Gå til innhold

Hvordan ta flere push-ups på kort tid.

Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg da slik at vi skal ha en liten styreprøve i gymmen om ca en ukes tid.

Da skal vi ta mest mulig sit-ups og push-ups. Og jeg veit ikke om jeg klarer 5 push-ups engang, da jeg er veldig ute av trening på grunn av sykdom...

Jeg er heller ikke noe trenigs-fantast, og har aldri begynt seriøst med det. Men nå burde jeg egentlig ta fatt, og bli en litt sterkere gutt! :)

Det som er viktig da, er at jeg helst klarer ca 15 push-ups på den dagen... Noe som svarer til en 3'er i karakter. Helst flere push-ups, men er ikke sikker på om jeg klarer det til den fristen.

Er det noen som har noen skikkelig gode tips til hvordan jeg skal klare dette?

Jeg har begynt smått med å trene med vekter, og prøvd meg litt på push-ups. Kan ikke si jeg klarer mange push-ups... Kanskje jeg ikke gjør det riktig heller?

Hadde vært fint med noen gode svar! :)

God Jul & Godt Nyttår forresten!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan starte på knærne, mnen ikke bruk dem når du skal ta prøven da! :)

For min del er det slik at jeg tar færre armevinger jo nærmere armene er til selve kroppen.

Altså, jo lengre armene er fra kroppen, jo flere tar jeg. Dette har med at jeg har større bryst styrke enn armstyrke.

Du kan selv prøve å se hvor mange du tar etter hvordan du har armene plassert! :) Bruk den metoden du tar flest med! Og husk at nesetippen skal røre bakken svakt for at det skal telle! :D

Selv tar jeg ca. 30-40 armhevinger, men jeg er jo strengt tatt ut av trening nå.

Prøv! Kan egentlig ikke gi deg noen tips, men tren mye! Kanskje 2-3 ganger om dagen med armhevinger på badegulvet, eller på rommet ditt. Eneste tipset er da fra min side: Tren gutt!

Lenke til kommentar

Tren, kjør en "pyramide" ha bredt "grep" med armene. Jo smalere grep du har, jo mer går det på triceps. Du er sterkere i brystmusklaturen enn du er i triceps. Har du bredt grep så går det på brystmusklaturen.

Ps : Hvis du ikke vet hva en pyramide er, så er det at du kjører f.eks 5 set. Der du begynner med å ta så mange pushups som du greier, 3min pause, ta så mange som du greier igjen. Gjenta til du har kjørt 5 set. Gjør dette i ett par dager før du skal opp til prøven, så har du pause 1-2 dager før prøven.

Du har elendig tid til å greie dette, det skal du ha, hadde du begynt 3 måneder i forveien, så hadde du hatt ok tid. Du er heldig hvis du greier å øke med 5 reps på en uke.

Lenke til kommentar
Og husk at nesetippen skal røre bakken svakt for at det skal telle! :D

7615728[/snapback]

Det er da vel strengt tatt brystet som skal være nedi, ellers kan du jo bare strekke hals og få en mye lettere push-up. Det er helt klart mye tyngre å gå ordentlig ned.

Forøvrig er rådet enkelt, du kan ikke finne noen tryllemedisin som gjør deg god i puhs-ups, her kan til og med ikke forumet hjelpe deg, du må trene og gjøre jobben sjæl.

Lenke til kommentar

hvis du har en sykdom eller ikke er fysisk sterk, men du er aktiv i deltagelse og engasjemang. Så burde det telle mer en fysisk styrke. jentene da, noen greier maks 5 stk push-ups, da for de en 2er??

Endret av thaLapp
Lenke til kommentar

Jentene får lov til å ta det på knærne... Og ja, jeg er enig i at det burde telle på engasjemang og aktiv deltagelse... Men slik er det da ikke... :hmm:

Tusen takk for alle svar forresten! :)

Skal jeg ta en "pyramide" hver dag? Eller annenhver dag?

Lenke til kommentar

vilje! har du sterk vilje kommer du langt. Selv når du holder på å krepere under prøven å ikke klarer mer, bare prøv å press deg enda mer. Funker bra med meg, men jeg er jo også jævlig sta da, fordi jeg SKAL greie det. :D Men tren mye hele uka og ha sterkt pågangsmot under prøven, du klarer mer enn du tror skal du se.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Og de skal kanskje delta i samme klasser i boksing. etc?

Nei, du går ikke på skolen for å bli sterk.

Arbeidsgiverene som ser på vitnemålet ditt er ikke interesert i arbeidstakere som er sterke, de er intereserte i arbeidstakere med innsatsvilje og relevant kompetanse.

Fysisk styrke er ikke relevant i studier der Gym er ett totimersfag (eller ettpar timer mer)

Ting er bra som de er nå :) med untak av all vranglæren i gymteorien, samt gymlærerne som overbeviser de tykke elevene om at de blir tynnere av å ta situps!

Lenke til kommentar
Gym karakteren skal ikke bestemmes etter fysisk styrke! Det handler mer om deltagelse og engasjemang

7619704[/snapback]

Kunnskap, deltaking og evne (styrke medrekna) var dei kriteria vi vart bedømt etter i alle fall. Sånn er det i alle fall i teorien, kva som faktisk vart gjort er ein anna diskusjon.

Som andre alt har sagt, er det bare å trene på push-ups. Prøv å få ein god teknikk. Dette hjelper på. Lykke til.

Lenke til kommentar

Musklene dine trenger 48 timer hvile. I og med at det er over en liten periode burde det gå greit å ta push-up hver dag i feks. en uke. Men å holde på sånn i lengden vil bare være dumt. Trikset må nok være å presse seg til det ytterste. Hva med å ta 3 serier før skolen og 3 serier før du legger deg? Så bestemmer du deg for at du SKAL klare 3x4 den ene dagen, kanskje øke etter 2 dager osv. Vilje er mye viktigere enn du tror.

Lenke til kommentar

Hvor god innsats du har i timene har lite å si, du blir jo i god form av trening utenom skolen. De færreste fag har jo også noe å si for hvordan du presterer i jobben din uansett.

Hvor god form du er i fysisk er viktig for om du holder oppe innsatsen gjennom en hel dag, og det er vanskelig å måle utifra hvordan du presterer på 90 minutter iløpet av uken. Da kan alle vise seg frem. Dessuten er det vanskelig for læreren å vite hva som er elvenes kapasitet.

Lenke til kommentar
Jentene får lov til å ta det på knærne... Og ja, jeg er enig i at det burde telle på engasjemang og aktiv deltagelse... Men slik er det da ikke... :hmm:

Tusen takk for alle svar forresten! :)

Skal jeg ta en "pyramide" hver dag? Eller annenhver dag?

7620130[/snapback]

2-3 ganger om dagen. Føler du deg sliten, så fortsett. Kjør deg helt ut. Men de dagene før gymtimen tar du det helt rolig.

Du blir å få en overraskelse! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...