Gå til innhold

minne til EVGA nForce 680i SLI

Turbo sindre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt ett Corsair PC6400 C4-sett som støtter EPP, da får du mest mulig ut av minnet uten å måte knote i BIOS.

Og Hellemyr, de brikkene er rævva, i tillegg kan han fint ha det kortet for å ha MULIGHET for å kjøre SLI en gang 8800-serien blir billigere f.eks!

PS! Gjør oppmerksom på at dialekt er bannlyst!

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt ett Corsair PC6400 C4-sett som støtter EPP, da får du mest mulig ut av minnet uten å måte knote i BIOS.

Og Hellemyr, de brikkene er rævva, i tillegg kan han fint ha det kortet for å ha MULIGHET for å kjøre SLI en gang 8800-serien blir billigere f.eks!

7624004[/snapback]

Er ikke dialekt lov på forumet? Jeg har jo sett veldig mange som skriver haugevis på nynorsk, og de aller fleste vil nok regne alt annet enn bokmål som dialekt, så rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke dialekt lov på forumet? Jeg har gått gjennom hele nettetiketten og retningslinjene, og jeg finner ingen steder som sier at dialekt ikke er lov på forumet. Eneste jeg kan se er at sms språk skal brukes minst mulig.

uanset, OnTopic, jeg har det hovedkortet, og jeg kjøpte et par med OCZ PC-6400 med 4-5-4-15 timings. De er ikke de aller beste, men de er utrolig gode til prisen. (1995,- fikk jeg de for) og de kjører helt stabilt på 920 Mhz med 4-4-4-12-2T timings på 2.3 volt.

Og oysfaerg igjen: I det siste har jeg sett at du svarer veldig surt på poster... Det er ikke alt for positivt å se moderatorer med den holdningen... :thumbdown:

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Bokmål og nynorsk er jo hoved- og sidemål (motsatt for hverandres hovedmål selvsagt), dialekter er ikke lov.

Jeg er på ingen måte sur, men når noen anbefaler noe, foreslår jeg at de faktisk vet hva de snakker om før de poster noe.

OCZ-minnet er bra, men jeg vil heller anbefale EPP-minne til det hovedkortet, da det faktisk har en funskjon på nVIDIA-chipset.

Lenke til kommentar

ok, men hvor står det at dialekter ikke er lov da? for som sagt, så fant ikke jeg noe på retningslinjer eller på Nettiketten. Bare lurer egentlig :hmm:

EDIT: Nå har jeg søkt gjennom hele nettiketten og retningslinjene. Det står ingenting om dialekter her noen steder, så med mindre dere har ett hemmelig regelverk for forumet tror jeg det er lov.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Finnes det ikke noe annet en PC 6400 med det EEP greiene, kjøper han PC6400 så må han jo klokke de ned veldig mye.

Det er jo bare en liten håndfull som virkelig vet hva de prater om, så resten av de over 100000 medlemmene som kan litt, men ikke alt, som hva EEP, får ikke lov til å svare på simple spørsmål som dette?

Lenke til kommentar

Han må ikke klokke ned en eneste millimeter...

En Core2Duo kjører 266x4 = 1066 (med unntak av de nye f.eks 6450, som vil kjøre 333x4 = 1333), ergo må hastigheten må RAM være hhv. 533 eller 667MHz for å kjøre 1:1.

533x8 = PC4200

667x8 = PC5300

800x8 = PC6400

Lenke til kommentar

EPP står for Enhanced Performance Profiles

Du kan lese mer om det her

Kort og godt er det en innebygget funskjon i noen minnebrikker som gjør at hvis du har et hovedkort som støtter det - vil automatisk overklokke minnet til det beste for den situasjonen, og finne de beste timings

EDIT: Det mangler info om EPP i hw.no's ordbok ser jeg :hmm: det eneste de har er noe om paralell port.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

7624004[/snapback]

ja kan kansje roe ned dialekten litt.... men hvis de brikken er dårlige hva med disse?

Endret av sindre12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...