Feltherre Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei jeg skal førstkommende sommmer til Dubai som jeg har hørt som mangt om og gleder meg veldig til å reise. I den anledning så lurer på jeg hva som er verdt å få meg seg: Tips og råd!! Noe jeg bør tenke på? Hvordan er mulighetene for utflukter? Hvor er den beste shopping gata? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Ta en kikk i Pilot Guides sin Shoppingguide. Wikipedia har forøvrig en egen artikkel om turisme i Dubai. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 var i dubai i jula nå. vil anbefale alle å dra en tur på mall of the emirates, ski dubai (som da er på mall of the emirates), ørkensafari, wild wadi waterpark og kanskje sjømannskirka som faktisk er litt spesiell med at den er det eneste trehuset i dubai kan ramse opp plasser og ting å gjøre i evigheter det er så ekstremt mye å gjøre der Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Dubai og sommer er to ord som ikke passer sammen. Liker du 45 grader? Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Nå har jeg aldri opplevd 45 grader.Men kan se for meg at det er utholdelig. Men en ting jeg tenker på er,som dere sikkert vet så er det ganske mye bygge ktevitet i Dubai, er litt bekymret for at vi bare kommer til å møte en stor bygge plass. Noen som har noen tanker om det? Endret 15. februar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Et snitt på 39 graders dagstemperatur midt på sommeren betyr at du antagelig vil oppleve 45 grader om du er der flere dager. Det er ikke noe å spøke med for en nordmann. http://www.wunderground.com/NORMS/DisplayI...s=both&MR=1 Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 Vel 45 grader er mye, men jeg kommer ikke til å la været hindre meg i å ha en god ferie. For meg så er været og klimaet en del av ferien, vi har jo aldri 45 grader og sol i Norge Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ville ikke dratt i hetetida. Man orker ikke gjøre noe Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Om 10 år skal jeg dra dit. Det er bare helt rått hvordan de satser på utvikling der nede. Den nye flyplassen som bygges for tiden (det meste er under oppbygging) er helt unik i verden med tanke på løsninger for terminalbygg og kollektivtransport. Og de to (om ikke flere) "supertall scyscrapers" gjør NYC-skyline til småby i forhold. Jeg håper inderlig at de lykkes med å bygge denne superbyen og at de slipper terror og andre slags uhell eller naturkatastrofer. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Det er akkurat det jeg tenker på. Har ikke lyst til å komme ned til Dubai viss halve Dubai er en byggeplass. Så vil gjerne høre fra noen som nylig har vært der. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvordan er luftfuktigheten der? Om den er lik null er det lett og overleve 45c Bare dekk hele kroppen som de lokale gjør og drikk mye vann så er det null problem. De første 2 dagene kan være litt tøffe men ikke umulige. Er det fuktig varme på 45c.... lykke til:P Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Luftfuktigheten varierer veldig, kanskje fra 20 til 80% i løpet av dagen. Regn også med at temperaturen ikke kommer under 30 i løpet av natten. Kjenner til fenomenet med at man ikke tror man kan få for mye varme og når man endelig er der så er selv ett par minutter utendørs for mye. Kjenner også til fenomenet med at man ikke tror det før man opplever det selv. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Jeg må bare si at jeg er missunnelig! Dubai er et av de stedene jeg skal ha besøkt i løpet av mitt liv! Det er så mye utviklig og fantastisk arkitektur der nede, ser frem til den dagen jeg setter mine ben der Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Slenger meg på de andres tips her, med mindre du allerede har bestilt ville jeg lagt turen på en annen tid. Du skriver at du ike har tenkt å la været hindre deg i å ha en god ferie, det er lett å si, men når du er der nede er det noe helt annet. Selv syntes jeg 30 grader er i overkant mye og 15 grader mer høres uutholdlig ut. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Nei,ingen dato er fastsatt enda.Men kommer til å revurdere å reise til Dubai visss det blir 45 grader,jeg er jo tross alt bare en nordmann. Men vil gjerne høre fra folk som har vært i Dubai nylig ,om hvordan de har hatt det. Er det bare en stor byggeplass? Endret 24. februar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du kan gå med de samme hodeplaggene som araberne går med, kanskje det hjelper? Men, jeg snakket med en for en stund siden, som vurderte å dra til Dubai, jeg husker ikke om han hadde vært der. Kan finne ut av det. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Du kan gå med de samme hodeplaggene som araberne går med, kanskje det hjelper? Det hadde vært tøft da. Noen som vet hva det heter? Ser sikkert rart ut siden jeg er hvit som snø.Det må jo hjelpe litt på varmen. Endret 24. februar 2008 av Feltherre Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Nei, det første jeg kom til å tenke på var hijab og burka, men det er vel beregna på damene. Du hadde sikkert ikke blitt respektert av mennene hvis du gikk med det Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Å,ja,men det ikke det jeg tenkt på. Tenkte egentlig på den greia noen menn bruker, men uansett vil gjerne høre noen synspunkter på Dubai. Lenke til kommentar
Leffsa Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Skjønte du tenkte på noe annet enn burka og hijaa, ja. De har jo flere hodeplagg, som Kufi eller turban(?). Ghuti er vel kanskje det du tenker, dog engelsk ord, orker ikke google alt til norsk Men som sagt, jeg snakket med en fyr for en stund siden som hadde/skulle dra til Dubai. Skal spørre han så snart jeg ser han online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå