Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Oppgradering adsl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær glad dere ikke får noen oppgradering.. Kanskje dem er litt smartere enn dem har vært før om årene.. Da oppgraderte dem folks linjer uten å oppgradere backbone, resultat; 3-4 måneder med intet eller veldig "lite" nett..

Håp for deres egen del at dere ikke blir oppgradert før linjene er testet ut.. :roll:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har hatt 1500/300 før (etter en annen oppgradering mener jeg) og jeg lå nå merke til at jeg laster ned med over 200kB/s

Gikk inn på mine sider hvor det sto: "Din ADSL-hastighet er 2500/350 kbit.", når skjedde denne oppgraderingen?

Lenke til kommentar

Jeg betaler i dag for 4000 og har 2600-2700 i effektiv nedlastningshastighet (3600 satt i modem, 3000 på Online.no "din side")

Begynner å bli smålei hele greiene, men som Battone sier er det ikke sikkert dere skal være lei for å ikke få forhøyet hastighet. Helt siden jeg byttet fra Basis til Pluss for godt over et år siden har det vært litt problemer her...

Dvs jeg klaget etter en tid med Pluss abonement på at hastigheten ikke var som forventet, og etter mye frem og tilbake, med masse forklaringer på at man ikke kunne måle hastighet på IT avisen, HW.no osv satte de opp hastigheten i mitt modem, og jeg ble fornøyd.

Men etter noen mnd (akkurat i den perioden da alle fikk økt hastighet fra Telenor) begynte problemene. Målt hastighet var bra, og filnedlastning gikk fort, men nettsurf ble helt håpløst "-nettsiden funnet, venter på svar". Så da at nedstrøms signal/støy i mitt modem var nede i 2dB. Faktisk så dårlig at Speedtouch modem jeg opprinnelig fikk fra Telenor ikke kom på nett i det hele tatt.

Jeg måtte da ta kontakt igjen, og forklarte situasjonen, la med bilder av signal/støy forhold osv, og igjen etter mye frem og tilbake, med det vanlig gnålet om å skru av og på modem, koble pc til med ledning osv, laget de endelig en feilmeldig til teknisk avdeling.

(Jeg forklarte forøvrig utrykkelig hva jeg allerede hadde gjort i første henvendelse, men de leser jo ikke hva man skriver, så man må gjennom 2-3 mail med generelle råd og gjentagelser...)

Vel, ganske kort tid etter denne korrespondansen fikk jeg i alle fall en mail som sa at nå var feilen rettet!

Det de da altså gjorde var å sette ned hastigheten, og der står saken. Jeg betaler fortsatt for Pluss, men har nærmere Basis hastighet. Det jeg syns er litt frekt i denne saken er at de ikke sier noe annet enn at feilen er rettet, når de i realiteten bare har nedgradert meg. Hvis de ikke klarer og levere er jo det en ærlig sak, men da må de jo si det.

Når det gjelder den lovede oppgraderingen som denne tråden jo egentlig handler om, kan jeg ikke lenger finne igjen denne lovnaden på Online.no. Men jeg mener og huske at det var innen 2007 dette skulle skje?

Uansett, når man leser litt nøye på disse lovnadene, tar de jo alltid forbehold om at utstyret tillater hastigheten, så i realiteten har de ikke lovet noe som helst!

Det burde stå: Hurra, Telenor gjør det igjen; vi setter kanskje opp din hastighet, muligens innen utgang 2006 ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...