Drunk_Panda Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Min Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz, 2998 MHz er på 54 grader nå, i load har jeg hatt hele 72 grader, er ikke dette litt i meste laget? bruker ikke den originale kjøleren, men en som passer til flere forskjellige sokkeler. Den er plassert riktig og det er ikke noe støv eller noe sånt... Spenningen på CPU kjerna ligger på 1.3 og noen ganger 1.4. spenninga på kjøleren til CPU er på 1.5. Alle andre temperaturer er stabile i pc'en unntatt CPU Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 min prescott 3,2ghz ligger på 42-45c idle og rundt 60c load Har du ett rør som leder ut fra kabinettet? Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Nei ikke noe rør, har bare en vifte forran i kabinettet som blåser inn, og en bak(like ved cpu) som blåser ut. Så det er ihvertfall luftgjennomstrømning i pc'en. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det er viktig at cpu kjøleren ikke bruker gammel luft flere ganger, det kan føre til at den prøver å kjøle ned cpu'en med 50 grader varm luft, noe som fungerer dårlig. min luftkjølte prescott 3ghz ligger på 25-30 grader idle. ca 10 grader over romtemp, mens den er oppe på 45 grader på load. jeg har en egen kanal for luft som drar romluft direkte til cpu kjøleren, som er en slik cpu kjøler: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306456. Lenke til kommentar
andhou Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Har en 3,2 ghz men ikke prescott tror jeg (siste versjonen..) som ligger på 45*C idle og max 55*C under load. Bruker orginal kjøler men har brukbar luftgjennomstrømming... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå