Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

modem og router

Anbefalte innlegg

jeg har en pc som er tilkoblet modem, og en bærbar pc med trådløst nettverk som bruker router...

men problemet er at det går så utrolig treigt på nett når jeg har kobla opp modem mot router, enn da jeg bare har modemet gående....

hvordan kan man løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det har jeg ikke peiling på....om modemet har router funksjon etc...

ser at dhcp er aktivert i alle fall...

er vel spesielt nedlastningsprogrammer som går utrolig treigt, men det skjønner jeg ikke, for da jeg tok en speedmoeter test på bredbåndshastigheten min i går så var den på 1500 kbps, akkurat det den skal være....

jeg har splitter, hvis det har noe å si på hvordan man skal koble opp

edit:

leser i malen for oppsett av router og modem på den linken du gav meg og på punkt 7 står det: "Du får nå opp konfigurasjonssiden til den trådløse routeren. (Håper du har navn/passord?"

hvor finner man dette passordet/navnet?

Endret av waste
Lenke til kommentar

når jeg var inne på routerens konfigurasjonssider i stad klarte jeg å deaktivere dhcp...og nå får jeg ikke kontakt med denne siden lengre, routeren vil ikke reagere lengre. nå funker kun den bærbare funker når alt er kobla opp nå =(

har prøvd å trykke reset på routeren men det hjelper heller ikke, hvordan skal jeg klare å aktivere dhcp på routeren igjen?

Lenke til kommentar
Hvis du laster ned 1500kbs på et speedometer så er alt i orden.

Skal du få fart på torrents så må du ganske enkelt åpne port i routeren.

Gå på portforward.com og finn router og nedlastingsprogram slik at du finner ut hvordan du skal åpne port i routeren.

7617296[/snapback]

et spørsmål...min router heter smc, og jeg finner den ikke i listen over routere....må jeg finne et annet program da?

dette er routeren jeg har:

SMCWBR14T-G EU

Barricade™ g Wireless Broadband Router

Endret av waste
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...