TwoLate Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Vi er noen kammerater som vurderer å skaffe oss en Van. Men vi er litt usikre på om vi skal velge en van med totalvekt på over eller under 3500kg. Hva er fordelene med tung bil vs lett bil? (bortsett ifra at bare jeg kan kjøre tung ) Ting jeg vet fra før: Tung bil må EU-kontrolleres hvert år - Garanterer god driftsstand Tung bil krever klasse C1 eller C - Ikke'no problem Tung bil er dobbelt så dyrt som lett i bomstasjonene - Et smil til jenta i manuellboksen sikrer lett takst Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Dersom du er den eneste med lappen på tung bil, kan det bli drygt i lengden, om den tenkes å brukes som bruksbil. Tung bil har også en øvre fartsgrense på 80 (er det ikke 80?), uansett om veien har 90 eller 100-grense... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Maks 80 km/t med tung bil. Uansett vei. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Er det ikke 90 det alltid har vært? Eller er det nå nettopp 80 regelen har kommet? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 31. desember 2006 Del Skrevet 31. desember 2006 Det er, og har vel vært 80 helt siden det ble hevet fra 70(?) Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg trodde den ble senket jeg, eller? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Tunge biler bruker generelt mer bensin enn lette. De forurenser mer, har lengre bremselengde osv. Dersom du kjøper en tung bil bør det etter min mening være fordi du har behov for en tung bil. Lenke til kommentar
Datacalibel Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tunge biler bruker generelt mer bensin enn lette. De forurenser mer, har lengre bremselengde osv. Dersom du kjøper en tung bil bør det etter min mening være fordi du har behov for en tung bil. 7616268[/snapback] Why? Hvorfor ikke for følelsene! Jeg kjører en bil som vejer over 3,5 t! Mye diesel ja, men ej tenker ikje på miljøet! jeg kan frakte mange personer, mer miljøvennlig det! Bremser bedre enn mange lettere biler jeg har prøvd! Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tung bil er dobbelt så dyrt som lett i bomstasjonene - Et smil til jenta i manuellboksen sikrer lett takst 7613320[/snapback] Synd når det er en gutt i boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå