Gå til innhold

Creative Zen M tråden! LES REGLENE!

tfw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, du vet vel faktisk ikke sikkert at han har mistet den i bakken, eller?

Godt mulig at det faktisk har skjedd, men en harddisk er det bevegelige deler i, og mekanikk er langt fra feilfritt. Garantien burde kunne hjelpe deg, men det er ikke "snilt" å snylte på Creative om man har vært så dum å utsette spilleren for påkjenninger utover det den er beregnet på.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Mener du at man kan spille den i bilen eller lade den? Jeg vet i alle fall at hvis du vil spille, så finnes dette.

7703771[/snapback]

Begge deler :) Jeg får fint spilleren til å spille i bilen, men jeg skulle gjerne hatt en dockingstasjon som jeg kunne koblet til både anlegg og strøm, slik at jeg bare kunne sette creativen rett i den når jeg kom i bilen, i stedet for å stresse med å stappe i kabler hver gang. Og ikke minst hadde det vært greit å hatt en holder, for nå ligger den somregel i et sete, og sklir frem og tilbake i svingene.

Spørsmålet mitt er om du får holder, lader og tilkobling til stereo i en enhet, slik at jeg bare kan sette creativen oppi.

Lenke til kommentar
MEN, hva ser jeg? Skjermen er HELT på trynet! Kjempelyst, små striper av hvitt som gikk annenhver.

7702246[/snapback]

kan du forklare litt bedre er du snill?

7702316[/snapback]

En skjerm består vel av striper i farger, og annenhver strek er helt hvit, hoppet ut av drift. Sist jeg mista den i bakken var leeeenge siden, før sommerferien... :(

Lenke til kommentar

Gje meg gode grunnar til å kjøpe Creative Zen Vision: M og ikkje Apple Ipod 30 GB. Har ein Creative 512 mb spelar, som heiter Muvo noko, den har knust skjerm, mista batterilokk, og har vert vaska. Aldri sett på maken til kvalitet!

Den har vert vaska i vaskemaskin, 40 grader. Vasken tok vel ca 30 minutt.

EDIT: Og den er i TIPPTOPP stand! Slå den!

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Gje meg gode grunnar til å kjøpe Creative Zen Vision: M og ikkje Apple Ipod 30 GB. Har ein Creative 512 mb spelar, som heiter Muvo noko, den har knust skjerm, mista batterilokk, og har vert vaska. Aldri sett på maken til kvalitet!

7706007[/snapback]

Creative Zen Vision: M slår ipod på alle måter untatt størrelse.. derfor...

Lenke til kommentar

7706007[/snapback]

Creative Zen Vision: M slår ipod på alle måter untatt størrelse.. derfor...

7706778[/snapback]

Var det ikkje Creative som ikkje kunne laste ned Linux, og div. program da? Da er vel Ipoden bedre på akkurat det?

Lenke til kommentar

hallo

jeg lurer på hva som er optimal oppløsning for å konvertere filmer eller serier til for å brukes på zen visionen? jeg tenker på å nedscalere filmer og serier til passende størrelse for å spare plass, er ikke oppløsningen på zen 322x etteller annet? vil det i såfall si at filmen f.eks kan være i denne størrelsen med bra resultat? noen som i såfall vet om gode programmer til denne konverteringen?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Mens jeg sitter og venter på at jeg skal få spilleren, kan jeg vel "spørre" om noen ting..

Er det noen som har erfaringer/anbefalinger om hva man burde gjør når man har pakket ut spillleren, før man bruker den? (Installere fw. osv.)

7708726[/snapback]

Innstaller programmvaren foerst. Og vaer sikker paa at du har riktig media player. hvis du har windows media player 11 saa les denne for sikkerhets skyld:

http://forums.creative.com/creativelabs/bo...essage.id=18429

Lenke til kommentar
hallo

jeg lurer på hva som er optimal oppløsning for å konvertere filmer eller serier til for å brukes på zen visionen? jeg tenker på å nedscalere filmer og serier til passende størrelse for å spare plass, er ikke oppløsningen på zen 322x etteller annet? vil det i såfall si at filmen f.eks kan være i denne størrelsen med bra resultat? noen som i såfall vet om gode programmer til denne konverteringen?

Takker for svar

7708927[/snapback]

Skjermoppløsningen er på 320*240, så jeg tror du får like bra kvalitet med det som med en høyere oppløsning. Bortsett fra hvis du skal koble den til en TV, for da er oppløsningen 640*480.

Jeg bruker VirtualDubMod til å konvertere filmer. Det er et bra program med mange funksjoner og du kan velge hvilket format og kodek du vil bruke.

Du kan også bruke det som følger med fra Creative, det er mye enklere, men med få funksjoner. Men jeg vil ikke anbefale det fordi den konverterer automatisk til 320*240 uten noe valg om det (mulig det ikke er akuratt samme oppløsning hvis filmen er widescreen) og den konverterer til wmv, noe jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
hallo

Takker for svar

7708927[/snapback]

Skjermoppløsningen er på 320*240, så jeg tror du får like bra kvalitet med det som med en høyere oppløsning. Bortsett fra hvis du skal koble den til en TV, for da er oppløsningen 640*480.

Jeg bruker VirtualDubMod til å konvertere filmer. Det er et bra program med mange funksjoner og du kan velge hvilket format og kodek du vil bruke.

Du kan også bruke det som følger med fra Creative, det er mye enklere, men med få funksjoner. Men jeg vil ikke anbefale det fordi den konverterer automatisk til 320*240 uten noe valg om det (mulig det ikke er akuratt samme oppløsning hvis filmen er widescreen) og den konverterer til wmv, noe jeg ikke liker.

7709469[/snapback]

Men kvaliteten blir jo ikke daarligere... dessuten faar du lengre batteritid :ph34r:

Lenke til kommentar

Har dere forresten fått med dere at Creative Zen Vision:M har støtte for Last.fm?

Zenses heter programmet som gjør dette mulig. Har selv prøvd det og jeg kan trykt si at det funker. :thumbup:

Edit:

Mener du at man kan spille den i bilen eller lade den? Jeg vet i alle fall at hvis du vil spille, så finnes dette.

7703771[/snapback]

Begge deler :) Jeg får fint spilleren til å spille i bilen, men jeg skulle gjerne hatt en dockingstasjon som jeg kunne koblet til både anlegg og strøm, slik at jeg bare kunne sette creativen rett i den når jeg kom i bilen, i stedet for å stresse med å stappe i kabler hver gang. Og ikke minst hadde det vært greit å hatt en holder, for nå ligger den somregel i et sete, og sklir frem og tilbake i svingene.

Spørsmålet mitt er om du får holder, lader og tilkobling til stereo i en enhet, slik at jeg bare kan sette creativen oppi.

7703868[/snapback]

Det eneste jeg finner er en holder som dette eller dette.

Ved dessverre ikke om det finnes det du leter etter.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...