hallvis Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Heisann. Jeg har ikke fått noe brosjyre i posten i anledning nyttårssalget hos Elkjøp. Hvis noen har fått det, ville det vært fint om dere gadd å skrive inn de beste tilbudene i denne tråden. Jeg er vel ikke så interesert i hvitevarer og støvsugere, men alt med lyd og bilde ville vært fint! På forhånd takk! Fredrik Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Her eller Her og kanskje Her...elr det blir her Tror de fleste står her Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 El-kjøp har ikke salg, de har "nyttårs-fest". Det vil si at de bøtter på med reklame på tv og i brosjyrer men har akkurat samme priser som ellers i året. Denne praksisen har vært påtalt fra forbrukermyndigheter en lang rekke ganger men så lenge de ikke kaller det salg eller tilbud så slipper de unna med det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 El-kjøp har ikke salg, de har "nyttårs-fest". Det vil si at de bøtter på med reklame på tv og i brosjyrer men har akkurat samme priser som ellers i året. Denne praksisen har vært påtalt fra forbrukermyndigheter en lang rekke ganger men så lenge de ikke kaller det salg eller tilbud så slipper de unna med det. 7630583[/snapback] Kostet adventlaptoppen 3995,- før jul kanskje? Eller hp-kameraet 595,-? Eller jvc-videokameraet 1795,-?. Jeg vet som ansatt at det har de definitivt aldri gjort før, noensinne. Du tar feil - prisene forandrer seg fra uke til uke. Grunnen til at det ikke nevnes salg o.l. i annonsen er at elkjøp kjører gjerne samme produkt på kampanje en to tre uker - OG at det ikke er ALLE produktene i en annonse som er satt ned i pris (alle produktene må være satt ned for at man skal få lov til å si "salg" i avisen sin. Og om du synes jeg nå kommer med reklame når jeg faktisk svarer på ditt debattinnlegg (som forøvrig er uten kilder til hverken før og nå priser, eller til forbrukermyndighetenets uttalelser av nyere dato), så kan du gjerne få ta det opp med de du vil, men gjør det på pm, ikke i denne tråden. Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Her eller Her og kanskje Her...elr det blir her Tror de fleste står her 7615210[/snapback] Jeg lurer på hvorfor det er bilde av Nintendo Wii her.. Den koster jo fremdeles 800kr mer enn for noen uker siden. Det kan vel ikke kalles salg. Når man klikker på kategorien med Wii-bilde er det da heller ingen Wii der, så jeg måtte benytte søkefunksjonen for å sjekke. Den var vel bare ment for å lokke meg til å klikke. I tillegg er elkjop.no vanvittig treg for tiden -- hvis det er slik for alle tror jeg dem vil merke det på salget... Vel å merke bruker jeg Opera, så det er mulig jeg ikke er ønsket/prioritert som kunde. Mulig det er en scriptfeil(?). Ser ikke noe selv sånn med det første, men dem burde sjekke det ut. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er ingen som vet hva det kostet før jul, fordi dere ikke opererer med før- og nå-priser. Dermed er det ingen som har mulighet til å kontrollere om det faktisk er noe salg eller om det bare er juks og fanteri. Dette har som sagt vært påtalt tidligere. Når du som ansatt uttaler deg om hva dere har gjort tidligere bør du sjekke fakta litt bedre. Jeg antar at sjefen din har bedre oversikt enn deg og du bør kanskje overlate til han å svare på ting som angår din arbeidsgiver? Her er noen lenker til tidligere saker med samme praksis som nå: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=628 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=70682 Lenke til kommentar
Makky Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er ingen som vet hva det kostet før jul, fordi dere ikke opererer med før- og nå-priser. Dermed er det ingen som har mulighet til å kontrollere om det faktisk er noe salg eller om det bare er juks og fanteri. Dette har som sagt vært påtalt tidligere. Når du som ansatt uttaler deg om hva dere har gjort tidligere bør du sjekke fakta litt bedre. Jeg antar at sjefen din har bedre oversikt enn deg og du bør kanskje overlate til han å svare på ting som angår din arbeidsgiver? Her er noen lenker til tidligere saker med samme praksis som nå: http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=628 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=70682 7630879[/snapback] Det var jo ganske gamle artikler da. Ikke noe fra "nyere" tid Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Men de omhandler akkurat den praksisen de fortsatt har. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Når du nå begynner å sverte den største kjeden i Norge pga saker som er 3 og 6 år gamle ser jeg ingen grunn til å skulle legge no vekt eller tillit på/til ditt innlegg. Det er BS å si at Elkjøp aldri har tilbud og at prisene alltid er det samme sånn generelt det vet sikkert du også. Jeg ser ingenting i Alastors innlegg som ikke stemmer mens ditt innlegg er bare et sånt "Jeg hater Elkjøp innlegg" og dette er da ikke rette tråden. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kjøpte Nintendo DS Lite rett før jul til 995,- Den er med i nyttårsfesten, men koster 1 295,- Go Elkjøp, go elkjøp, go elkjøp. Det handler om å få flest mulig til å tro at de trenger (å bytte ut) noe som de ikke trenger (å bytte ut). Akkurat der er jo elkjøp Kongen :-D Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 kjekulf, står på din side her... er mer enn nok tullball fra elkjøp. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvis dere synes prisene er fryktelig gærne får dere ta det opp med HK i Lørenskog, de kan svare dere (vargaz og kjeklulf) på hvorfor det er som det er. Det er noe som så fint heter kampanjer, disse kampanjene kan omfatte en del produkter i en varegruppe. Disse produktene blir så satt kraftig ned i pris, eks. Nintendo DS. At den ikke blir satt like kraftig ned til nyttårssalget er jo ingen selvfølge. De har en del kjerneprodukter som de selger billig og har genrelt bedre priser. Å gjøre at denne tråden blir en "vi hater -sett inn navn på Elektrokjede her- tråden" er uaktuelt og vil medføre advarsler. Hold dere on topic! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 haha, synes likevell elkjøp minner mye om playx.no som på samme måte alltid har "tilbud" på produkter. Men avslagene trenger å være minimale/ikke til stedeværende... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 haha, synes likevell elkjøp minner mye om playx.no som på samme måte alltid har "tilbud" på produkter. Men avslagene trenger å være minimale/ikke til stedeværende... 7631765[/snapback] Forslag til løsning: A) Hold deg unna Elkjøp B) Start din egen elektrokjede med grisebillige priser hele året! Kan ikke love deg at det går rundt, men du verden, da hadde du jo fått det slik dere vil? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Jeg holder meg unna elkjøp så lenge det ikke er nødstilfeller, kom med starts kapital til meg så skal jeg starte egen elektrokjede. Likevel kjedelig av folk skal bli lurt av såkalte "tilbud". Forslag til løsning av ditt problem oysfaerg: a) Har du ikke noe å skrive, ikke skriv. (ingen som holder en pistol imot hode ditt vel?) b) Hold deg unna tastaturet i 2minutter. Endret 3. januar 2007 av vargaz Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 vargaz: For siste gang, har du noen problemer med prisene til Elkjøp, ligg like gjerne unna hele butikken. Dersom du, som du sier, holder deg unna elkjøp, har du heller ingen belegg for å skrive det du skriver, du kan faktisk UMULIG selv vite hva prisene var før nyttårssalget så lenge du ikke var i butikken, for som kjent er jo butikkpris og nettpris to forskjellige ting, men det visste du jo? Så - Fra meg til deg på en ellers traurig onsdag - Kom med belegg for dine "mistanker" eller la være å poste mer i denne tråden. punktum Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Vel.. kan vel ikke huske prisene akkurat på kroner å øre, men har vært rundt om på den lokale elkjøp butikken å lusket etter stereo anlegg, og noen julegaver før jul. Så kun misstanker er det vel ikke. Endret 3. januar 2007 av vargaz Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Synes det er litt merkelig å kalle "tilbud" som WoW til 179 og Nintendo DS til 1295 for tilbud, da disse begge er enten standard eller dyrere enn vanlig, betalte selv 995 for en DS Lite før jul på Elkjøp. Mer eller mindre ingenting i den spillkategorien er vel faktiske tilbud... Så skjønner godt at noen er frustrerte. De andre kategoriene aner jeg ingenting om prisene før nyttår, så skal ikke uttale meg. Synes forresten bildebruken på forsiden der er litt misvisende. En Wii på bildet til spillkategorien og en k800i Bond ed. på mobilkategorien, og ingen av dem er på tilbud? Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Syns årets nyttårsbrosjyre (aftenposten) var ganske søt jeg... når de har en egen overskrift hvor det klart og tydelig står "Lokketilbud" i krigstyper. Forøvrig var det eneste jeg var interessert i denne gangen så off topic (tørketrommel) at jeg ikke skal uttale meg om tilbudet var bra eller dårlig Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Men de omhandler akkurat den praksisen de fortsatt har. 7631389[/snapback] Hvorfor har det da ikke kommet noen nye artikler? Slik praksis er jo nammenam for pressen. Svarer på det andre senere. Må løpe på jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå