Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Knust bil tråden :)


hemi-cuda

Anbefalte innlegg

1992 Audi 80 2,0E.

Identisk til bilen min og eieren er en min bestekamerat. Han kjøpte bilen for et par måneder siden, etter han hadde sittet på i min 80 en stund.

 

Motgående bil overholdt ikke vikeplikt og vrengte tvers over veien (han trodde vel han kunne komme seg over motgående felt før kameraten min kom)

Det gikk ikke så bra... Det som nesten var det kjedeligste; det skjedde klokken 9 lille juleaften (i 06 om dere lurte) :no:

 

post-97251-1167747361_thumb.jpg

 

post-97251-1167747412_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1992 Audi 80 2,0E.

Identisk til bilen min og eieren er en min bestekamerat. Han kjøpte bilen for et par måneder siden, etter han hadde sittet på i min 80 en stund.

 

Motgående bil overholdt ikke vikeplikt og vrengte tvers over veien (han trodde vel han kunne komme seg over motgående felt før kameraten min kom)

Det gikk ikke så bra... Det som nesten var det kjedeligste; det skjedde klokken 9 lille juleaften (i 06 om dere lurte) :no:

 

[attachmenid=121508]

 

[attachmenid=121510]

7625639[/snapback]

Siden det ikke var hans skyld blir vel dette betalet av forsikring/dusten i motgående?
Lenke til kommentar
1992 Audi 80 2,0E.

Identisk til bilen min og eieren er en min bestekamerat. Han kjøpte bilen for et par måneder siden, etter han hadde sittet på i min 80 en stund.

 

Motgående bil overholdt ikke vikeplikt og vrengte tvers over veien (han trodde vel han kunne komme seg over motgående felt før kameraten min kom)

Det gikk ikke så bra... Det som nesten var det kjedeligste; det skjedde klokken 9 lille juleaften (i 06 om dere lurte) :no:

 

[attachmenid=121508]

 

[attachmenid=121510]

7625639[/snapback]

Siden det ikke var hans skyld blir vel dette betalet av forsikring/dusten i motgående?

7625655[/snapback]

 

Kameraten min lå en 10 km/t over fartsgrensa, men vi satser på at han ikke kan felles på det. Å bryte vikeplikt er jo det groveste. Om kameraten min hadde kommet i 220 bryter fortsatt motkommende vikeplikt. Han hadde ikke noe i dette feltet å gjøre. Vi venter i spenning på forsikringsselskapet :thumbup:

 

Jeg vil tro dette blir dyrt så forsikringsselskapet kjøper sikkert bilen for listepris (25,000 eller noe slikt om han er heldig) Hjelper ikke vise kvitteringa på 38,000 tror jeg. Markedsprisen på disse bilene er jo høye til at de er så gamle, så noe tilsvarende får han ikke for 25 k tipper jeg.

Endret av Buxa
Lenke til kommentar
1992 Audi 80 2,0E.

Identisk til bilen min og eieren er en min bestekamerat. Han kjøpte bilen for et par måneder siden, etter han hadde sittet på i min 80 en stund.

 

Motgående bil overholdt ikke vikeplikt og vrengte tvers over veien (han trodde vel han kunne komme seg over motgående felt før kameraten min kom)

Det gikk ikke så bra... Det som nesten var det kjedeligste; det skjedde klokken 9 lille juleaften (i 06 om dere lurte) :no:

 

[attachmenid=121508]

 

[attachmenid=121510]

7625639[/snapback]

Siden det ikke var hans skyld blir vel dette betalet av forsikring/dusten i motgående?

7625655[/snapback]

 

Kameraten min lå en 10 km/t over fartsgrensa, men vi satser på at han ikke kan felles på det. Å bryte vikeplikt er jo det groveste. Om kameraten min hadde kommet i 220 bryter fortsatt motkommende vikeplikt. Han hadde ikke noe i dette feltet å gjøre. Vi venter i spenning på forsikringsselskapet :thumbup:

 

Jeg vil tro dette blir dyrt så forsikringsselskapet kjøper sikkert bilen for listepris (25,000 eller noe slikt om han er heldig) Hjelper ikke vise kvitteringa på 38,000 tror jeg. Markedsprisen på disse bilene er jo høye til at de er så gamle, så noe tilsvarende får han ikke for 25 k tipper jeg.

7625704[/snapback]

OT: Hvordan finner man listepris?
Lenke til kommentar
Buxa: Hvordan gikk det med kameraten din? Var jo ikke småtteri så det ut til, selv om selve kollisjonen så ut til å ha skjedd på passasjersiden.

 

Redigert:

Manglet et mellomrom

7626678[/snapback]

 

Det gikk greit med kameraten min. Heldigvis er krøllsona ganske heftig på denne årgangen av Audi. Citroen Xantiaen som han krasjet med så mye penere ut, men så kjente de det på kroppen dagen derpå også :dontgetit:

Lenke til kommentar
Den hummeren på det første bildet må da ha vanvittig dårlig kollisjonssikkerhet hvis den ble så ille bare av å treffe den pickupen?

7632949[/snapback]

 

Tja, kollisjonssikkerheten avgjöres jo ikke akkurat av bilens ytre skader? Spörsmålet er vel hvordan det så ut på innsiden. Dessuten er det ikke akkurat "bare bare" å frontkollidere med en pickup, om man kjörer Hummer eller ei! :cool:

 

Når det er sagt, er det noen som aner noe om kollisjonssikkerheten til disse Hummerne? Finnes det noen NCAP-stjerner å vise til? Jeg bare lurer!

Lenke til kommentar

Egentlig er det en positiv ting at bilen blir deformert på utsiden, ettersom den da absorberer så mye av støtet som mulig, før det når de inne i bilen. Tenk å kræsje i en bil som er så vanvittig har og solid at den ikke deformeres i det hele tatt. Da vil jo all kraften i kollisjonen ramme de inne i bilen, stakkar...

Lenke til kommentar
Den hummeren på det første bildet må da ha vanvittig dårlig kollisjonssikkerhet hvis den ble så ille bare av å treffe den pickupen?

7632949[/snapback]

 

Den har vel heller veldig bra kollisjonsikkerhet siden den ble så bra deformert? Du ser hva slags pickup han krasjet med forresten? Det er en Chevy Silverado 3500 Big Dooley, en bil vesentlig større enn noen Hummer H2.

Lenke til kommentar
Bilen til gamingene med undertegnede som sjåfør. Skjedde i sommer.

 

7642153[/snapback]

 

Den var søt :no: Hvordan gikk dette for seg om jeg tør spørre? :hmm: Nå vet jeg iallefall at bestefar og bestemor i sin Citroen ZX kan velte uten å miste livet. Hvordan gikk det med dere i bilen? Glad dere brukte bilbelte tipper jeg :p

Lenke til kommentar
krizzzy: Oioioi, rulla noen ganger den der? Løsna seriøst baksetet i bilen? Tør ikke å sitte på med en Lancer lenger jeg i så fall. Tror beltet mister lett av effekten om hele baksetet skulle finne på å flykte :/

7645453[/snapback]

Hvor er Lancer'en du snakker om?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...