Gå til innhold

SnowDOG's Picture humor thread V.2 - Ingen post uten bilde!


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svastika ble aldri brukt av; hinduister eller buddhister, de brukte soltegnet som er tegnet motsatt vei, get your facts straight!

Get my facts straight? Gå hjem og vogg, lillegutt:

Swastika_doorstep_crop.jpg

Swastika on the doorstep of an apartment in Maharashtra, India.

 

 

Swastika_iran.jpg

This Iranian necklace was excavated from Kaluraz, Gilan, first millennium BC, National Museum of Iran.

 

IndusValleySeals_swastikas.JPG

Seals from the Indus Valley Civilization preserved at the British Museum

 

 

..var det så noe mer du lurte på? Værsågod for opplysningen.

 

facepalm2.jpg

Endret av toth
Lenke til kommentar

(Jeg ser overhodet ingen bilder i din post)

Hva så? Det er et hav av eksempler til, poenget er at Swastika ikke primært er et nazisymbol, det har mye lengre og mer respektabel fartstid som religiøst symbol. I tusenvis av forskjellige former. Hitler bare vanæret et urgammelt symbol, ved å feilaktig kalle det sitt. Ergo har en hinduist eller buddhist langt større "rett" til å bære - og identifisere seg med - et swastika enn en nazist. Uansett form. Dette er strengt tatt ikke rett fora for diskusjonen, så vi avslutter her. PM meg url om du/dere vil fortsette "diskusjonen" i annen tråd.

 

nazi_lol_tattoo.jpg

swastika-vw-volkswagen-tattoo-nazi-eagle.jpg

Lenke til kommentar
Går dere inn for å tøye grensene?

 

Surprise-surprise! :roll:

 

Det er mye lettere å få oppmerksomhet ved å poste noe som er provoserende og på kanten enn noe som faktisk er morsomt og originalt. Men, fordelen er at enhver idiot kan poste fritt.

 

post-82028-1259746165_thumb.jpg

 

Kommentaren min må settes i relasjon til Nye humorregler-tråden, hvis det kanskje var noen som lurte litt...

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...