FLarsen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Man poster ikke BMP bilder på internett. PNG er det korrekte alternativet: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor On topic: Endret 10. mars 2009 av FLarsen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 PNG er det korrekte alternativet Beklager, det er feil. Svaret vi var ute etter var JPG: Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 PNG er det korrekte alternativet Beklager, det er feil. Svaret vi var ute etter var JPG: Nei, det er det ikke. PNG er det korrekte alternativet til BMP ettersom begge er lossless (IMO i hvert fall), JPG blir værre for hver gang du rekomprimerer. Det bildet der er jo helt ødelagt av JPG komprimering. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 PNG er det korrekte alternativet til BMP ettersom begge er lossless (IMO i hvert fall) PNG som det korrekte alternativet til BMP går jeg med på, det var mer alternativet på internet jeg svarte for, for PNG versjonen er ~10 ganger så stor som JPG. Med JPG kan du påkalle optimize prime! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 JPG er best for fotografier av virkeligheten, slik som bildet til DSG. PNG er best for diagrammer, tekst, tegninger og annet som er produsert på en PC i utgangspunktet. flere bilder Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 PNG som det korrekte alternativet til BMP går jeg med på, det var mer alternativet på internet jeg svarte for, for PNG versjonen er ~10 ganger så stor som JPG. Størrelse er en god grunn til å velge JPG over PNG ja, men med internettlinjene våre nå så tviler jeg på at det betyr noe særlig for de fleste. F. eks. motivators som har blitt komprimert 20 ganger er ganske irriterende. Det GTA bildet har tekst og harde kanter, så det går ikke under fotografier av virkeligheten, bare se på playstation logoen. Hvis størrelse ikke er noe problem, så er PNG og andre lossless formater helt klart det beste. JPG tar også av og til igjen PNG i størrelse med større bilder har jeg merket. Uansett, poenget mitt var engetlig å si at BMP ikke er egnet på internett, så får JPG vs. PNG være opp til hva man komprimerer. On topic: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jøss... så mye styr det skulle bli med en liten feil da Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jøss... så mye styr det skulle bli med en liten feil da Nei, men styr må man ha. Så lenge det ikke tar helt av så er det bare morsomt. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Så lenge det ikke tar helt av så er det bare morsomt. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Elsker de Xzibit-bildene. Bring em on. Og den siste der, genial. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Endret 11. mars 2009 av Underpants Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Yo dawg I herd.. Edit: Ble noe tull, 2 sek. Edit2: Done! Endret 11. mars 2009 av Applebee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg