peterha Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei Jeg er webmaster for en klubb jeg er medlem i og har et problem. Noen medlemmer vil gjerne sende meg stoff til internettsiden men filene er for store til å sendes som vedlegg til mail osv. Det de nålurer på er om de kan laste disse filene rett opp til min FTP. Men da må jeg jo gi bort brukernavn og passord og har for å si det sånn gitt bort kontrollen med siden. Noen som har ideer til hvordan dette kan gjøres? Trenger altså en metode som gjør at andre kan sende meg relativt store filer. Filmer på 20 minuttere osv.. Godt nytt år forressten! mvh Peter Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Du kan bruke sider som http://yousendit.com/. Filene vert lasta opp på ein server og du får ein epost med adressa, der du kan laste dei ned. Filene vert liggjande i to veker trur eg, før dei vert fjerna. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Du kan bruke sider som http://yousendit.com/. Filene vert lasta opp på ein server og du får ein epost med adressa, der du kan laste dei ned. Filene vert liggjande i to veker trur eg, før dei vert fjerna. 7615204[/snapback] her må han betale for å sende filer større enn 100 mb..og tror 2 gb var limit for den betalte brukeren Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ein kjem no eit stykke på veg med 100MB... Treng ein meir kan Megaupload tilby 500MB. Lenke til kommentar
Ezekiel__ Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Rapidshare? er vel maks 300mb(?) pr fil, men man kan jo dele filmen. HJSplit er genialt til deling og lapping av store filer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Rapidshare.de har maksgrense på 100MB per fil. Servarane deira har vore fulle ei stund, og dei vil ikkje opne for opplasting igjen før om ca. ei veke. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Du kan lage flere FTP kontoer, og begrense den nye kontoen til en spesiell mappe for eksempel. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Som Tabero sa, letteste er å opprette egen konto til andre brukere. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Eller du kan sende den som en torrent. Anbefaler BitTorrent eller UTorrent. De er begge gratis. Kan også være lurt å bruke WinRar for å dele filene opp i flere mindre filer! Lenke til kommentar
reor Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg bruker yousendit og er fornøyd med gratis tjeneste. Riktig som Torbjørn sier at grensen for gratisversjon er 100Mb som gjerne kan være et zippet folder. Med store filer bruker vi å splitte dem opp og sende hver for seg for deretter å sette dem sammmen igjen. Linken motageren motar må hentes innen 7 dager. En annen fordel er up og downloadhastigheter som kan sette de fleste nett på prøve. Jeg har ikke behov for noe mer, men med betalingsabonnement kan man sende 2Gb pr forsendelse og det burde rekke for de fleste. I tillegg har de som betaler for tjenesten fått gratis lagringsplass. Sistnevnte tjeneste er av nyere dato. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvis det ikke haster kan de vel brenne filmene på en dvd...får inn 8,5 Gb pr. plate, så sende det i posten? Skal man uansett betale for å få ting overført kan man like gjerne betale for et frimerke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå