Gå til innhold

Creative Zen M tråden! LES REGLENE!

tfw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, har nettopp pakket opp min Creative Zen Vision:M.

Damn, den var sexy.

Men.. jeg prøvde å skru den på, men ingenting skjedde. Jeg tenke den ikke var ladet, så jeg installerer programmvarern og kobler den til.

Den skrur seg ikke på, men det blinker blått i power-knappen.

Er dette pga. jeg skal lade den for første gang elns?

Lenke til kommentar
khaffner: Prøv å holde inne på-knappen og trykke på reset knappen mens du holder den inne. Da skal du komme til recovery mode eller noe sånt (hvis jeg husker riktig). Trykk på slett firmware, og så legg det inn på nytt, eventuelt en annen versjon.

Hvis dette ikke virker, og du ikke får fikset den, har du krav på ny.

Hvilken versjon prøvde du på? Jeg kjører 1.61, riktignok amerikansk da, fordi jeg har hørt at det skal være en sperregrense på lyden på den europeiske.

7738604[/snapback]

jeg har gjort alt det der, problemet er at når jeg prøver å installere den nye firmware, finner ikke pc'en mp3 spillern :hmm: glemte kanskje å nevne det. har sendt mail til creative supporten, og et langt inlegg i forumet der, men fortsatt ikke noe svar.

har man seriøst krav på en ny når man har tuklet med programvaren i en mp3 spiller? leste gjennom hele garantidokumentet hos creative, og de nevnte at tukling ikke blir dekket, men det er mulig at det kun gjelder hardwaren og ikke softwaren... :hmm:

Lenke til kommentar
den lader da. den skal lades i 5 timer før du tar den ibruk :) ;P

7742140[/snapback]

Jo, men er det meningen at den ikke har oppladet batteri når jeg får den?

Og nå har den stått i pc'n i sånn ca. en halvtime. Det er fortsatt ikke reaksjon hvis jeg prøver å skru på den.

Endret av deagle commander
Lenke til kommentar
khaffner: Prøv å holde inne på-knappen og trykke på reset knappen mens du holder den inne. Da skal du komme til recovery mode eller noe sånt (hvis jeg husker riktig). Trykk på slett firmware, og så legg det inn på nytt, eventuelt en annen versjon.

Hvis dette ikke virker, og du ikke får fikset den, har du krav på ny.

Hvilken versjon prøvde du på? Jeg kjører 1.61, riktignok amerikansk da, fordi jeg har hørt at det skal være en sperregrense på lyden på den europeiske.

7738604[/snapback]

jeg har gjort alt det der, problemet er at når jeg prøver å installere den nye firmware, finner ikke pc'en mp3 spillern :hmm: glemte kanskje å nevne det. har sendt mail til creative supporten, og et langt inlegg i forumet der, men fortsatt ikke noe svar.

har man seriøst krav på en ny når man har tuklet med programvaren i en mp3 spiller? leste gjennom hele garantidokumentet hos creative, og de nevnte at tukling ikke blir dekket, men det er mulig at det kun gjelder hardwaren og ikke softwaren... :hmm:

7742270[/snapback]

Vet ikke helt hvordan du skal ha kunne tuklet med den, så PCen ikke opptager den, så derfor regner jeg med at det går på garantien/reklamasjonsretten.

Du kan prøve den i en annen PC.

Det var en gang PCen min heller ikke opptaget Vison:M. Det var rett etter at jeg hadde installert WMP 11 Beta. Jeg gikk tilbake til WMP 10, og da virket det igjen.

den lader da. den skal lades i 5 timer før du tar den ibruk :) ;P

7742140[/snapback]

Jo, men er det meningen at den ikke har oppladet batteri når jeg får den?

Og nå har den stått i pc'n i sånn ca. en halvtime. Det er fortsatt ikke reaksjon hvis jeg prøver å skru på den.

7742349[/snapback]

Min var ca. halvfullt ladet opp da jeg fikk den. Jeg prøvde å skru den på litt etter at jeg hadde satt den i stikkontakten, og da skrudde den seg på. Har du sett noe lys på den i det hele tatt? Når den lader skal det være et batteriikon oppe i høyre hjørne.

Prøv å lade den i stikkontakten i steden for USB, hvis du har fått med lader til stikkontakt, men det skal vel egentlig ikke ha noe å si hvor du lader den, bortsett fra at USB tar lenger tid. Prøv i en annen USB-port/PC.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Du dreper den neppe ved å kun la den lade til batteriet er fullt. Tar ofte bare litt tid før batteriet "våkner opp", som det er med alle Li-Ion-batterier som har stått lenge uten strøm.

Dessuten kan du da alltids plugge i laderen og teste den ut litt samtidig.

Lenke til kommentar
Går det an å gjøre ting på spilleren samtidig som man lader via usb?

Tror ikke det, tror det bare går hvis du lader den fra stikkontakt.

Og, må album arten ligge inne på spilleren som foto for å få det som album art?

7745043[/snapback]

Nei, album art og bildene som ligger i foto delen av spilleren er uavhengige av hverandre. Se her for 6 forskjellige måter å overføre album art på.

Lenke til kommentar

Hmm.. Skjønner ikke helt det med støtten for last.fm

Når jeg prøver å "uploade" sangene til last.fm profilen min, står det bare:

"Some tracks you submitted have not been added to your profile for the following reason:

Spam protection triggered: You submitted a track dated earlier than your last submission. "

på last.fm -profilen min.

Hvordan kan man fikse det ordentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...