Gå til innhold

SnowDOG's Picture humor thread V.2 - Ingen post uten bilde!

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PNG er det korrekte alternativet

Beklager, det er feil. Svaret vi var ute etter var JPG:

Nei, det er det ikke. PNG er det korrekte alternativet til BMP ettersom begge er lossless (IMO i hvert fall), JPG blir værre for hver gang du rekomprimerer. Det bildet der er jo helt ødelagt av JPG komprimering.

jpg_vs_png2.png

Lenke til kommentar
PNG er det korrekte alternativet til BMP ettersom begge er lossless (IMO i hvert fall)

PNG som det korrekte alternativet til BMP går jeg med på, det var mer alternativet på internet jeg svarte for, for PNG versjonen er ~10 ganger så stor som JPG.

Med JPG kan du påkalle optimize prime! :)

post-9924-1236702267_thumb.jpg

Lenke til kommentar
PNG som det korrekte alternativet til BMP går jeg med på, det var mer alternativet på internet jeg svarte for, for PNG versjonen er ~10 ganger så stor som JPG.

Størrelse er en god grunn til å velge JPG over PNG ja, men med internettlinjene våre nå så tviler jeg på at det betyr noe særlig for de fleste.

F. eks. motivators som har blitt komprimert 20 ganger er ganske irriterende. Det GTA bildet har tekst og harde kanter, så det går ikke under fotografier av virkeligheten, bare se på playstation logoen.

Hvis størrelse ikke er noe problem, så er PNG og andre lossless formater helt klart det beste. JPG tar også av og til igjen PNG i størrelse med større bilder har jeg merket.

Uansett, poenget mitt var engetlig å si at BMP ikke er egnet på internett, så får JPG vs. PNG være opp til hva man komprimerer.

On topic:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2nlbjfl.jpg
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...