AsconaB Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Tenkte jeg skulle innstalere 98 på en partisjon så jeg kunne spille gammle spill og diverse. Har kommet så langt at jeg kopiert win98 mappa fra cd'en og over på partisjonen. Starta opp med win98 oppstartsdisk, gikk til mappa og skrev install. Fungerte, men så kommer valget c:\windows eller annen, velger selvfølgelig annen. Legger inn i:\windows, men får beskjed om at den ikke kan opprettes ? i:\ er partisjonen win98 mappa lå i og det er kun den som ligger der, hvorfor vil den ikke opprette/innstalere ? Partisjonen er selvsagt primary. Annen ting, når jeg får innstalert det hvordan får jeg slik at jeg kan velge hvilket os som skal boote ? Endret 31. desember 2006 av AsconaB Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Jaha, nå har jeg søkt og lest litt rundt på forumet her og funnet ved et lykketreff : M.h.t windows og hvor den skal ligge, er det vel kun win98 som SKAL ligge på primær og aktiv C partisjon. Man kan jo saktens installere senere Windows utgaver på logiske partisjoner. Noe jeg selv har gjort mange ganger når jeg kjører med dual boot med flere windows utgaver. De er alle (utenom win98) likeglade med om det er en primær eller logisk partitin de ligger på. Men..............de har jo "et C-drev" (hehe.......) jeg mener C partisjonen og vel også registreringsdatabasen her, som det blir lavd referanser til. Hilsen tukols 5570175[/snapback] Forstår jeg det riktig må altså win98 innstaleres på en partisjon som er primary og aktiv ? Jeg har 2 disker : disk1 c: er xp på, denne er primary og aktiv; disk2 i: er sidevekslingsfila på denne er primary og aktiv. Partisjonen jeg vil ha win98 på er på disk2 k: denne er kun primary og ikke aktiv, er det det som gjør at jeg ikke får innstalert 98 på den ? Grunnen til at partisjonen med swapfila på er aktiv er at jeg leste en guide her på forumet hvor det ble anbefalt. Men hvordan gjør jeg det nå ? Endret 1. januar 2007 av AsconaB Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Hmmm, eneste måten er vel å endre partisjonen til aktiv, men får beskjed om at da vil stasjonsbokstavene bli endret. Regner med partisjonen med swapfila på endrer bokstav siden det er den som nå er aktiv, der ligger også all temp kataloger og slikt derfor vil jeg helst unngå kaoset det kan medføre. Men det er vel ingen annen mulighet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå