Gå til innhold

Ibm disken snart død, er det garantid sak?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en IBM Deskstar 60GXP 40gb harddisk den 25.09.01 som eg nå har fått denne "berømte" klikkelyden på.

Er det på noen måte garanti på den nå som det har passert 1 år siden kjøpsdatoen?

Hvilken serie var det IBM hadde så store problemer med foresten?

Har brukt 5.25" kjøler på den fra første dagen den vart tatt i bruk, så motoren har jo fått en del kjøling. (har forstått det slik at det er den som oftest blir for varm og dermed ødelegger disken, så tenkte eg skulle nevne det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Huff, det stritter i håret når jeg hører den klikkelyden fra IBM-disker omtalt!

Du har nok 2års garanti på disken, som jeg hadde i mitt tilfelle. Min disk var riktignok et par mndr nyere, men fikk byttet den yten protester.

Ta en snarest mulig en backup, før det virkelig smeller!

Lenke til kommentar

Vanskelig å beskrive lyden grunnen, men det er ikke slik som kommer av skadet cluster eller lignende. Merker det kun når det er litt større filer/kataloger som skal skrive, fks. 50mb eller mer på kort tid. Men det høres nesten ut som om noe ligger å slenger inne i disken, og som om motoren jobber ganske ujevnt.

[ Denne Melding var redigert av: Ørjan Olsen på 2002-11-24 00:29 ]

Lenke til kommentar

Mener feilen lå i 75GXP serien, men jeg har også hørt om folk som har hatt 60GXP-disker som har dødd.

Jeg fikk faktisk ny disk i bytte for min 40gb 60gxp disk for et par måneder siden, hadde problemer med at jeg ikke fikk mer plass selv om jeg slettet filer. Senere har jeg funnet ut at det var norton sysworks som samlet på filer selv om norton protection var av...men jeg fikk en ny 40gb 120gxp. Tyder på at nettbutikkene ikke sjekker så veldig nøye når de får ibm-disker med feil på...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 00:58, skrev Typhon:

Har ikke folk hørt om reklamasjon?
:grin:

Du kan også sende disken din tel nederland da, da får du ny uten no spørsmål. RAM kalles set visst...

RMA kalles det ut ifra det jeg vet.

Og ja, folk har nok hørt om reklamasjon (? -> :grin: <- ?)

RAM er noe annet igjen.

Lenke til kommentar

Du KAN prøve ibm fitness program.. søk etter det på google så finner du link der du kan laste ned.. (ja d er gratis)

Dette er i tilfelle du MÅ ha viktige data ut av hd'n før du sender den inn.. det må du gjøre uannsett for å få en som er mere å stole på..

Jeg har redda ibm disker med det programmet før..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-24 00:09, skrev Ørjan Olsen:

Kjøpte en IBM Deskstar 60GXP 40gb harddisk den 25.09.01 som eg nå har fått denne "berømte" klikkelyden på.

Er det på noen måte garanti på den nå som det har passert 1 år siden kjøpsdatoen?

Gå inn på http://www.ibm.com support. Så kan du sjekke om du får RMA på disken. dvs at du får ett returneringsnummer på disken, for å få en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...