Gå til innhold

Kjøpe nytt skjermkort til pcen, Anbefalinger?

enetic

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tenkt å bytte ut mitt geforce 2 skjermkort med et flunkende nytt ett. Hva må jeg tenke på når jeg skal velge nytt? har tenkt å handle fra komplett.no. har dere anbefalinger? Skal også ha endel minne (RAM). Vet ikke om noe om de forskjellige typene RAM brikker, men har hatt pcen min i ett par år..

Håper dere kan gi meg ett svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp DX-10 kompatibelt kort.

Siden DX-10 gir spilldesignere flere muligheter innen grafisk detaljerikdom, er det lurt å tenke fremover og kjøpe kort som støtter nettopp denne DX`en.

Siden jeg bare har lest en annmeldelse av nVidia`s Geforce 8800 GTX GPU, har jeg bare denne å anbefale. :blush:

Billigste nettpris finner du her

Mvh. LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Siden trådstarter hverken oppgir pris eller kompatabilitet kan man jo anbefale hva som helst i alle prisklasser. Men men.

GeForce 2-kortene var på gamle AGP-slot'en, noe som betyr at du må kjøpe nytt hovedkort (og dermed RAM+CPU!) om du vil ha nyere PCI-express-skjermkort (f.eks 1950XTX eller 8800GTS/GTX).

En annen viktig faktor er hvilken prosessor du har nå dersom du kun vil ha nytt skjermkort.

Er bare tull med 8800-kort til en 3-år gammel CPU, dersom det faktisk eksisterte hovedkort med PCIe da.

Ta en titt HER :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...