AnaXyd Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Jeg fikk en 3'er... Var 13 pus-ups... Veit det ikke er mye, men.. Jaggu må jeg si det hjalp å trene i forveien! Så nå, skal jeg nok klare 40 til sommeren.. Takk for all hjelp forresten! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Er ikke dårlig progresjon det Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Kjempeprogresjon, bare husk på at veien er kortere fra 13-40 enn den er fra 4-5 til 13 ... Greier du 25+ så er veien rimelig kort til 100, da du begynner å trene utholdene styrke istedenfor maks... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2007 Hehe takk.. Er litt gøy når det er sånn da... Men har hørt det går veldig lett fra der jeg er nå, til 40+, så stopper det opp ganske lenge... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Det vil jeg tro er noe individuelt. Når du er oppe på 40 pushups så er du på utholdende styrke. Trener du videre så er det bare snakk om litt tid før du når 100... Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 21. januar 2007 Del Skrevet 21. januar 2007 Du kan starte på knærne, mnen ikke bruk dem når du skal ta prøven da! For min del er det slik at jeg tar færre armevinger jo nærmere armene er til selve kroppen. Altså, jo lengre armene er fra kroppen, jo flere tar jeg. Dette har med at jeg har større bryst styrke enn armstyrke. Du kan selv prøve å se hvor mange du tar etter hvordan du har armene plassert! Bruk den metoden du tar flest med! Og husk at nesetippen skal røre bakken svakt for at det skal telle! Selv tar jeg ca. 30-40 armhevinger, men jeg er jo strengt tatt ut av trening nå. Prøv! Kan egentlig ikke gi deg noen tips, men tren mye! Kanskje 2-3 ganger om dagen med armhevinger på badegulvet, eller på rommet ditt. Eneste tipset er da fra min side: Tren gutt! 7615728[/snapback] 30-40 armhevinger og ute av trening? Tar du 5 cm ned da? Lenke til kommentar
magnus90 Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Skal visst ha en tilsvarende prøve altfor snart Sjekka lærerne om dere gjorde push-ups helt ned? kommer selvfølgelig til å trene dem helt ned, men trenger jo ikke nødvendigvis å gjøre det på prøven Er det egentlig vanlig å gjøre dem helt ned?? De gangene jeg har gjort push-ups i gym, har INGEN tatt dem helt ned. Endret 30. januar 2007 av magnus90 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Læreren hadde tatt en pose rundt en svamp, og man skulle treffe svampen slik at det kom en kraslende lyd fra posen. Da var det en godkjent push up. Men er jo ikke sikkert alle lærere gjør det på den måten. Kanskje noen krevet at du skal treffe underlaget med nesa? Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Faen for noen sære lærere dere har. Får karakter ut i fra push-ups, idiotisk! Btw.. gratts med bra progresjon før prøven mate, bra jobbe Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 Takk.. Ja vi har ganske sære lærere... Er dumt å få karakterer ut i fra det... Vi får også masse skriftilge prøver i gym.. Og det skriftilge skal visst telle MYE i gym har jeg hørt. Er dette riktig? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Gym vurderes ut ifra kunnskap, ferdigheter og teori. Teorien teller nok sikkert en del, men ikke så mye som de praktiske testene man har i løpet av året, slik som styrke/utholdenhetstester, spenst-tester og kulestøt etc. Dette varierer sikkert noe fra skole til skole og såklart klassetrinn, men slik er det hvertfall på skolen min. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tror det er tredelt hos oss. Altså det skriftlige teller 1/3. Husker ikke helt hva de 2 andre delen var. Men det er noe med engasjement, fysisk styrke og utholdenhet. Teknikk skal også inn her ett eller annet sted. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Siterer meg sjølv frå ein annan tråd: Det vi fekk opplyst var at gymkarakteren blir bestemt på grunnlag av:Kunnskap (teoriprøver) Evne (til dømes coopertest) Innsats Og så kjem sjølvsagt den vanlege forskjellsbehandlinga inn. 7795853[/snapback] Lenke til kommentar
AlleDager Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 På idrettslinja så gir de nesten bare karakterer etter hvor flink du er. Kanskje 70% ferdigheter og 30%innsats Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå