sikkerhet først. Ikke rart at politiet reagerer slikt når de finner en blant 16 år gamle gutter med fyrverkeri. De reagerte sånn de gjorde fordi han trodde den forsatt var brukelig noe som igjen er feil. Er du ute på gata har du vel ikke lov å gå rundt eller la slike ting ligge rundt uavhengig om det er skadelig eller ei Du har lov til å gå med den på gaten så lenge den ikke er en trussel eller synelig vil jeg tro. "Nå tar vi alle rakettene"... unde rakettene/ved rakettene finner de en bazooka.. Trådstarter har ikke gjort noe galt. Vet ikke om det har noe å si men vi hadde drikke og som de tok. Endret 1. januar 2007 av NeXtoN Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 På gata så har du ikke lov å gå med en pistol i hånda selv om den er helt ufarlig og ikke kan skytes med. Det gjelder på alle offentlige steder og jeg regner med at dere var ute på gata eller liknende siden politiet var der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå