S.R.Haugen Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Har et Aopen AX4BS Pro hovedkort som støtter Intel Socket 478 Pentium 4 1.5GHz~2.4GHz med 400 MHz system bus. Jeg har en 1.8GHz i nå, men fant en CPU på QXL som jeg lurer på om jeg kan bruke, http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=415814896 Denne CPUen er større en det hk støtter så det blir jo en nedklokking hvis jeg kan bruke den. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg ser ikke hvilken socket det er på cpu en og hovedkortet ditt finner jeg ikke når jeg søker i prisguide eller komplett. Så vanskelig og si Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Si meg Thor: Har du drukket? Han skriver jo at det dreier seg om Socket 478. Til trådstarter: Sjekk prisguide.no før du sjekker auksjoner og brukte cpuer. Kanskje en BIOS flash kan gjøre hovedkortet ditt mer mottakelig for CPUer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jeg ser ikke hvilken socket det er på cpu en og hovedkortet ditt finner jeg ikke når jeg søker i prisguide eller komplett. Så vanskelig og si 7616437[/snapback] her er info om cpu: cpu (alle kan da søking på s-spec? ) tror du vil kunne bruke den, men muligens med en nedklokking som du sier. Er ikke sikker på det siden jeg aldri har vært borti det hket eller den cpuen... EDIT: leif... Endret 1. januar 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hovedkortet ditt støtter ikke mer enn 400 mhz bus speed, mens den prosessoren har 800 mhz bus speed. Vet ikke om den vil fungere, men du vil uansett ikke kunne utnytte hastigheten. Endret 1. januar 2007 av premium Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Si meg Thor: Har du drukket? Han skriver jo at det dreier seg om Socket 478. Til trådstarter: Sjekk prisguide.no før du sjekker auksjoner og brukte cpuer. Kanskje en BIOS flash kan gjøre hovedkortet ditt mer mottakelig for CPUer? 7616455[/snapback] Ehh nei. Feriemodus heter det. Kombinerer du det med lange netter så... ja Lenke til kommentar
S.R.Haugen Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Til trådstarter: Sjekk prisguide.no før du sjekker auksjoner og brukte cpuer. Kanskje en BIOS flash kan gjøre hovedkortet ditt mer mottakelig for CPUer? 7616455[/snapback] Finner ikke noen CPU som passer her, men nå er vel ikke 478 socket av de hotteste på markede, så her må jeg vel satse på brukt. Hovedkortet ditt støtter ikke mer enn 400 mhz bus speed, mens den prosessoren har 800 mhz bus speed. Vet ikke om den vil fungere, men du vil uansett ikke kunne utnytte hastigheten. 7616480[/snapback] Det er jeg inneforstått med, at jeg ikke får utnyttet CPUen maksimalt. Tenkte at siden det var samme socket så kan du vel like gjerne klokke ned som å klokke opp en CPU. Som sagt så er det noe jeg tenkte, har ikke peiling på dette. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hvorfor kjøper du ikke like gjerne et nytt hovedkort med det samme du kjøper prosessor? Mener på at de skal ha noen rimelige demobrukte hovedkort under lagersalg på psdata. Endret 1. januar 2007 av premium Lenke til kommentar
S.R.Haugen Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Hvorfor kjøper du ikke like gjerne et nytt hovedkort med det samme du kjøper prosessor? Mener på at de skal ha noen rimelige demobrukte hovedkort under lagersalg på psdata. 7616641[/snapback] Jo, det er jo en mulighet, men da er vel sjansen stor for at jeg også må skifte RAM, siden mitt HK bruker 168 pin SDRAM og det er vel heller ikke av det "hotteste" Kommer foresten ikke inn på psdata sine sider, men tok en rask titt hos MPX, Multikom og Komplett men det blir noen kroner mer en det er verdt. Denne maskinen om jeg kan kalle den det, ligger bare på hylla her uten kabinett, og jeg bruker den til "heavy" surfing og til å teste diverse software som jeg laster ned fra nettet, og siden noe av disse freewaren er så som så synes jeg det er greit og teste dem før jeg installerer dem på "hovedmaskinen" Nå er det vel kanskje ikke så mye og hente på og øke CPU fra 1.8 til 2.4 GHz kanskje jeg skal prøve og presse mer ut av den CPUen jeg har Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ser at psdata har solgt disse kortene uansett. Og når du må kjøpe ny ram blir det ikke noen billig løsning likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå