Gå til innhold

Skal til Dubai:Ferietips?

Feltherre

Anbefalte innlegg

Hei

jeg skal førstkommende sommmer til Dubai som jeg har hørt som mangt om og gleder meg veldig til å reise.

I den anledning så lurer på jeg hva som er verdt å få meg seg:

Tips og råd!!

Noe jeg bør tenke på?

Hvordan er mulighetene for utflukter?

Hvor er den beste shopping gata?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

var i dubai i jula nå. vil anbefale alle å dra en tur på mall of the emirates, ski dubai (som da er på mall of the emirates), ørkensafari, wild wadi waterpark og kanskje sjømannskirka som faktisk er litt spesiell med at den er det eneste trehuset i dubai :p

kan ramse opp plasser og ting å gjøre i evigheter det er så ekstremt mye å gjøre der

Lenke til kommentar

Nå har jeg aldri opplevd 45 grader.Men kan se for meg at det er utholdelig. Men en ting jeg tenker på er,som dere sikkert vet så er det ganske mye bygge ktevitet i Dubai, er litt bekymret for at vi bare kommer til å møte en stor bygge plass. Noen som har noen tanker om det?

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Om 10 år skal jeg dra dit. Det er bare helt rått hvordan de satser på utvikling der nede. Den nye flyplassen som bygges for tiden (det meste er under oppbygging) er helt unik i verden med tanke på løsninger for terminalbygg og kollektivtransport. Og de to (om ikke flere) "supertall scyscrapers" gjør NYC-skyline til småby i forhold.

Jeg håper inderlig at de lykkes med å bygge denne superbyen og at de slipper terror og andre slags uhell eller naturkatastrofer.

Lenke til kommentar

Hvordan er luftfuktigheten der? Om den er lik null er det lett og overleve 45c Bare dekk hele kroppen som de lokale gjør og drikk mye vann så er det null problem. De første 2 dagene kan være litt tøffe men ikke umulige.

Er det fuktig varme på 45c.... lykke til:P

Lenke til kommentar

Luftfuktigheten varierer veldig, kanskje fra 20 til 80% i løpet av dagen. Regn også med at temperaturen ikke kommer under 30 i løpet av natten.

Kjenner til fenomenet med at man ikke tror man kan få for mye varme og når man endelig er der så er selv ett par minutter utendørs for mye. Kjenner også til fenomenet med at man ikke tror det før man opplever det selv.

Lenke til kommentar

Slenger meg på de andres tips her, med mindre du allerede har bestilt ville jeg lagt turen på en annen tid. Du skriver at du ike har tenkt å la været hindre deg i å ha en god ferie, det er lett å si, men når du er der nede er det noe helt annet.

Selv syntes jeg 30 grader er i overkant mye og 15 grader mer høres uutholdlig ut.

Lenke til kommentar

Nei,ingen dato er fastsatt enda.Men kommer til å revurdere å reise til Dubai visss det blir 45 grader,jeg er jo tross alt bare en nordmann.

Men vil gjerne høre fra folk som har vært i Dubai nylig ,om hvordan de har hatt det.

Er det bare en stor byggeplass?

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar

Skjønte du tenkte på noe annet enn burka og hijaa, ja. De har jo flere hodeplagg, som Kufi eller turban(?). Ghuti er vel kanskje det du tenker, dog engelsk ord, orker ikke google alt til norsk :p

Men som sagt, jeg snakket med en fyr for en stund siden som hadde/skulle dra til Dubai. Skal spørre han så snart jeg ser han online :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...