d'espresso Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 uTorrent fungerer selvsagt best om jeg åpner porten det bruker, men hvordan skal jeg åpne porten? Har ikke ruter, men på modemet står det "Thompson SpeedTouch 510i".. Får alltid beskjed om at porten ikke er åpen, og da har jeg bare 1- 20 kb/s.. PS: Det finnes lovlige torrents.. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Denne typen spørsmål høyrer heime under "Hardware > Nettverk". Der er det ein sticky som tek for seg denne typen problem. Sida du er ute etter er denne: http://portforward.com/english/routers/por...lt/Utorrent.htm Tråden flyttast til rett kategori. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Denne typen spørsmål høyrer heime under "Hardware > Nettverk". Der er det ein sticky som tek for seg denne typen problem. Sida du er ute etter er denne: http://portforward.com/english/routers/por...lt/Utorrent.htm Tråden flyttast til rett kategori. 7615130[/snapback] Har allerede prøvd det der, men jeg har ikke slikt.. Interface? Meny? Som han fyren der.. Altså, for ruteren eller hva det er.. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Har du prøvd dei andre guidane for SpeedTouch 510x som ligg på sida? Ser at dei har ein litt forskjelleg meny. Om det ikkje er noko hjelp i dei kan du kanskje prøve å legge ut eit bilete av menyen din her. Kanskje nokon veit kva du skal velje. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Har du prøvd dei andre guidane for SpeedTouch 510x som ligg på sida? Ser at dei har ein litt forskjelleg meny. Om det ikkje er noko hjelp i dei kan du kanskje prøve å legge ut eit bilete av menyen din her. Kanskje nokon veit kva du skal velje. 7615274[/snapback] Har ikke noen meny, for jeg har ikke ruter. .:S Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hvis 510i ikke er routermodem så er det softwarebrannmur som sperrer. Du må i såfall legge til nedlastingsprogrammet i unntaksregler for brannmuren. PS1: 510i er enten modem eller routermodem. PS2: Har du Telenor som ISP så kan de stenge portene hvis det er virus/trojaner på maskinen din. Endret 1. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Det er et modem, ja, er bare det at jeg jeg har som sagt ikke en meny, eller noe.. Er ikke brannmuren, nei, for den ahr jeg prøvd å skru helt av.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvis du har modem og ikke brannmur på så ville jeg sjekke epostkontoen på online.no (webmail). Finner du en melding fra abuse@telenor der så er portene dine sperret pga virus/trojaner. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Har ikke online-konto, har Tele2.. Skulle sagt det før, beklager.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Bumper denne, jeg.. Snart skal jeg skaffe meg ruter, er det lettere da? Kan man bare åpne en port gjennom ruteren, da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det hjelper ikke å sette en router mellom for du har ennå noe annet som sperrer. Enten softwarebrannmur, brannmur i routermodem (som du ikke har) eller sperre hos ISP. Fungerer det å sende og motta e-post fra maskinen din? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Det hjelper ikke å sette en router mellom for du har ennå noe annet som sperrer. Enten softwarebrannmur, brannmur i routermodem (som du ikke har) eller sperre hos ISP. Fungerer det å sende og motta e-post fra maskinen din? 7629612[/snapback] Det fungerer fint det, ja Lenke til kommentar
reybr Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 510 modem fra Tele2 er ikke satt opp som router og det er derfor ingen porter å åpne. Alt går rett igjennom modemet og til pcen din Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2007 510 modem fra Tele2 er ikke satt opp som router og det er derfor ingen porter å åpne. Alt går rett igjennom modemet og til pcen din 7632822[/snapback] Men hvorfor står det "Port is not open"..? Hvis det ikke er noen porter å åpne burde vel uTorrent ignorert det? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 5. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2007 Hvis jeg er her, så burde vel port 80 være åpen, ikke sant? Får ikke utslag på en heller.. Fy.. Lenke til kommentar
jatosa Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 510 modem fra Tele2 er ikke satt opp som router og det er derfor ingen porter å åpne. Alt går rett igjennom modemet og til pcen din 7632822[/snapback] Men hvorfor står det "Port is not open"..? Hvis det ikke er noen porter å åpne burde vel uTorrent ignorert det? 7640519[/snapback] Du har sannsynligvis en programvarebasert brannmur, f.eks. den som er innebygd i Windows. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 Den har jeg skrudd av :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå