Gå til innhold

Ny harddisk WD 80GB, som slave

t-bird

Anbefalte innlegg

Jeg syssler men tanken på å kjøpe en ny WD 80GB 7200 rpm disk som jeg planlegger å kun benytte til FS simulator og eventuelt andre spill.

Fra før har jeg en 40 gig 5400rpm disk (vet ikke hvilken direkt type enda) med OS Win XP istallert.

Er det best å ha OS på WD disken sammen med FS simulator for å oppnå best ytelse, eller at jeg bare beholder OS på den gamle disken og som nevnt tidligere, bare installerer simmen og andre ting på den nye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smak og behag, kort sagt, men jeg sier nå ut ifra min egen erfaring : "The More, The Merrier"

Jeg liker å ha spill og slikt på en harddisk (evt. partisjon) og OS på en annen, så slipper jeg å legge alt det inn på nytt når jeg skal formatere Windows...

Jeg synes det er bedre å ha OS på den dårligste disken og bruke den beste og raskeste disken til daglig bruk.

Bare et godt råd :smile:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro det er best å ha OS på den raskeste disken. Det skriver og leser til disken ganske ofte og en raskere disk vil gi et raskere OS.

Hvis du ikke vil ha spill på samme partisjon som OS kan du lage to partisjoner, en på et par GB til OS'et, og en stor til spill o.l. Spillene vil ikke gå noe dårligere selv om de er på samme disk som OS. Bruk den gamle disken til backup eller lignende.

Lenke til kommentar
Quote:

andreasn skrev (2002-11-24 00:32):

Jeg vil tro det er best å ha OS på den raskeste disken. Det skriver og leser til disken ganske ofte og en raskere disk vil gi et raskere OS.

Hvis du ikke vil ha spill på samme partisjon som OS kan du lage to partisjoner, en på et par GB til OS'et, og en stor til spill o.l. Spillene vil ikke gå noe dårligere selv om de er på samme disk som OS. Bruk den gamle disken til backup eller lignende.

Er helt enig. Bruk den nye til os'et og spillene og den gammle til backup. WD 80GB er mye raskere enn 40GB disken er. Den nye som eg kjøpte som er 100GB bruker eg til winxp og spill og programmene.
Lenke til kommentar

Takker for svar, men hvordan er det best å koble dette sammen på et ASUS P4B266 HK.?

Har også en DVD spiller samt en CD/RW.

Primery master= 80GB WD 7200 rpm

Primery slave= CD/RW

Secondary master= 40GB HD 5400 rpm

Secondary slave= DVD

Eller sette CD/RW som Seconday master og 40 GB HD som Primery slave

[ Denne Melding var redigert av: t-bird på 2002-11-25 00:32 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...