ZoRaC Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kan du ikke bare blokkere enkelte IP-ranger da? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Jo hvis jeg hadde visst hvordan jeg skal blokkere en range så kunne jeg det vet du hvordan kanskje?? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hvis du har mySQL kan du vel lage en tabell med 8 felt: start1 start2 start3 start4 slutt1 slutt2 slutt3 slutt4 Så legger du en oktett inn i hvert felt. f.eks: start1: 192 start2: 168 start3: 0 start4: 1 slutt1: 192 slutt2: 168 slutt3: 0 slutt4: 254 Så kjører du en query som henter ut alle verdier fra tabellen og looper igjennom dem i looper? Mulig du kan konvertere med ip2long også, og sjekke om den aktuelle ipen er mellom ip2long-verdiene du har blokkert, men kjenner ikke til ip2long noe særlig... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Man kan også blokkere den på apachenivå. <Limit GET POST> Order Deny, Allow Deny from 127.0.0.* Deny from 192.168.1.1 Deny from 192.* Allow from all </Limit> Dette setter du da i en .htaccess som plasseres på rotnivå. Den skal vel da sperra tilgang til samlige undermapper. Lenke til kommentar
whom Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Det vet jeg allerede, men da må jeg jo gjøre det manuelt, dette vil jeg ikke Edit: oi er på skolen sin pc, så ikke at det var en annen bruker som var innlogga......... Endret 3. januar 2007 av whom Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Vist du vil utelukke ip ranges, så er det best å bruke ip2long. Veldeg lett å jobbe med, bare sjekk opp dokumentasjonen på php.net. Bare bruk ein av dei gratis ip location databasene, og fjern dei rangene du ikkje trenger. Deretter sjekker du om rangen er i databasen, er den det så lar du dei få tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå