The.Arisen.One Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Dette må være den femte gangen jeg spør om noe ang. hovedkortet mitt her på forumet, men vit da at jeg er en meeeeget kresen forbruker som vet hva jeg vil. Før kjøpte man seg jo som regel lydkort eksternt uansett, og senere også det (som regel, ettersom det var slike fiiiine MIDI-lyder på de integrerte kortene ). Men jeg har egentlig ingen spesielle erfaringer med nyere integrerte lydkretser, som AC'97-serien, som er på mitt hovedkort. Så: derfor spør jeg rett ut: Hvor bra er egentlig den integrerte AC'97 (+ 6,1 Bracket-en) til mitt MSI KT3 Ultra-ARU? Kan jo tippe.... maks 128 kbit/sek eller dårligere??? :smile: Jeg venter i spening på svar. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Da svarer eg og rett ut?? Eg syns den er elendig i forhold til audigy player lydkortet. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har du relativt gode høyttalere, så vil du nok merke en del forskjell med et audigy / audigy 2 kort ja. :smile: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Quote: Den 2002-11-23 22:43, skrev Kjetil Lura:Da svarer eg og rett ut?? Eg syns den er elendig i forhold til audigy player lydkortet. DET kan jeg være GANSKE så enig i, Kjetil Lura Skulle gjerne hatt Creative Soundblaster Audigy 2 - kortet rett foran meg her..... ........men det jeg lurte på er rent teknisk sett sammenlignet med si.... Creative 5,1 Digital? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Lyden er ikke særlig god i forhold til de nye eksterne kortene. men hvis u ikke stiller så store krav er de helt utmerket. men du skal ikke ut med den store summen for å få et dobbelt så bra et... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Quote: The.Arisen.One skrev (2002-11-23 22:49):........men det jeg lurte på er rent teknisk sett sammenlignet med si.... Creative 5,1 Digital? Har det gammle systemet til cambridge soundworks desktop theater 5.1 som eg bruker audigy player på. Med dolby digital. Og eg merket faktisk lyd forskjell mellom live 1024 player og audigy player. Testet mine høytalere på en annen pc med det inne bygde lydkortet som du prater om. Lenke til kommentar
superman Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 men hva med lyden på det nye KT4 Ultra-kortet, da? mener å ha lest at det skal være ganske bra. Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har dårlig erfaring med AC-97 lydkortet, det takka for seg når jeg klokket cpu`n over 2,6Ghz (org 2,4), så jeg kjøpte et lite brukt Soundblaster 128 PCI av en kompis, og det gjorde susen :smile: Bedre lyd, spillport til det gamle rattet mitt og jeg kan klokke mer! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå