SebastiAnn Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hei Jeg kom akkurat hjem fra en 10 dagers ferie i Dubai og må bare si at jeg elsker dette stede. Mange sier at Dubai er en stor byggeplass og det er det på mange måter. Sist gang jeg var der som nå er et år siden ble jeg fortalt at ca 40% av alle verdens heisekraner sto i Dubai. Men dette er ikke noe som jeg tenker over et sekund når jeg er der nede. Når jeg var der denne gangen bodde jeg på to forskjellige hoteller det ene het Shangri-La og det andre het Ritz Carlton. Og ingen av stedene ble jeg plaget av noe støy. Ritz Carlton holder jo til et sted der alt er ferdig bygd, mens Shangri-La holder til rett ved motorveien og der den fremtidige verdens høyeste bygning står. Der merket jeg heller selv ikke i lobbyen. Vi bodde der i 38 etasje og svømmebassenget lå mot det fredelige området pluss at den var i 4 etasje så der var det også veldig rolig. Det er jo litt bygging her og der, men jeg syntes det er en flott opplevelse og kjøre gjennom motorveien mellom alle skyskraperne som allerede er ferdig der. For all del skal du bare til Dubai en gang i ditt liv så hadde jeg nok ventet noen år til som andre sier lenger oppe i tråden. Når det gjelder temperaturen der nede så syntes jeg det er perfekt på denne tiden av halvåret. Og vil egentlig frarådet folk og dra ditt da. Det kan hende du får en dag i 50 grader hvis du er der i juli og det er ikke behagelig. Du får heller ikke sett mye fordi det blir tett dis og du ser ikke sola. Bare si ifra hvis det er noe annet du lurer på ... Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Hei Jeg kom akkurat hjem fra en 10 dagers ferie i Dubai og må bare si at jeg elsker dette stede. Mange sier at Dubai er en stor byggeplass og det er det på mange måter. Sist gang jeg var der som nå er et år siden ble jeg fortalt at ca 40% av alle verdens heisekraner sto i Dubai. Men dette er ikke noe som jeg tenker over et sekund når jeg er der nede. Når jeg var der denne gangen bodde jeg på to forskjellige hoteller det ene het Shangri-La og det andre het Ritz Carlton. Og ingen av stedene ble jeg plaget av noe støy. Ritz Carlton holder jo til et sted der alt er ferdig bygd, mens Shangri-La holder til rett ved motorveien og der den fremtidige verdens høyeste bygning står. Der merket jeg heller selv ikke i lobbyen. Vi bodde der i 38 etasje og svømmebassenget lå mot det fredelige området pluss at den var i 4 etasje så der var det også veldig rolig. Det er jo litt bygging her og der, men jeg syntes det er en flott opplevelse og kjøre gjennom motorveien mellom alle skyskraperne som allerede er ferdig der. For all del skal du bare til Dubai en gang i ditt liv så hadde jeg nok ventet noen år til som andre sier lenger oppe i tråden. Når det gjelder temperaturen der nede så syntes jeg det er perfekt på denne tiden av halvåret. Og vil egentlig frarådet folk og dra ditt da. Det kan hende du får en dag i 50 grader hvis du er der i juli og det er ikke behagelig. Du får heller ikke sett mye fordi det blir tett dis og du ser ikke sola. Bare si ifra hvis det er noe annet du lurer på ... Høres flott ut. Hvordan ble du/dere tatt imot av lokal befolkningen der nede? Vet du om det er mulig å få til en slags "ørekn safari" ?,jeg har alltid ville oppleve ørkenen. Hvilke attraksjoner vil du anbefale? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Lokal befolkning, er det så mange av de? Trodde 70% var businessmenn jeg... Endret 26. februar 2008 av bruno99 Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Virker hvertfall styggartig å ha hvert i Dubai! Endret 26. februar 2008 av Leffsa Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei er ikke mye Lokal befolkning der nede, mange arbeidere også mange businessmenn. Men arbeiderne der nede er ekstremt hyggelige mange av de lurer seg ned til stranda for og vaske seg også og de smiler og tør ikke gjøre noe med turister for da er det på hode og ræva ut av landet. Taxi sjåførene der nede også er veldig hyggelig gir du de 5 dirhams ekstra (ca 8 norske kroner) hopper de i taket av gledet. Taxi er forresten veldig billig der nede koster ca 30 dirhams for en tur på 15 minutter. Jeg har ikke prøvd så mange attraksjoner enda, men det er noe jeg har på lista for påskeferien. Men av det jeg har prøvd så syntes jeg ørken safari var veldig gøy. Du ser jo ikke så veldig mange andre dyr enn kameler. Men det og kjøre rundt i ørkenen med en heftig hummer er sykt gøy. Jeg fikk også stått på sandboard i ørkenen noe som var veldig gøy. Men når det gjelder ørkensafari så er det et selskap som driver med skikkelig turistfelle. Husker ikke hva selskapet kaller seg kan sikkert si det senere, men ihvertfall så tar de med deg en tur ut i ørkenen greit nok men du ender opp på det verste stede du kan tenke deg. Med fult av store rotter osv og her er det da meningen at du skal spise, før du blir kjørt tilbake. Mall of emirates er også et sted du burde dra. Dette er verdens nest største kjøpesenter og her finner du garantert noe som faller i smak. Hvis du ikke liker og shop'e så kan du ta deg en tur i ski bakken noe som faktisk er litt gøy. For her står damene i burka og det er mye krasjing og skriking. Bakken er faktisk ganske bra også med mange store hopp så du kan vise at du er fra Norge. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei, leste at i Dubai er det 1000000 mannfolk og 350000 damer :o Skibakken ser jo helt rå ut Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Helikoptertur over Dubai er visst det store. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er det dyrt der nede? Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er ikke veldig dyrt der nede, dette gjelder selvfølgelig ikke alt endel eksklusive ting der nede er ikke billig. En middag der nede på fin restaurant ligger prisene på rettene mellom 70-200 dirhams alt etter hva du velger. Dirhams er for tiden veldig lav og er nesten nede på 1,4. Var og spiste på fridays der nede og der så jeg veldig stor prisforskjell fra her hjemme. World World Famous Friday’s Burger som koster 159KR her hjemme der nede måtte jeg ut med laterlige 25 Dirhams for akkurat den samme. Noe som tilsvarer 35 kroner etter dagenskurs. Hoteller er det en helt grei pris på der nede de med god standard ligger på ca 1200-3000 Dirhams natten. Glemte helt og nevne at mye av grunnen til at det er så billig som det er der nede er på grunn av null moms Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det avhenger vel også hvor i Dubai du er, midt i handlegaten i Dubai city er vel prisene rimelig stive. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå