Gå til innhold

Hvordan ta flere push-ups på kort tid.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan starte på knærne, mnen ikke bruk dem når du skal ta prøven da! :)

For min del er det slik at jeg tar færre armevinger jo nærmere armene er til selve kroppen.

Altså, jo lengre armene er fra kroppen, jo flere tar jeg. Dette har med at jeg har større bryst styrke enn armstyrke.

Du kan selv prøve å se hvor mange du tar etter hvordan du har armene plassert! :) Bruk den metoden du tar flest med! Og husk at nesetippen skal røre bakken svakt for at det skal telle! :D

Selv tar jeg ca. 30-40 armhevinger, men jeg er jo strengt tatt ut av trening nå.

Prøv! Kan egentlig ikke gi deg noen tips, men tren mye! Kanskje 2-3 ganger om dagen med armhevinger på badegulvet, eller på rommet ditt. Eneste tipset er da fra min side: Tren gutt!

7615728[/snapback]

30-40 armhevinger og ute av trening?

Tar du 5 cm ned da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal visst ha en tilsvarende prøve altfor snart :( Sjekka lærerne om dere gjorde push-ups helt ned?

kommer selvfølgelig til å trene dem helt ned, men trenger jo ikke nødvendigvis å gjøre det på prøven :cool: Er det egentlig vanlig å gjøre dem helt ned?? De gangene jeg har gjort push-ups i gym, har INGEN tatt dem helt ned.

Endret av magnus90
Lenke til kommentar

Læreren hadde tatt en pose rundt en svamp, og man skulle treffe svampen slik at det kom en kraslende lyd fra posen. Da var det en godkjent push up. Men er jo ikke sikkert alle lærere gjør det på den måten. Kanskje noen krevet at du skal treffe underlaget med nesa?

Lenke til kommentar

Gym vurderes ut ifra kunnskap, ferdigheter og teori. Teorien teller nok sikkert en del, men ikke så mye som de praktiske testene man har i løpet av året, slik som styrke/utholdenhetstester, spenst-tester og kulestøt etc. Dette varierer sikkert noe fra skole til skole og såklart klassetrinn, men slik er det hvertfall på skolen min.

Lenke til kommentar

Siterer meg sjølv frå ein annan tråd:

Det vi fekk opplyst var at gymkarakteren blir bestemt på grunnlag av:

Kunnskap (teoriprøver)

Evne (til dømes coopertest)

Innsats

Og så kjem sjølvsagt den vanlege forskjellsbehandlinga inn. :)

7795853[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...