Gå til innhold

Creative Zen M tråden! LES REGLENE!


tfw

Anbefalte innlegg

Til dere som har hatt Creative Vision:M litt lenger enn meg:

 

Mappestrukturen jeg har i mp3 samlingen min er en mappe for hver bokstav sortert etter artist.

Altså under R har jeg rammstein og under P har jeg Prodigy.

Den forrige mp3 spilleren min var en iriver h320 og den fungerer sånn at den leser mappene som de er, bruker id3 tag når det trengs (hvis ikke bruker den kun filnavnet). Jeg synes dette fungerte vannvittig bra, men når jeg lastet over noe av musikken min fikk jeg jo sjokk!

Alt blir jo bare rot! :mad:

 

 

Ta f.eks. The wall albumet til Pink Floyd, der ble alt sortert etter alfabetisk rekkefølge på creativen, må jeg ta kalle den første sangen i albumet 01-navnet på sangen under tittel og den andre 02-navnet på sangen eller hvordan kan jeg få de i riktig rekkefølge igjen?

 

 

Så har jeg tydligvis vanvittig mange mp3er som ikke har ordentlig tag, uten album eller artist. Har funnet ut at jeg kan bruke mediamonkey til å rette på dette, men det tar jo drit lang tid!

 

 

Dessuten har jeg mange mapper med diverse musikk, f.eks. en dvd jeg fikk fra en kamerat, 4gb med enkelt låter av mange forskjellige artister. Dette har fungert veldig greit på iriveren, siden jeg har navigert inn på den mappa og spillt kun filene i den mappa hvis jeg ville det. Men det er vel ikke mulig på creative'n så sant jeg ikke endrer alle til samme album f.eks.?

 

 

Håper noen svarer på spørsmålene/kommentarene mine, mye som tyder på at elkjøp skal få igjen denne i løpet av 30 dager gitt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo bruke programvaren som følger med Creative'n til finne tags, dessuten kan du velge Track number inn i tag'en (kan blant annet gjøres i WMP).

 

Jeg bruker spillelister isteden for mapper. Det fungerer utmerket.

8563839[/snapback]

 

Jaha! Da skal jeg prøve å finne en del tags etterhvert... :)

 

Spillelister ja, det går jo ann. Da kan jeg jo gjøre alle mappene om til spillelister?!Kan man ha en spilleliste under en annen som med mapper da, altså at jeg har A-ha under A...?

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg har en Creative Zen Vision M:

 

Problemet er at jeg har all musikken min på serveren min, og den domme Creative programvaren nekter og synkronisere fra nettverksstasjoner!!

 

Kva skal eg gjera?

8548349[/snapback]

Fungerer fin hos meg. (Har også netverksstasjon), men jeg bruker WMP eller WinAmp til å syncronisere i de aller fleste tilfeller...

8559234[/snapback]

 

Winamp ser ut til å være løsningen for meg!

 

Takk!

Lenke til kommentar
anbefaler deg å kjøpe den med 60 gb.

 

for når denne spilleren kom. jeg kjøpte den en halv månde etter den kom ut og da var bare 30 gb komment. og det koster det smme for en med 60 som det gjorde da jeg kjøpte min 30 gb.

 

så jeg anbefaler at dere kjøper 60 gb de som skal kjøpe :)

 

edit: kosta litt mere

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=328541

 

da jeg kjøpte min creative zen vision:M kosta den 2300 kr for 30 gb.

 

koster kr 2.695,- for en på 60 gb. men er verdt å kjøpe den som er på 60 gb =)

 

du har mere for det da :)

8537068[/snapback]

 

 

Tror jeg går for den ja :)

Da får jeg også plass til masse vids og musikk :D

 

Glede seg til 15. Juni :p

Lenke til kommentar
*snip*

8562357[/snapback]

Spilleren kan dessverre bare sortere etter id3 tagger, og dette gir da noen begrensninger. Du kan legge inn sangnummer i id3 taggen, så du trenger ikke ha det i navnet. De 4 GBene med musikk er vel det beste å sette samme album på alle hvis du vil ha de samlet.

 

Tror ikke du kan ha en spilleliste under en annen. Hvis du ikke bruker en av taggene, f.eks. sjanger kan du legge til bokstaven der også gå inn på sjanger på mp3-spilleren. Skjønner ikke helt poenget med dette da, spilleren sorterer jo alfabetisk, og hvis du trykker til høyre, kan du velge etter bokstaver.

 

Jeg bruker Tag & Rename til å legge inn id3 tagger på sangene. Det er et bra program hvor man f.eks. kan få tag informasjon fra filnavnet, og man kan endre tag på mange filer samtidig. Tror også man kan få tag automatisk.

 

 

Har du konvertert dem riktig?

8551684[/snapback]

 

Har det noe å si da? Når noen av filene fungerer så burde vel resten og? Alle filene er jo .avi

8551701[/snapback]

Alle .avi filer er ikke like. De kan ha forskjellig kodek på både video og lyd. Høyreklikk på en fil og velg egenskaper, sammendrag og avansert. Der står det vanligvis hvilket kodek det er. Spilleren støtter DivX 4 og 5, Xvid, MPEG-1, MPEG-2, MPEG4-SP, WMV9 og Motion-JPEG av video, og MP3, WMA og WAV av lyd. Jeg bruker VirtualDubMod til å konvertere videoene, og det funker veldig bra. Det støtter dessverre ikke WMV. Du må ha kodekene installert på PCen for å konvertere med det programmet.

Lenke til kommentar
Ja men viss jeg skal lage spillelister, blir jo det utrolig stress.. bla igjennom noen tusen sanger og velge hvilke som skal i listen? :hmm:

8590489[/snapback]

Lag de på pcen og med Creative media source, også bruker du MusicIP-mixer til å finne sanger. Link

 

Her kan du skrive inn tittelen på en sang du har på pcen, også finner programmet hvilken andre sanger du har som ligner på den.

 

Du kan velge for eksempel "Don't stop me now" (En queen sang), og antal GB, minutter, eller antall sanger, så finner MusicIP det på under ett sekund.

 

Holder faktisk på å gjøre det nå ;)

Lenke til kommentar

Hmm,har ikke administratormuligheter på maskinen min,så å installere Media Monkey eller lignende er ikke mulig. Har prøvd å gjøre det gjennom WMP,men det har ikke funket som det skal.

 

Jaja,får vente til jeg har en maskin med administratorrettigheter før jeg putter det inn.

Lenke til kommentar

er en fantastisk spiller. men er noen minus med den da ;/

 

er litt tykk da :( men det går. det er trossalt laptop harddisk inni den.

 

det jeg synes er + med den er:

 

tåler mye støt har jeg erfart. (mistet den veldig mye ned)

lenge mellom man må lade den.

stor skjerm

den slår ipod :dribble::dribble:

 

 

men en ting jeg lurer på er, er det funnet ut hvor lang levetid batteriet har?

 

 

noen som vet det?

Lenke til kommentar

Batteritiden avhenger jo av bruket og om hvordan du lader den. Om du putter den inn i pcn hver kveld så du alltid har maks vil det fort bli dårligere. Men om du kun lader den når du må og skikkelig første gangen,da kan det holde seg godt en stund.

 

Det avhenger jo også av om du hører mest på musikk eller ser film. Har sett en film på 2 timer og så hørt musikk i 14 timer,det syns jeg er imponerende nok.

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Batteritiden avhenger jo av bruket og om hvordan du lader den. Om du putter den inn i pcn hver kveld så du alltid har maks vil det fort bli dårligere. Men om du kun lader den når du må og skikkelig første gangen,da kan det holde seg godt en stund.

 

Det avhenger jo også av om du hører mest på musikk eller ser film. Har sett en film på 2 timer og så hørt musikk i 14 timer,det syns jeg er imponerende nok.

8602880[/snapback]

 

det sto i manualen som følgte med at. man skulle lade den når batteriet var på 30%.

 

man skulle ikke lade den når det manglet bare en strek/prikk.

 

og det måtte ikke være for lite.

 

jeg lader den kansje 1-2 ganger i månden. bruker den hverdag jeg

 

:)

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
men en ting jeg lurer på er, er det funnet ut hvor lang levetid batteriet har?

 

 

noen som vet det?

8602827[/snapback]

Hentet herfra:

 

Video

Screen brightness at 50%: 5 hours

Screen brightness at 100%: 4 hours

 

Audio

Screen off: 15 hours

Backlight at 10%: 9 hours

8602874[/snapback]

 

når jeg tenkter på levetid mener jeg hvor mange månder/år lever det før det blir ødelagt. at det varer kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...