pumba50 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg ser på dette som et helsespørsmål. Jeg har et problem. Dette problemet gir meg stress og uro i hverdagen. Jeg ser ned på andre mennesker. Jeg ønsker å bli en bedre person, og jeg ønsker å bli kvitt disse tankene. Jeg kan ikke noe for at jeg tenker som jeg tenker. Hver gang jeg møter en person, så leter jeg etter feil hos denne personen (diskret). Jeg nevner aldri dette for personen jeg møter. Og jeg finner mange feil hos hver eneste person. Når disse feilene har blitt pekt ut, så tenker jeg negativt om personen. Hvis jeg ikke får kommunisert til personen hvor dårlig han/hun er som person, eller hvor dårlig egenskap han/hun har, så blir jeg innesluttet og klarer til slutt ikke respektere personen, og da ender det som regel i at jeg blir frekk, rett og slett. Hvordan kan man bli en bedre person, bli kvitt stresset rundt dette når man er i sosialt samvær med andre? Noen tips å gi, så er det fint... Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hei! Jeg kjenner følelsen! Det er ikke så enkelt å være bedre enn alle andre!! hehe, neida.. Nå er ikke jeg noen som helst psykolog, men hva synes du om deg selv? Kan hende disse tankene er et slags forsvar sinnet ditt bygger opp for å føle seg litt "ovenpå" i forhold til alle andre? Det er jo som oftest slik at de som snakker dritt om andre ikke har det fullt så bra med seg selv.. Eventuelt føler du deg som en dårlig person (delvis) fordi du har disse tankene, noe som fører til at du får disse tankene? (litt av en ond sirkel) Eller så er det noe annet som "gnager" på underbevisstheten din at aggresjon/frustrasjon har innvirkning på din persepsjon av andre mennesker? anyhow, jeg kjenner meg igjen i dette du sier om å være frekk.. Har f.eks. et par kollegaer jeg hater over alt på jord. De er gode mennesker (han ene gir blod, er samfunnsengasjert, etc. reineste St.Peter), men har egenskaper som irriterer meg grenseløst(!!). Og da klarer jeg ikke respektere enten løsninger eller meninger de har og jeg må VIRKELIG kontrollere meg selv for å ikke være frekk/spydig Av tips.. hmm.. noen ganger kommer man absolutt ikke overens med enkelte mennesker - det er ikke til å unngå.. Regner med at du allerede har prøvd å fokusere på positive sider ved personer? Hvis det er virkelig ille, kan jo evt. profesjonell hjelp(psykolog) eller meditasjon være et alternativ? (Hvis du ikke likte innlegget mitt, så skrik ut!! ) Endret 1. januar 2007 av Melkekartong Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kjenner meg noenlunde igjen i det du skriver. Mange av mine prinsipper er ganske sterke, og når jeg møter en person som går imot disse prinsippene, tenker jeg fort negativt om personen. Helst holder jeg meg vekke i noen dager, før jeg har klart å distansere meg fra tanken. Dette fører til at jeg ikke er mye med de samme personene over lengre tid uten større pauser. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Eller så er det noe annet som "gnager" på underbevisstheten din at aggresjon/frustrasjon har innvirkning på din persepsjon av andre mennesker? 7616569[/snapback] Det er nok det som har gjort meg til den jeg er. Dette fører til at jeg ikke er mye med de samme personene over lengre tid uten større pauser. 7616628[/snapback] Hehe, jeg har en venn jeg faktisk synes er en ok fyr, men i små doser. Jeg har ikke energi nok til å være sammen med han mere enn en gang i måneden. En gang kom han midt på natta og banka på døra mi, jeg nektet han å komme inn. Lenke til kommentar
salah Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg har slike tanker jeg også, men jeg vet at det finnes mange feil ved meg. Og med deg også, trådstarter. Blant annet det du nevner i tråden her. La meg være litt kjerring, og noen vil mene jeg er klissete, men det er en godhet i deg også. Hadde jeg kommunisert med deg, hadde jeg ikke sett på det jeg synes er dritt med deg. Ingen personer er perfekte. Trådstarter, jeg elsker deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå