Gå til innhold

SnowDOG's Picture humor thread V.2 - Ingen post uten bilde!


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dopplers lov sier jo at når bølgekilde og observatør beveger seg mot hverandre, vil observatøren oppleve en kortere bølgelengde.

 

Blått lys har kortere bølgelengde enn rødt, så dermed skal det teoretisk være mulig å få det bildet til å se blått ut hvis man beveger seg mot den.

 

Poenget er bare det at man da må bevege seg _VELDIG_ fort, så det er neppe noen realistisk måte å vurdere farten på

 

Det er jo som med de aller fleste bilder her at du må ha litt bakgrunnskunnskap for å synes det er morsomt.

 

05jan23-emo-on-myspace.jpg

Edit: la til bilde og fiksa skrivefeil

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Teoretisk sett er det riktig Deimos, men nå var jo humoren i bildet det watercool sa. Man må bevege seg ekstremt fort for å se det.

Artig tanke eksperiment: Dersom lysets hastighet var bare 3000 km/t.. Hvordan ville det sett ut når du beveget deg mot eller fra en grønn skog? :scared:

Og, er ikke dopplereffekten 3FY pensum? Eller er det bare jeg som har glemt det etter allerede ett år?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Og, er ikke dopplereffekten 3FY pensum? Eller er det bare jeg som har glemt det etter allerede ett år?

:!: Det lærte man vel på ungdomskolen såvidt jeg husker.

 

Men hadde vært litt morsomt å hatt en sånn i bilen.

Lenke til kommentar
Og, er ikke dopplereffekten 3FY pensum? Eller er det bare jeg som har glemt det etter allerede ett år?

Men hadde vært litt morsomt å hatt en sånn i bilen.

Pass på før du oppfordrer samtlige uvitende forumbrukere til å henge opp et rødt papir i speilet, og kjøre som noen tullinger. ^^

 

 

Commodore slått på målstreken.

2527014.jpg

Lenke til kommentar
Jeg lo, og nå skammer jeg meg. Stakkars lamme damen :cry:
Bilde av grønnsakdame

 

Ikke bra..

Jeg lo :!:

 

Det gjør ikke jeg, tråden stenges for opprydding.

 

Edit: Les mine lepper! Vi gjør ikke narr av syke, personer med handicap eller på annen måte svake personer.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Hey. Commandoren har da i alle fall diskettstasjon!

 

 

Åh! Gikk ikke mye komunikasjon oppe i toppen da jeg postet det bilde + et annet bilde av en død person (Sadam Hussein).

 

 

 

post-123709-1201872617_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

post-63-1101656216_thumb.jpg

 

 

 

Her var det en glipp

 

 

 

 

Maks størrelse på én opplasting: 26.55k. Grensen må opp...

 

 

 

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...