pietk75 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei, Er på jakt etter en PC hvor jeg lett kan fjerne harddisken, med OS og alt, og lett sette det tilbake igjen. Har sett HP sin PC, hvor de har en løsning med at harddisker lett kan settes inn og tas ut. Har prøvd å finne ut hvorvidt det er systemdisken som kan tas ut, eller bare eksterne tilleggsdisker. Noen som har peiling? P. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) hva med å bare bygge deg en pc selv? så kan du velge ALT sånt selv.. må bare spørre... hvorfor skal du ta med deg OS disk? edit: du kan instalere OS på hva som helst bare den har nokk plass til OS'et da har du USB, e-SATA, firewire.. osv.. så finnes det sikkert noen 5.25" kabinetter til å ha i cd bayen som du kan nappe ut HD av.. Endret 31. desember 2006 av kjellthore Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Ja, det finnes da veldig mange med verktøyløse harddiskfestemetoder, eller hva det nå heter! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Nyeste Lian Li PC7 har i alle fall sånn skinnesystem til harddiskene så alt du trenger er å røske ut strømkabel og satakabel... Men så var det det med sidedøra da. Lenke til kommentar
perbe Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hei, Er på jakt etter en PC hvor jeg lett kan fjerne harddisken, med OS og alt, og lett sette det tilbake igjen. Har sett HP sin PC, hvor de har en løsning med at harddisker lett kan settes inn og tas ut. Har prøvd å finne ut hvorvidt det er systemdisken som kan tas ut, eller bare eksterne tilleggsdisker. Noen som har peiling? P. 7613808[/snapback] De maskinene fra HP har en harddisk til i maskinen, det er ikke OS på de diskene som er til å ta med seg. Det er kanskje en mulighet. Nyere pcer kan boote fra USB harddisk, kjøp en som kan boote fra USB harddisk og selvsagt en USB harddisk.. Du kan ta lett ta med deg OS disken. Lurer også litt på hvorfor dette er viktig, men du har sikkert en grunn. Lenke til kommentar
lazt Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Antec P180 kabinettet har en slik genial løsning (hvis du bygger selv da) Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg har et asus hk har tilkobling for sata + strøm bak i maskinen. Da trenger man ikke å åpne maskinen en gang for å koble til. Det går også ann å installere os på en stor usbplugg. Men det er ikke bare å sette en harddisk med oppstart og os og alt fra en maskin til en annen. Masse drivere og instillinger som er annerledes. Du vil bare få blåskjerm. Et alternativ er en linux boot cd. Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 31. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2006 Tusen takk for svar, folkens! Vet ikke om min grunn er så god, men... Er endel på reise, og med et tomt hus vet man aldri. Selvfølgelig irriterende å miste ting, men i tilfelle min PC blir stjelt så er det ihvertfall bare hardware som blir tatt. Derfor hadde det vært sp kjekt å bare røske HD med seg, og ha den på en sikker plass. Det er nå den grunnen jeg har. Finnes sikkert mer gjennomtenkte løsninger, men for meg hørtes det ut som en grei ting. P. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hva med en USB eller Firewire disk? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Hva med en harddiskskuffe som du kan ta ut oginn av en 3,5" brønn? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Jøye meg, skal det virkelig så mange poster til før noen foreslår en harddiskbrønn? Kjøp en hvilken som helst PC med 1 eller flere ledige 5,25"-brønner. Sjekk om OS-disken er PATA eller SATA, og kjøp så en uttagbar harddiskskuff til denne, som passer inn i en 5,25"-brønn. Eksempelvis: PATA SATA Sistnevnte har jeg selv i en 4x3,5"-variant, som fungere ypperlig, og sikkert helt fin hvis man må ta med seg OS-disken nå og da. Lenke til kommentar
perbe Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Fant en disk som er grei for ditt bruk: https://prisguiden.no/product.php?productId=55368 Pcen din bør ha eSATA plugg bak. Mange nye pcer har det. Ta vekk disken som er på innsiden av maskinen og bruk kun ekstern eSATA disk.. Du vil få like rask disk som en interndisk da du kobler den til med eSATA kabel.. USB senker hastigheten til omtrent 1/3 ... Kjekt at eksterndisken har både USB og eSATA siden du da kan koble den til elder pcer for overføring av ting. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 NZXT Lexa har verdens enkleste festemetode:D Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Igjen: takk for svar! Playmofetish, din løsning virker å være det jeg har lett etter, men: Når diskene ligger så tett, det blir vel varmt? Medfølgende vifte, er den OK og effektiv? Bråker hele greia mye? Håper du kan gi meg et hint om dette. P. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) holder med en backupp floppy til å låse inn i safen, final destination ta den med da vel. no fear Endret 3. januar 2007 av pizzafordi Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Løsningen fra Chieftec til SATA-disker, den jeg har en 4/3-modul av, har egen vifte som sitter bak diskene og trekker litt luft fra forsiden av modulen og inn over diskene, så temperatur der er nok ikke noe problem. Men den vifta durer nok litt hvis du har en støysvak PC fra før av. Jeg har denne modulen i en filserver med totalt 7 disker og en del vifter, så jeg vet ikke helt hvor bråkete den vifta er opp i all virrvarret mitt. Ellers er jeg spent på hva i all verden pizzafordi ønsker å oppnå med posten sin, bortsett fra å gå fra 2641 til 2642 poster... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå